Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 29/6, στην πρόχειρη, αποσπασματική και βιαστική πρόταση του δημάρχου ΚΑΜΙΑ από αυτές τις προϋποθέσεις δεν υπήρχαν. Πιο συγκεκριμένα:
● Το κυκλοφοριακό αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης μας επειδή ο δήμαρχος, με τις προσωπικές του παρεμβάσεις, αλλοίωσε κατά 70% την αρχική κυκλοφοριακή μελέτη. Η κατασκευή ποδηλατοδρόμων θα διόγκωνε το υπάρχον πρόβλημα.
● Η εξασφάλιση χρηματοδότησης είναι μετέωρη, καθώς τα χρονικά περιθώρια ένταξης στο Γ΄ ΚΠΣ εξαντλήθηκαν κι ο δεδομένος κίνδυνος απένταξης του έργου (ακόμη και αν θεωρητικά εντασσόταν) θα επιφέρει μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις για τον Δήμο, που δεν τις αντέχει.
● Η διαδρομή χρήζει αναθεώρησης.
● Η σημερινή τριχοτομημένη δημοτική αρχή είναι ανήμπορη ν’ αναλάβει τις ευθύνες εφαρμογής ενός τέτοιου έργου.
(…) Υπάρχει όμως φως, καθώς:
● Η διάνοιξη των παραρεμάτιων περιοχών μπορεί να αποτελέσει τον κορμό ενός σύγχρονου δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας, όπου θα συμπεριλαμβάνονται συνδέσεις σχολείων, αθλητικών, κοινωνικών κι εμπορικών υποδομών.
● Ο Δήμος, από ειδικό κωδικό που έχει, θα μπορούσε μ’ έναν κατάλληλο οικονομικό σχεδιασμό να συνεισφέρει, ενώ τα δίκτυα των ποδηλατοδρόμων είναι επιλέξιμα έργα του ΕΣΠΑ, άρα ένα ολοκληρωμένο και τροποποιημένο πρόγραμμα μπορεί να ενταχθεί σε αυτό.
Η εκτέλεση ενός τέτοιου έργου, όμως, σε συνδυασμό και με τις άλλες παρεμβάσεις, δεν μπορεί να γίνει από τη σημερινή δημοτική αρχή (αν είναι αρχή), καθώς αυτή κατά γενική ομολογία αδυνατεί να διοικήσει. Απαιτείται μια ανανεωμένη, ομονοούσα, καινοτομούσα, δυνατή πλειοψηφία που θα κάνει τομές και θ’ αναλάβει ευθύνες.
Ο Συνδυασμός μας είναι έτοιμος να δώσει τις λύσεις σε σύντομο διάστημα και θα το κάνει».
Τάνια Κατσάνη