Με αφορμή την αντιπαράθεση Αμαρουσίου και Πεύκης, ο Σύλλογος Ψαλιδίου "ξεσπαθώνει", με επιστολή του στην "Α", εναντίον όλων όσων συντέλεσαν στην υποβάθμιση του επιπέδου ζωής τους, ζητώντας λύσεις στα προβλήματά τους.
Με αφορμή, λοιπόν, τον «συνοριακό πόλεμο» των δύο Δήμων, ο σύλλογος της περιοχής αναφέρεται και στις επιπτώσεις της λειτουργίας του εμπορικού κέντρου «The Mall», του σταθμού Νερατζιώτισσας, της Αττικής Οδού και της επερχόμενης λειτουργίας του υπουργείου Παιδείας στη ΣΕΛΕΤΕ με φρασεολογία η οποία, εκτός από την ψύχραιμη και βασισμένη σε νόμους και επίσημα στοιχεία θεώρηση των πραγμάτων, συνιστά μια πραγματική «κραυγή αγωνίας» για το μέλλον της περιοχής.
Από τα πυρά των κατοίκων του Ψαλιδίου δεν… γλιτώνει κανείς. Ούτε το ΥΠΕΧΩΔΕ, ούτε ο Δήμος Πεύκης, ούτε, φυσικά, ο Δήμος Αμαρουσίου. Για καθέναν από τους παραπάνω παράγοντες αναπτύσσεται εμπεριστατωμένη επιχειρηματολογία για τις ευθύνες, που φέρουν ως προς την κατηφορική πορεία την οποία ακολουθεί τα τελευταία χρόνια η περιοχή, ενώ η επιστολή καταλήγει σε σειρά από προτάσεις, για τις οποίες, όπως γίνεται εύκολα κατανοητό, οι κάτοικοι είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν σκληρά για την υλοποίησή τους. Και, βέβαια, πετούν το «μπαλάκι» στη νέα δημοτική αρχή, την οποία καλούν να δράσει εκεί όπου αδράνησε η απερχόμενη. Άλλωστε, είναι νωπές ακόμη οι εντυπώσεις από την επίσκεψη στα γραφεία του συλλόγου του νέου δημάρχου Γ. Πατούλη, ο οποίος δεν δίστασε να δεσμευτεί για συγκεκριμένες δράσεις προς ανακούφιση τής κατά πολύ επιβαρημένης γειτονιάς (σ.σ. βλ. ρεπορτάζ της «Α» στο φύλλο 1906 της 20ής Νοεμβρίου).
Η επιστολή, η οποία απεστάλη στην «Α» με αφορμή, όπως προαναφέραμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ για το θέμα της «μάχης των δρόμων» στα όρια Αμαρουσίου – Πεύκης, φέρει τη σφραγίδα του συλλόγου και τις υπογραφές του προέδρου Νίκου Κορομάντζου και του γραμματέα Γιάννη Λύρη. Κοινοποιείται δε στον Δήμο Αμαρουσίου (Γραφεία Δημάρχου), στον Δήμο Πεύκης (Γραφείο Δημάρχου), την Τροχαία Κηφισιάς, το ΥΠΕΧΩΔΕ, το υπ. Παιδείας, και το υπ. Μεταφορών.
H επιστολή του Eξωραϊστικού Συλλόγου Ψαλιδίου
«Αναφερόμενοι στο από 30/10/06 (αριθ. Φύλλου 1903) σχετικό με το θέμα δημοσίευμα της εφημερίδος, το Δ.Σ. του συλλόγου επιθυμεί μέσω της παρούσης –την οποία παρακαλούμε να δημοσιεύσετε άμεσα– να πληροφορήσει τους αναγνώστες σας, τους ενδιαφερόμενους, αλλά και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς-υπηρεσίες, τα παρακάτω:
Οφείλουμε, όμως, πριν, και από οτιδήποτε άλλο να ξεκαθαρίσουμε ποιο είναι το ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ και δεν είναι παρά μόνο οι οδοί Βύρωνος και Παράπλευροι της Αττικής Οδού (Α.Ο.). Κατά την Πεύκη, η Βύρωνος πρέπει να γίνει μονόδρομος προς μία κατεύθυνση και η αντιδρόμησή της να γίνει μέσω του βόρειου παράπλευρου. Μονοδρόμηση της Βύρωνος εμείς δεν έχουμε καμία αντίρρηση να γίνει –αν και ενώνει βασικούς οδικούς άξονες– αλλά ο παράπλευρος δεν αποτελεί τη λύση της αντιδρόμησης, καθ’ ότι αυτό αποτελεί πρώτου μεγέθους νομικό ατόπημα και θα το εξηγήσουμε παρακάτω, καθώς επίσης και γιατί σήμερα το συγκεκριμένο οδικό τμήμα, με μεθοδεύσεις, λειτουργεί με χρήση υπερτοπικού δρόμου.
