Στην έγκριση της μελέτης με τίτλο «Ολοκληρωμένη ανάπλαση του Κεντρικού Άξονα (Κυπρίων Αγωνιστών) της Πολεοδομικής Ενότητας 14 – Νέο Μαρούσι με βιοκλιματικά στοιχεία και έξυπνες εφαρμογές», προχώρησε ομόφωνα η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Αμαρουσίου σε συνεδρίασή της στις 21 Ιουλίου.
Το θέμα τέθηκε και συζητήθηκε προ ημερήσιας διάταξης, με βάση την σχετική εισήγηση του Τμήματος Προγραμματισμού & Μελετών της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων του Δήμου, με τους δημοτικούς συμβούλους της μείζονος μειοψηφίας Σπύρο Μπόγδανο και Βασίλη Μπούρα να δηλώνουν «παρών» κατά την ψηφοφορία.
Τι προβλέπει η μελέτη
Η εισήγηση ανέφερε αναλυτικά τα εξής:
«Με την μελέτη προβλέπεται η ολοκληρωμένη ανάπλαση του κεντρικού άξονα της Πολεοδομικής Ενότητας 14 (Ν. Μαρούσι), δηλ. της οδού Κυπρίων Αγωνιστών.
Αναλυτικότερα, το έργο της αστικής ανάπλασης περιλαμβάνει την καθολική διαμόρφωση της οδού και την οργάνωσή της σε διακριτές ζώνες (οδόστρωμα κυκλοφορίας οχημάτων, ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών, ζώνη αστικού εξοπλισμού και πρασίνου κ.λπ.). Η οδός Κυπρίων Αγωνιστών θα είναι σταθερής διατομής δύο λωρίδων κατεύθυνσης.
Εκατέρωθεν της οδού και σε όλο το μήκος της κατασκευάζονται πεζοδρόμια, τα οποία οργανώνονται λειτουργικά με διακριτή ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών, ζώνη αστικού εξοπλισμού και πρασίνου και ζώνη κτιρίου. Η ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών δημιουργείται ώστε να εξασφαλιστεί η συνεχής, ανεμπόδιστη και ασφαλής κίνηση πεζών και ατόμων με αναπηρία. Σε όλο το μήκος της ελεύθερης όδευσης πεζών και εντός του πλάτους της, προβλέπεται η κατασκευή οδηγού τυφλών. Τμήμα της ζώνης ελεύθερης όδευσης πεζών αποτελεί η ζώνη κτιρίου, η οποία σκοπό έχει την απόσβεση όλων των στοιχείων που εξαρτώνται από τις παρόδιες ιδιοκτησίες / κτίρια (ποικίλες προεξοχές, φρεάτια δικτύων κλπ).
Κατά μήκος της βόρειας και δυτικής πλευράς της οδού, επιπλέον της ζώνης ελεύθερης όδευσης πεζών, προβλέπεται, παραπλεύρως του οδοστρώματος κυκλοφορίας οχημάτων, η κατασκευή, όπου αυτό επιτρέπεται, ζώνης αστικού εξοπλισμού και πρασίνου. Στην προαναφερθείσα ζώνη αστικού εξοπλισμού τοποθετούνται τόσο ο προβλεπόμενος αστικός εξοπλισμός (καλαθάκια απορριμμάτων, καθιστικά, τυχόν πινακίδες, κάδοι απορριμμάτων, κλπ.) όσο και η νέα προτεινόμενη φύτευση. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η εξασφάλιση της ανεμπόδιστης και ασφαλούς κυκλοφορίας κάθε κατηγορίας χρηστών στην ζώνη ελεύθερης όδευσης πεζών, η οποία είναι απαλλαγμένη από κάθε είδους εμπόδιο. Κατά μήκος της οδού και στην ζώνη του αστικού εξοπλισμού, προβλέπεται η φύτευση υψηλών φυλλοβόλων δένδρων που προσφέρουν σκίαση για τους καλοκαιρινούς μήνες και όσον το δυνατόν περισσότερη απορρόφηση των ηλιακών ακτίνων το χειμερινούς μήνες.
