Εκκρεμούσης, όμως, της προσφυγής μας εξεδόθη η απόφαση υπ. αριθμ. 3503/2009 του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίθηκε μη νόμιμη η συγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ΚΔΚ για το λόγο ότι σ’ αυτή προεδρεύει δικαστικός λειτουργός και τούτο γίνεται κατά παράβαση του άρθρου 89 του Συντάγματος, το οποίο στην παράγραφο 3 αυτού θεσπίζει ασυμβίβαστο ανάληψης διοικητικών καθηκόντων για τους δικαστικούς λειτουργούς. Σε συμμόρφωση με το δεδικασμένο της ανωτέρω απόφασης, εξεδόθη η υπ. αριθμ. 48/16-11-2009 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακ/σης, η οποία ανέστειλε την λειτουργία της Ειδικής Επιτροπής μέχρι της έκδοσης νόμου που θα τροποποιεί την προβληματική σύνθεση της.
Εν συνεχεία, το άρθρο 17 του ν. 3812/2009 ‘’Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις’’ (ΦΕΚ Α’ τ. 234/28-12-2009) τροποποίησε τη ρύθμιση του άρθρου 152 του ΚΔΚ και αντικατέστησε τον προεδρεύοντα της σύνθεσης δικαστικό λειτουργό με ένα μέλος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, προκειμένου να αποκατασταθεί η συμφωνία της εν λόγω ρύθμισης με το άρθρο 87 παρ. 3 του Συντάγματος. Επιπλέον, η παράγραφος 1β του ίδιου άρθρου όρισε ότι ‘’για όσες υποθέσεις εκκρεμούν ενώπιον της Ειδικής Επιτροπής οι αποφάσεις της εκδίδονται εντός τριμήνου αποκλειστικής προθεσμίας, η οποία αρχίζει από την ανασυγκρότηση της, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια, από τον οικείο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας’’.
Επί του ιδίου θέματος εξεδόθη η υπ. αριθμ. 1/21-1-2010 εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλ. Διακ/σης, με την οποία κλήθηκαν οι Γενικοί Γραμματείς των Περιφερειών της χώρας να προβούν άμεσα στην ανασυγκρότηση των Ειδικών Επιτροπών του άρθρου 152 ΚΔΚ με σχετικές αποφάσεις τους.
Εξαιτίας της προαναφερθείσας αναστολής λειτουργίας ουδέποτε εξεδόθη απόφαση της Ειδικής Επιτροπής επί της ασκηθείσας προσφυγής μας. Εν πάση περιπτώσει, οιαδήποτε απόφαση της συγκεκριμένης επιτροπής θα έπασχε πρόδηλης παρανομίας, εξαιτίας της αντίθεσης προς το Σύνταγμα της σύνθεσής της. Σύμφωνα δε με την μεταβατική ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο άρθρο 17 παρ. 1β του ν. 3812/2009, ο Γενικός Γραμματέας της οικείας Περιφέρειας οφείλει άμεσα να ανασυγκροτήσει με απόφασή του την Ειδική Επιτροπή υπό την νέα εκ του νόμου προβλεπόμενη σύνθεσή της προκειμένου εκείνη εντός τρίμηνης αποκλειστικής προθεσμίας να αποφανθεί επί των εκκρεμών υποθέσεων.
Επειδή, συνεπώς, κατά την ανωτέρω διάταξη γεννάται νόμιμη υποχρέωσή σας να προβείτε άμεσα σε έκδοση πράξης για την ανασυγκρότηση της Ειδικής Επιτροπής του άρθρου 152 του ΚΔΚ, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 17 του ν. 3812/2009
Σε κάθε περίπτωση, οφείλεται να λάβετε υπόψη σας ότι η πράξη που μας χαρακτήρισε ως υπεράριθμους πάσχει απόλυτης ακυρότητας, διότι είναι αυθαίρετη, αναιτιολόγητη και σε διαπιστωμένη πραγματική αναντιστοιχία με τις ανάγκες του ίδιου του Δήμου Αμαρουσίου αλλά και των νομικών του προσώπων.
Ειδικότερα, κατά ρητή συνομολόγηση του Δήμου Αμαρουσίου, μόνο τύποις η πρόσληψή μας είχε γίνει από τον ‘’Οργανισμό Εργασίας στον Δήμο Αμαρουσίου’’, ενώ στην πραγματικότητα, από την πρώτη μέρα απασχόλησής μας και καθόλο το χρόνο αυτής απασχολούμασταν στον Δήμο Αμαρουσίου καλύπτοντας ευθέως και αμέσως πάγιες και διαρκείς ανάγκες αυτού. Ο Οργανισμός αυτός αποτελεί ένα μόρφωμα γνήσιου δανεισμού εργαζομένων, το οποίο τεχνηέντως ο Δήμος Αμαρουσίου ίδρυσε και χρησιμοποίησε, με σκοπό να καλύψει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του, καταστρατηγώντας όμως έτσι την νόμιμη διαδικασία για την πρόσληψη προσωπικού στους ΟΤΑ.