Σε αυτή την, από τριετίας και πλέον, υπόθεση αντιδικίας των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην ευρύτερη περιοχή, εμπλέκονται οι παρακάτω:
1. ΥΠΕΧΩΔΕ: Ο ρόλος του, εν προκειμένω, υπήρξε καθοριστικός και είχε δύο διαφορετικές συμπεριφορές: Αρχικά και στο στάδιο κατασκευής των παραπλεύρων, αγνόησε επιδεικτικά βασικότατες αρχές της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεις της (Α.Ο.) όπου σύμφωνα με αυτή οι παράπλευροι θα είναι τοπικής κυκλοφορίας και θα εξυπηρετούν αποκλειστικά και μόνο τις παρόδιες ιδιοκτησίες (σε κάθε έργο αποτελεί ουσιαστικό και αναπόσπαστο τμήμα του) όπως και αυτές του άρθρου 10 του Ν. 2338/95 που προσδιορίζει τους περιβαλλοντικούς όρους κατασκευής και λειτουργίας τους. Φρόντισε, δηλαδή, εντός των ορίων Αμιγούς Κατοικίας μεθοδικά και σκοπίμως, μέσω των υπηρεσιών του, να αποδώσει τις παράπλευρες οδούς στην κυκλοφορία καθιστώντας τους, παρανόμως, πολυσυλλεκτικούς και υπερτοπικού χαρακτήρα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν κατά πάσα πιθανότητα οι μετέπειτα μεταολυμπιακές δραστηριότητες (The Mall, σταθμός Νερατζιώτισσας, Προαστιακός).
Τα αποτελέσματα αυτής της παράνομης πράξης σήμερα, όπως άλλωστε ανεμένετο, είναι πλέον ορατά με γυμνό μάτι. Μια ολόκληρη γειτονιά έχει ισοπεδωθεί και ιδιαίτερα τα τμήματά της που είναι στη ζώνη άμεσης επιρροής της Αττικής Οδού, ο δε θεσμοθετημένος πολεοδομικός χαρακτήρας του Ψαλιδίου, ως Αμιγής Κατοικία, να είναι μόνο κατ’ επίφαση, αφού έχει ήδη μετατραπεί σε εμπορικό κέντρο, έστω κι αν δεν ονομάζεται.
Δευτερευόντως (αφού δηλαδή το έγκλημα είχε διαπραχθεί) και μετά τις δίκαιες διαμαρτυρίες και παρεμβάσεις κατοίκων της περιοχής, που χρονολογούνται από το 2004, η ΕΥΔΕ ΣΕΡΑ με από το 13/4/06/Α /6/ 09/14/34/57290 έγγραφό της προς τον Δήμο Αμαρουσίου του συστήνει τον ρόλο του θεματοφύλακα για τη διαφύλαξη του πολεοδομικού χαρακτήρα της αμιγούς κατοικίας του Ψαλιδίου, γιατί με τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων (Ο.Α.) οι υπάρχουσες κτηριακές εγκαταστάσεις (τότε το The Mall ήταν στο στάδιο της παράνομης κατασκευής) πρόκειται να αποδοθούν σε ιδιώτες για εμπορικές χρήσεις και ενδέχεται να επιβαρύνουν περιβαλλοντικά και, κυρίως, κυκλοφοριακά την περιοχή αυτή.
Σε πολύ απλά λόγια! Αφού οι κάτοικοι ως άμεσα θιγόμενοι άρχισαν να διαμαρτύρονται και να αποκαλύπτουν ότι η επίσημη πολιτεία δεν προέβη –ως όφειλε– στις απαιτούμενες ενέργειες για την προστασία της περιοχής, τη δική της ευθύνη και υποχρέωση τη μετέφερε ευφυώς στη Δημοτική Αρχή, η οποία, απ’ ό,τι συμπεραίνεται καν δεν ασχολήθηκε με το θέμα. Το ΥΠΕΧΩΔΕ στην πορεία και σε απόδειξη των καλών προθέσεών του, αποφάσισε τη σύσταση τριμερούς κοινής αποδοχής μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην ευρύτερη περιοχή, αναλαμβάνοντας, μάλιστα, μέσω του Γ.Γ.Σ.Δ.Ε. τον σύνθετο ρόλο διαιτητή και κατήγορου, τάχα για να συνεισφέρει ουσιαστικά στη διαχείριση του προβλήματος που η ίδια είχε φροντίσει να δημιουργήσει.
