Η αποστολή από τον δήμο Αμαρουσίου προς τους διευθυντές των δημόσιων σχολείων ενός ερωτηματολογίου με πάνω από 60 ερωτήσεις, με θέμα την προσβασιμότητα και την ασφάλεια της μετάβασης των μαθητών από και προς τα σχολεία τους, απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο της Τετάρτης 22 Ιανουαρίου, μετά από σχετική ερώτηση που υπέβαλε για τους σκοπούς και τη σκοπιμότητά του ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Εκτός των Τειχών» Δημήτρης Πολυχρονιάδης.
Αρχικά, η πρόεδρος της Σχολικής επιτροπής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ελένη Βλάχου – Σταματάκη διευκρίνισε ότι η επιτροπή «απλά διευκόλυνε την Τεχνική Υπηρεσία που συνέταξε το ερωτηματολόγιο, ώστε αυτό να μοιραστεί στα σχολεία», τονίζοντας ότι «και μόνο δύο διευθυντές διαμαρτυρήθηκαν». Στο ίδιο πλαίσιο, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Βαγγέλης Κάββαλος τόνισε ότι το ερωτηματολόγιο διανεμήθηκε προκειμένου να υπάρχει απεικόνιση των προβλημάτων στα σχολεία, καθώς εκπονούνται μελέτες προσβασιμότητας, με τα αντίστοιχα έργα που θα ακολουθήσουν. πρόσθεσε, εξάλλου, ότι «υπήρξε ανταλλαγή εγγράφων ανάμεσα σε μια διευθύντρια και τη Σχολική Επιτροπή, δίχως να αντιλαμβάνομαι το γιατί».
Ενστάσεις από Κυρ. Κανάρη – Ντάλλη
Τον λόγο έλαβε στη συνέχεια η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας (#Ενωμένο Μαρούσι) Κυριακή Κανάρη – Ντάλλη, σημειώνοντας αρχικά ότι η ίδια είναι η διευθύντρια για την οποία έκανε λόγο ο αντιδήμαρχος (στο 8ο δημοτικό Αμαρουσίου), έκανε λόγο για «πολλά τηλέφωνα και διαμαρτυρίες από άλλους διευθυντές που εσείς δεν γνωρίζετε» και εν συνεχεία διατύπωσε τις ενστάσεις της για το ερωτηματολόγιο, υποστηρίζοντας ότι σε αυτό «περιέχονται ερωτήσεις που ουδόλως σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της Τεχνικής Υπηρεσίας (ανέφερε ερώτημα που έχει σχέση με συμβάντα ηλεκτρονικού εκφοβισμού) είναι προδήλως άσχετα με τη λειτουργία της πρωτοβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης (ερώτημα για χρήση ηλεκτρονικών συσκευών με wi-fi από τους μαθητές, ενώ απαγορεύονται τα κινητά), μπορούν να απαντηθούν από τη Σχολική Επιτροπή (ερώτημα αν υπάρχει σχο-λικός τροχονόμος) ή από Υπηρεσίες του Δήμου που είναι αρμόδιες (ποδηλατόδρομος, δημόσιος φωτισμός, σήμανση) ή αποτελούν αρμοδιότητα και δικαιοδοσία του διδακτικού προσωπικού (ερώτημα αν υπάρχουν κατεδαφιστέα κτήρια, ή κτήρια με σκαλωσιές, αν υπάρχουν κρούσματα παραβατικότητας στις περιοχές που μετακινούνται οι μαθητές)».
Από την πλευρά του, ο δημοτικός σύμβουλος της ίδιας παράταξης και πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Αμαρουσίου Βασίλης Μπούρας, ζήτησε να πληροφορηθεί αν το ερωτηματολόγιο έχει σταλεί από το υπουργείο παιδείας, αν συντάχθηκε από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου ή από κάποια επιστημονική επιτροπή.
Απαντώντας, ο αντιδήμαρχος Βαγγέλης Κάββαλος επεσήμανε ότι πρόκειται «απλώς για ένα ερωτηματολόγιο με σκοπό την ενημέρωση και τη διευκόλυνση του έργου της Τεχνικής Υπηρεσίας» και ότι «δεν έχει καμία σχέση με το υπουργείο Παιδείας».
Θεόδωρος Αμπατζόγλου: «Καλύτερος σύμμαχος από τους διευθυντές δεν υπάρχει»
Παρέμβαση για το θέμα έκανε ο δήμαρχος Θεόδωρος Αμπατζόγλου, ο οποίος, αφού επανέλαβε ότι οι Σχολικές επιτροπές ήταν απλά διαβιβαστές του ερωτηματολογίου, αναγνώρισε, ωστόσο, ότι θα έπρεπε να συνοδεύεται από ένα διαβιβαστικό, ώστε να γνωρίζουν οι διευθυντές των σχολείων τον λόγο της αποστολής του. Αναφερόμενος, εξάλλου, στην ουσία του ερωτη-ματολογίου, διαπιστώνοντας ότι «υπάρχουν προβλήματα ασφαλούς πρόσβασης των μα-θητών σε σχολεία της πόλης, υποστήριξε ότι ο σκοπός του είναι συμβάλει στην ασφάλεια των μαθητών, για την οποία είμαστε όλοι ευαίσθητοι» και ότι «σε αυτή την προσπάθεια ο μεγαλύτερος σύμμαχος είναι οι διευθυντές». «Δεν θα ήταν κακό ένας διευθυντής, από την εμπειρία του, να απαντήσει για θέματα προσβασιμότητας στην περιοχή του σχολείου του, καθώς θέλουμε όλοι μας μια ασφαλή πόλη. Ποιος θα ήταν πιο αρμόδιος από τους διευθυντές των σχολείων, προκειμένου να δι-αμορφώσουμε μια ακτινογραφία της πόλης; Ας μην στεκόμαστε σε ένα στείρο καθηκοντολόγιο».
Τέλος, η Κ. Κανάρη – Ντάλλη, αφού ξεκαθάρισε ότι βρίσκεται δίπλα στις Τεχνικές Υπηρεσίες, δήλωσε ότι «θα συμφωνούσα με το ερωτηματολόγιο εφόσον αυτό θα ήταν έγκυρο και στοχευμένο, που να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». πρόσθεσε, εξάλλου, ότι ότι μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 8ου δημοτικού σχολείου, στο οποίο είναι διευθύντρια, ήδη έχουν κάνει μια έρευνα για την προσβασιμότητα, η οποία θα παρουσιαστεί ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου σε επόμενη συνεδρίαση. Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με μια σύντομη παρέμβαση του πρόεδρου της δημοτικής επιτροπής παιδείας Παναγιώτη Σαγρή, ο οποίος τόνισε ότι «ο ρόλος των διευθυντών είναι πολύπλευρος, μπορεί να έχει γνώση και γνώμη για όλα τα πράγματα που αφορούν το σχολείο και την περιοχή του· αυτό δεν εννοούμε όταν μιλάμε για σχολεία ανοιχτά στην κοινωνία;».