Να φτάσει η Αττική Οδός μέσω Υμηττού μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και από εκεί στο Ελληνικό, μειώνοντας τον απαιτούμενο χρόνο οδήγησης από του Παπάγου σε μόλις 10 λεπτά, σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών. Σε συνέντευξή του στα «Νέα», ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής είπε πως «η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού προς το Ελληνικό είναι στον άμεσο σχεδιασμό μας». Το έργο έχει στόχο να αποσυμφορήσει τη διασύνδεση νοτίων – βορείων προαστίων μέσω της λεωφόρου Κατεχάκη. Τι προβλέπεται εκεί; Η επέκταση της Αττικής Οδού από το ύψος του Παπάγου μέχρι τη Βουλιαγμένης.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα news247, ως ιδέα έχει προκριθεί η κατασκευή μίας σήραγγας μήκους λίγο παραπάνω από 3 χλμ., με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, χωρίς εξόδους, που θα ξεκινά να βυθίζεται εκεί που τερματίζει σήμερα η Δυτική Περιφερειακή Υμηττού και θα καταλήγει σε σύνδεση με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης στο ύψος της Ηλιούπολης, λίγο νοτιότερα από το σταθμό Μετρό του Αγίου Δημητρίου. Η διαδρομή θα απαιτεί περίπου 2-3 λεπτά, όταν σήμερα πολλές φορές απαιτούνται μέχρι και 30 λεπτά σε ώρες αιχμής.
Επίσης, στο ίδιο έργο περιλαμβάνεται και η «ελεύθερη λεωφόρος Βουλιαγμένης», έργο το οποίο σχετίζεται άμεσα με τη λειτουργία του νέου πόλου στο Ελληνικό. Τι σημαίνει αυτό; Η νέα σήραγγα από την Κατεχάκη μέχρι τη Βουλιαγμένης και η λειτουργία του «Ελληνικού» θα προσθέσουν πολλές χιλιάδες νέα οχήματα σε μία ήδη κορεσμένη λεωφόρο.
Το σχέδιο του υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός και η «απελευθέρωση» της λεωφόρου Βουλιαγμένης σε μήκος περίπου 3 χιλιομέτρων, με την ανισοπεδοποίηση τουλάχιστον 4 ισόπεδων σήμερα κόμβων στη συμβολή με τις οδούς Δωδεκανήσου, με την Εθνάρχου Μακαρίου και Μαυρομιχάλη, με την Ανεξαρτησίας-Κύπρου και την Εθνικής Αντιστάσεως-λεωφόρο Αλίμου. Σε όλο αυτό το τμήμα θα λειτουργούν 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση από 3 σήμερα, με την κατάργηση της μεσαίας νησίδας και η κατάληξη της ελεύθερης λεωφόρου θα είναι στο ύψος του Ελληνικού. Στο σύνολό της η παρέμβαση υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ ο διαγωνισμός, με βάση το ίδιο δημοσίευμα, δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2022 μιας και οι μελέτες ξεκινούν αυτή την εποχή. Ο διαγωνισμός ενδέχεται να γίνει με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής.
Το έργο κρίνεται ως απαραίτητο για την αποσυμφόρηση των λεωφόρων Κατεχάκη και Βουλιαγμένης αλλά και την ομαλή κυκλοφορία στο Ελληνικό. Συνολικά, θα χρειάζονται περίπου δέκα λεπτά για τη μετάβαση από το ένα άκρο στο άλλο, μεταμορφώνοντας, όπως σημείωναν κυβερνητικοί κύκλοι, τις οδικές μετακινήσεις στα προάστια της πόλης. Το έργο, όπως τονίζει το ρεπορτάζ, θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης, με βασική προϋπόθεση να τρέξουν και να εγκριθούν γρήγορα οι απαιτούμενες μελέτες. Προς το παρόν παραμένει προς συζήτηση αν η συγκεκριμένη επέκταση θα ενταχθεί στη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού για την περίοδο από το 2024 και μετά.
Δείτε επίσης: Επιχείρηση «καθαρά φρεάτια» από τον Δήμο