2. ΔΗΜΟΣ ΠΕΥΚΗΣ: Λίγο πριν την έναρξη της λειτουργίας της Α.Ο. απέκλεισε κυκλοφοριακά βασικές οδικές αρτηρίες του Δήμου της και οι οποίες, συμπτωματικά, είχαν άμεση σχέση με την άμεση ζώνη επιρροής της Αττικής Οδού, μετατρέποντας πολλές από αυτές σε πεζοδρόμους:
– Χωρίς απόφαση υπουργού ΠΕΧΩΔΕ (έχει ενδιαφέρον να μας πληροφορήσει αν υπάρχει ΦΕΚ για τις πεζοδρομήσεις αυτές)
– Χωρίς την άποψη του όμορου Δήμου Αμαρουσίου καθ’ ότι ο αποκλεισμός τους θα μετέφερε κυκλοφορία στους δρόμους του Ψαλιδίου.
Είναι, άλλωστε, γι’ αυτό τον λόγο γνωστές οι αντεγκλήσεις του Δήμου Πεύκης με το ΥΠΕΧΩΔΕ. Σήμερα, όμως, η Πεύκη αναζητά την τήρηση της νομιμότητας και κατηγορεί το υπουργείο για αδράνεια, αλλά και τον Δήμο Αμαρουσίου για ανευθυνότητα στη διαχείριση των κυκλοφοριακών θεμάτων.
Από την αλληλουχία των μέχρι τώρα δηλώσεων παραγόντων της Πεύκης, τα έγγραφα αλληλογραφία τους με το ΥΠΕΧΩΔΕ (είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου) διακρίνει κανείς εύληπτα την αλαζονεία, την έλλειψη γνώσεων, τον αυταρχισμό και, κυρίως, την απουσία επιχειρημάτων για το τι ακριβώς αιτούνται.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντές του, οι δρόμοι που έχουν αποκλειστεί ανήκουν στην Πεύκη και δεν δέχονται υποδείξεις από κανέναν τι είναι σωστό και τι λάθος, όμως ο αυταρχισμός τους δίδει το δικαίωμα να υποδεικνύουν στον Δήμο Αμαρουσίου το τι ακριβώς θα κάνει με τους δικούς του δρόμους. "Αυτά, όμως, έχει η Δημοκρατία, τι να κάνουμε"!
Αναφέρονται στις δικές τους πρωτοβουλίες και προτάσεις επίλυσης του προβλήματος, ξεχνούν, όμως, αφενός να προσθέσουν ότι αυτή η διάθεση αφορά μονομερή και κατά παραγγελία κυκλοφοριακή μελέτη που έχει εκπονηθεί από συγκεκριμένο μελετητή και αφετέρου ότι σε αυτή περιλαμβάνονται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ δύο δρόμοι, Βύρωνος και Παράπλευρος, που θα λειτουργούν σύμφωνα με αυτή σε αμφίδρομη σχέση. Φαίνεται, όμως, ότι οι παραγγέλλοντες και ο μελετητής έχουν πλήρη άγνοια των νόμων και αποφάσεων που παραπάνω μνημονεύσαμε.
ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ! Και ας είναι ενήμεροι και οι κάτοικοι της Πεύκης από την παραπληροφόρηση, η οποία γίνεται σκοπίμως και με την απόλυτη ευθύνη των διοικούντων της Πεύκης.
3. ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ: Αφού η δημιουργία του εμπορικού κέντρου στη Λ. Κηφισίας "έπιασε ταβάνι", ο διατελών καθήκοντα δημάρχου μέχρι την 31/12/06 Π. Τζανίκος και οι περί αυτόν αποφάσισαν με πρακτικές ολοκληρωτικών καθεστώτων την επέκτασή του και κατά μήκος της Α.Ο., για να δώσει τον χαρακτήρα της σύγχρονης πόλης στον Δήμο, όπως ακριβώς των είχε οραματιστεί. Αυτός είναι ο υπεύθυνος για την καταστροφή αυτής της γειτονιάς, αν και τον είχαμε ενημερώσει για τις συνέπειες των επιλογών του.
Έγκαιρα και πριν καν από τη λειτουργία της Α.Ο. έκαναν πλήρως αποδεκτές τις παράνομες υποδείξεις–αποφάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ για την κυκλοφορία στους παράπλευρους δρόμους.