Ψηφίστηκε ομόφωνα από το δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας 31 Μαϊου το Τελικό Σενάριο για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) σύμφωνα με την μελέτη που συνέταξε και παρουσίασε διεξοδικώς στο Σώμα ο Συγκοινωνιολόγος- Πολιτικός Μηχανικός Γεώργιος Μαυρογεώργης.
Η μελέτη την οποία υπογράφουν ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αναστάσιος Χρηστίδης, η επιβλέπουσα μηχανικός Κλεοπάτρα Τάτση και ο τέως αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Άγγελος Παλαιοδήμος προβλέπει μεταξύ άλλων σωρεία καινοτόμων παρεμβάσεων με ορίζοντα υλοποίησης από 5 έως 15+ έτη με στόχο την βελτίωση του παρεχόμενου δικτύου εξυπηρέτησης πεζών, ποδηλατιστών και ΑμεΑ, την αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την επαναλειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας και μια σειρά από δράσεις προώθησης της Βιώσιμης Κινητικότητας, όπως η δημιουργία Πάρκου Κυκλοφοριακής Αγωγής και επιπλέον αξιοποίηση της εφαρμογής «ΠΕΝΤΕΛΗ SOS».
Η ομόφωνη απόφαση που πήρε το Σώμα θεωρείται ιδιαιτέρως σημαντική για την πόλη, καθώς τα ΣΒΑΚ αποτελούν χρηματοδοτικά εργαλεία για την υλοποίηση έργων και εκπόνησης μελετών που σχετίζονται με την Βιώσιμη Κινητικότητα και η ύπαρξή τους αποτελεί «προαπαιτούμενο» , όπως τόνισε η Δήμαρχος Δήμητρα Κεχαγιά στην τοποθέτησή της, ώστε ο Δήμος να μπορέσει να απορροφήσει ευρωπαϊκούς- κοινοτικούς πόρους και να τους αξιοποιήσει στην πόλη σε υποδομές και αναπλάσεις.
Οι τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων
«Ο Δήμος πρέπει να έχει ΣΒΑΚ. Όταν ήμασταν διοίκηση υποβάλαμε άμεσα αίτηση για χρηματοδότηση στο Πράσινο Ταμείο. Ήμασταν από τους πρώτους Δήμους που πήραν έγκριση , αλλά δεν προλάβαμε να υπογράψουμε την σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία, κάτι που πραγματοποίησε η επόμενη διοίκηση στις 19 Σεπτεμβρίου 2020» τόνισε ο επικεφαλής της δημοτικής ομάδας της «Δημοτικής Συμμαχίας» Δημοσθένης Παπακωνσταντίνου.
«Οι περισσότερες ελληνικές πόλεις δεν είναι βιώσιμες» τόνισε στη συνέχεια ο κ . Παπακωνσταντίνου αναφερόμενος στις «πόλεις τέρατα» που δημιουργήθηκαν από το ρεύμα εσωτερικής μετανάστευσης της δεκαετίας του ‘ 60 και του ‘ 70 και τόνισε ότι το ΣΒΑΚ που παρουσιάστηκε για τον Δήμο Πεντέλης βρίσκει σύμφωνη επί της αρχής την αξιωματική αντιπολίτευση.
Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Πεντέλη 2020» Άγγελος Παλαιοδήμος επεσήμανε ότι η τηλεργασία και η ηλεκτροκίνηση που αναπτύχθηκαν τα τελευταία χρόνια έχουν μεταβάλει τον χάρτη της αστικής κινητικότητας και γι’ αυτό τον λόγο το ΣΒΑΚ χρειάζεται συνεχή «επανατροφοδότηση».
Ο Αντώνης Φειδοπιάστης («Νέοι Άνθρωποι-Νέα Αρχή») πρότεινε μια σειρά από παρεμβάσεις στη Νέα Πεντέλη, όπως την ανάπλαση της πλατείας και την δημιουργία ελεύθερων χώρων και θέσεων παρκινγκ στην συγκεκριμένη Δημοτική Κοινότητα.
Ο Λευτέρης Κοντουλάκος («Μπροστά Μαζί») χαρακτήρισε «εξαιρετική» την παρουσίαση αν και όπως τόνισε θα ήθελε να ακούσει περισσότερες προτάσεις για τα ΑμεΑ και τους ηλικιωμένους, ενώ εξέφρασε τις αμφιβολίες του για την χρήση ποδηλάτου στις ΔΚ Πεντέλης και Νεάς Πεντέλης, λόγω της ανηφορικότητας των δρόμων.
Τέλος, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Πεντέληθεν» Γιώργος Κατσικογιάννης τόνισε ότι το ΣΒΑΚ είναι «σε σωστό δρόμο» υπογραμμίζοντας ότι πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στην ασφάλεια των πεζών και των ΑμεΑ.
Διιαβάστε: «Καλύτερη και πιο φιλική προς τους πολίτες η πόλη με το ΣΒΑΚ» λέει η διοίκηση του Δήμου