Ρεπορτάζ: Γιάννης Μπεθάνης
εναλλακτικούς τόπους χωροθέτησης σταθμού Μετρό στο Μαρούσι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., σε περίπτωση κατασκευής χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης. Ωστόσο, ζητεί από τον Δήμο να το ξανασκεφτεί, θεωρώντας ότι οι δύο εναλλακτικές λύσεις δεν πληρούν τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις.
Η επίσημη τοποθέτηση προήλθε μετά την ερώτηση που υπέβαλαν προς την εταιρεία, οι συνδυασμοί ΜΑΡΟΥΣΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ και ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ, μαζί με τον περιφερειακό σύμβουλο Κώστα Κανελλάκη, έπειτα από την πρόσφατη υπογραφή σύμβασης από τον Δήμο Αμαρουσίου για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στην πλατεία Ευτέρπης, η οποία, στα σχέδια της «Γραμμής 4» της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, προοριζόταν ως χώρος κατασκευής σταθμού.
Οι υπογράφοντες το κοινό ερώτημα ζητούν να πληροφορηθούν από τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. ποιες είναι οι εναλλακτικές θέσεις στο κέντρο κι αν είναι εξίσου κατάλληλες να υποδεχθούν σταθμό του Μετρό.
Απαντώντας στις 14 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Τσίτουρας «δείχνει» ως εναλλακτικές λύσεις τις πλατείες Εθνικής Αντίστασης (ή ΗΣΑΠ) και Γαρδέλη, αλλά καθιστά σαφές ότι η προτιμητέα και καταλληλότερη θέση είναι η πλατεία Ευτέρπης, καλώντας μάλιστα τον Δήμο Αμαρουσίου να λάβει σοβαρά υπόψη του τη σχετική ενημέρωση και σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι συντρέχουν «κατασκευαστικοί και περιβαλλοντικοί λόγοι».
Προσθέτει, ωστόσο, ότι μέχρι σήμερα δεν έχει εκπονηθεί μελέτη για την κατασκευή σταθμού στο Μαρούσι στο πλαίσιο της «Γραμμής 4».
Αυτό σημαίνει ότι, στο ιδανικό σενάριο κατά το οποίο και τα δύο έργα πραγματοποιηθούν, τότε ο «χάρτης» της «καρδιάς» του Αμαρουσίου θα αλλάξει ριζικά. Ειδικά, μάλιστα, για την πλατεία Γαρδέλη, σύλλογοι, φορείς και κάτοικοι του κέντρου, αλλά και δημοτικές παρατάξεις, έχουν εκδηλώσει κατά καιρούς την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο «ξήλωμά» της για να έρθει το Μετρό.
Από την πλευρά του ο Δήμος Αμαρουσίου, τόσο μέσω επίσημης ανακοίνωσης, όσο και με αποκλειστική δήλωση του δημάρχου Γιώργου Πατούλη στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ξεκαθαρίζει ότι η αδράνεια του κράτους δεν θα αποτελέσει τροχοπέδη στην υλοποίηση έργων που έχει ανάγκη η πόλη. Παράλληλα, η δημοτική αρχή επιτίθεται στους «πρωταγωνιστές» της πρωτοβουλίας για την «αλληλογραφία» με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., «χρεώνοντάς» τους ότι προχώρησαν στη συγκεκριμένη ενέργεια ωθούμενοι από μικροπαραταξιακά ελατήρια.
Προς ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
Υπόψη: κ. Τσίτουρα Χρήστου, Προέδρου Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνοντα Συμβούλου
Αξιότιμε κύριε πρόεδρε,
θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι ο Δήμος Αμαρουσίου υπέγραψε πρόσφατα σύμβαση για να κατασκευάσει υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στην πλατεία «ΕΥΤΕΡΠΗΣ», η οποία βρίσκεται στο ανατολικό μέρος του σταθμού Η.Σ.Α.Π. στο Μαρούσι.
Έχοντας υπόψη μας τα σχέδια της γραμμής 4 της Αττικό Μετρό και την πρόβλεψη για σταθμό Μετρό στο Μαρούσι, πλησίον του σταθμού ΗΣΑΠ, θα θέλαμε να μας γνωρίσετε τα κάτωθι :
Ποια είναι σύμφωνα με τον προκαταρκτικό σχεδιασμό η καταλληλότερη θέση για την κατασκευή του σταθμού ΜΕΤΡΟ στο Μαρούσι (η πλατεία «ΕΥΤΕΡΠΗΣ», η πλατεία «ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ» ή η πλατεία «ΓΑΡΔΕΛΗ») με λειτουργικά, κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά κριτήρια;
Εάν κατασκευαστεί ο χώρος στάθμευσης στην πλατεία «ΕΥΤΕΡΠΗΣ» από τον Δήμο Αμαρουσίου, τότε ποια είναι η δική σας εναλλακτική επιλογή για την κατασκευή του σταθμού ΜΕΤΡΟ;
Με εκτίμηση,
Ο περιφερειακός σύμβουλος Κανελλάκης Κων/νος
Οι δημοτικοί σύμβουλοι Αμαρουσίου
Μπρέγιαννης Αλέξανδρος επικεφαλής παράταξης ΜΑΡΟΥΣΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Μαγιάκης Λευτέρης επικεφαλής παράταξης ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΚΑΙΡΟ
Πολυχρονιάδης Δημήτρης επικεφαλής παράταξης ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