Προς επίρρωση της θέσης αυτής, το ίδιο το ΑΣΕΠ με δύο αποφάσεις του (της 1186/5-7-2006 του 1ου Τμήματος Διακοπών και της 285/12-12-2008 του Β΄ Τμήματος) είχε σαφώς επισημάνει ότι «στη ρύθμιση του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004 υπάγονται και οι εργαζόμενοι που είχαν προσληφθεί από φορείς υπαγόμενους στο ως άνω π.δ. και διετέθησαν σε άλλους φορείς που υπάγονται στο αυτό π.δ., στους οποίους παρείχαν τις υπηρεσίες τους, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές νόμιμες προϋποθέσεις. Στις περιπτώσεις αυτές φορέας στον οποίο έχει διανυθεί ο χρόνος υπηρεσίας θεωρείται εκείνος όπου παρασχέθηκαν οι υπηρεσίες των εργαζόμενων και το υπηρεσιακό συμβούλιο ή άλλο όργανο αυτού είναι αρμόδιο να κρίνει για τη συνδρομή ή μη των νόμιμων προϋποθέσεων».
Ως εκ τούτου, δεν μπορεί καν να γίνει νομίμως λόγος για δήθεν πλεονάζον προσωπικό, αφού ο ίδιος ο Δήμος Αμαρουσίου έχει συνομολογήσει ότι καλύπτουμε και εμείς από την ημέρα πρόσληψής μας και για όλο το χρόνο απασχόλησής μας έως σήμερα πάγιες και διαρκείς ανάγκες του ίδιου του Δήμου, χωρίς να απασχοληθούμε ούτε μία ημέρα σε φορέα εκτός αυτού.
Σε κάθε περίπτωση, ακόμη και αν ήθελε κριθεί ότι το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αμαρουσίου είχε κατ’ αρχήν τη νομική δυνατότητα να κρίνει, ακόμα κι υπό τις ανωτέρω συνθήκες και την πραγματική εικόνα απασχόλησης μας, ορισμένους εργαζομένους ως πλεονάζοντες και πάλι η προσβαλλόμενη απόφαση είναι παράνομη διότι η επιλογή μας ως πλεοναζόντων έγινε χωρίς κανένα προκαθορισμένο κριτήριο, πολύ δε περισσότερο χωρίς κανένα νόμιμο κριτήριο.
Συγκεκριμένα, δεν υπάρχει καμία αιτιολογία και κανένα κριτήριο με βάση το οποίο μεταξύ εργαζομένων που δουλεύουν στον ίδιο ακριβώς χώρο και υπηρεσία και έχουν την ίδια ειδικότητα, ορισμένοι κρίθηκαν ως κατάλληλοι για την εξυπηρέτηση των διαπιστωμένων αναγκών του Δήμου και των νομικών του προσώπων, ενώ άλλοι κρίθηκαν ως πλεονάζοντες. Δεν γίνεται ούτε προκύπτει κανένας συσχετισμός με βάση την απόδοση, το συνολικό χρόνο προϋπηρεσίας ή το χρόνο υπηρεσίας στον Οργανισμό, την οικογενειακή κατάσταση ή οποιοδήποτε άλλο κριτήριο. Υφίσταται λοιπόν ανάγκη υιοθέτησης διαφανών αξιοκρατικών κριτηρίων τα οποία να στηρίζονται σε αντικειμενικά διαπιστώσιμες καταστάσεις και να συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αξιοκρατίας και διαφάνειας, που καθιστούν εφικτό τον μετέπειτα δικαστικό τους έλεγχο.
Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι η πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου με την οποία κριθήκαμε ως δήθεν πλεονάζον προσωπικό είναι απολύτως αυθαίρετη και βρίθει παρανομιών. Συναφώς και η απόρριψη της ασκηθείσας προσφυγής μας ενώπιόν Σας είναι παράνομη. Στοιχειώδης απόδοση της δικαιοσύνης απαιτεί την ακύρωση της εν λόγω πράξης από Εσάς προς αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωρίας μας και προς αποκατάσταση του αυτονόητου: διατήρηση των θέσεών μας στο Δήμο Αμαρουσίου και στα νομικά πρόσωπα αυτού, τις οποίες κατέχουμε ήδη από την πρώτη κιόλας μέρα εργασίας μας και καθ’ όλο το διάστημα έως σήμερα.
Σας καλούμε να λάβετε το συντομότερο δυνατόν κάθε απαραίτητο μέτρο προς αποκατάσταση της παρανομίας που βλάπτει καίρια εργασιακά μας συμφέροντα. Σε κάθε περίπτωση, σας καλούμε όπως προβείτε σε άμεση έκδοση πράξης ανασυγκρότησης της Ειδικής Επιτροπής, όπως αυτή επιληφθεί επί των εκκρεμών ενώπιόν της υποθέσεων υπό τη νέα νόμιμη σύνθεσή της».