Την ανάπλαση συνοδεύει ένα καινοτόμο σύστημα ορθολογικής διαχείρισης ομβρίων υδάτων, το οποίο περιλαμβάνει έργα αποστράγγισης και μεταφοράς ομβρίων. Η ορθολογική/οικολογική διαχείριση των ομβρίων διαφέρει υδραυλικά από το κλασσικό σύστημα αποχέτευσης ομβρίων καθώς έχει στόχο την ανάσχεση της πλημμυρικής απορροής σε οδό μεγάλης κλίσης, τη μείωση της παροχής και τη κατακράτηση/ φίλτρανση ρυπογόνων στοιχείων των ομβρίων. Η ανάσχεση της πλημμυρικής παροχής γίνεται διαμέσου εκφορτίσεων σε προσωρινούς αποδέκτες από τα φρεάτια υδροσυλλογής που όμως δεν συνδέονται με αγωγούς κάτω από την οδό αλλά οδεύουν προς φυσικά συστήματα προσωρινών αποδεκτών (πάρκα – ζώνες βλάστησης παράλληλα με την οδό) τα οποία συνδέονται με σύστημα αποστράγγισης με τελική κατάληξη σε φρεάτιο συλλογής. Η μείωση της παροχής αλλά και η ποιοτική αναβάθμιση των ομβρίων γίνεται γιατί η πορεία της ποσότητας των ομβρίων είναι διαμέσου του φυτικού/εδαφικού υλικού όπου λαμβάνει χώρα και η διήθηση προς τον υπόγειο υδροφόρο ορίζοντα. Η πλημμυρική παροχή που διέρχεται από την ζώνη αποχέτευσης καταλήγει σε τερματικό φρεάτιο από όπου ξεκινάει αγωγός με κατάληξη τον τελικό αποδέκτη. Ο τελικός αποδέκτης για την περιοχή μελέτης είναι το ρέμα της Σαπφούς στη θέση της γέφυρας στην οδό Μεσογείων.
Στη θέση στροφής της Κυπρίων Αγωνιστών λόγω της συμβολής τριών οδών σε μια οδό υφίσταται πλάτωμα έκτασης 450μ2
Στη θέση του πλατώματος προβλέπεται η κατασκευή κυκλικής πλατείας διαμέτρου D=7m που καλύπτει έκταση 40μ2
Επιπλέον, προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου σύγχρονου δικτύου ηλεκτροφωτισμού, το οποίο θα καλύψει τι ανάγκες της εν λόγω κεντρικής οδού, η οποία συγκεντρώνει ποικίλες και σημαντικές χρήσεις και θα ενισχύσει την αίσθηση ασφάλειας των χρηστών της.
Τέλος, η προβλέπεται η τοποθέτηση νέου – κατάλληλου αστικού εξοπλισμού και χρήση «έξυπνων» εφαρμογών, όπως ο πολυλειτουργικός σταθμός ανάπαυσης, σύγχρονων τεχνολογικών παροχών και συγκέντρωσης πληροφοριών, η εγκατάσταση ηλιακών κάδων συμπίεσης απορριμμάτων και η εγκατάσταση έξυπνων διαβάσεων πεζών μέσω της αυτόνομης αναγνώρισης παρουσίας πεζών και αυτόματης φωτεινής σήμανσης της διάβασης, τα οποία θα συμβάλλουν συμβάλουν σημαντικά στην αναβάθμιση της περιοχής επέμβασης.
Ο προϋπολογισμός του ανωτέρω έργου σύμφωνα με τη μελέτη ανέρχεται στο ποσό των 2.399.395,14€ πλέον ΦΠΑ, ήτοι 2.975.249,97 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%».
Διαβάστε επίσης: Προϋποθέσεις ένταξης και δικαιολογητικά δικαιούχων στις δομές του Δήμου Αμαρουσίου
Δείτε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για το Μαρούσι