Το θέατρο «Χώρα» παρουσιάζει από την 1η Οκτωβρίου 2009 και για 20 μόνο παραστάσεις, το αριστούργημα του Σάμουελ Μπέκετ «Ευτυχισμένες μέρες», σε σκηνοθεσία του Έκτορα Λυγίζου και σε καινούρια μετάφραση του Διονύση Καψάλη. Η Μίνα Αδαμάκη συναντά στη σκηνή της Νέας Χώρας τη Γουίνι, την ηρωίδα του Μπέκετ, σε μια παράσταση που προσεγγίζει το κλασικό μπεκετικό έργο μέσα από μια νέα, σύγχρονη σκοπιά. Πλάι της, ο Ερρίκος Λίτσης θα ερμηνεύσει τον Γουίλι, τον σύζυγο της Γουίνι. Η σκηνογραφία της Μαγιούς Τρικεριώτη και η σκηνοθεσία επιχειρούν μια πρωτότυπη εκδοχή του έργου. Στην καινούρια αυτή ανάγνωση οι «Ευτυχισμένες μέρες» αντιμετωπίζονται ως ένα πείραμα.
Μεσήλικη γυναίκα κλεισμένη σε δωμάτιο παρακολούθησης με μοναδική συντροφιά τον σχεδόν αμίλητο σύζυγό της. Όλα είναι εναντίον της: παγιδευμένη ως τη μέση· τα λιγοστά της αντικείμενα φθίνουν· οι λέξεις στερεύουν· ο σύζυγός της, παρά τις επίμονες παρακλήσεις της, αρνείται να επικοινωνήσει. Η γυναίκα, όμως, επιμένει να ονομάζει την κόλαση που ζουν «παράδεισο» και τις ατελείωτες μέρες ρουτίνας «ευτυχισμένες».
Η ιδιαίτερη σκηνοθεσία και σκηνογραφία τοποθετεί τον θεατή στη θέση του παρατηρητή ενός ιδιότυπου reality show. Το μπεκετικό ζευγάρι είναι κλεισμένο σε ένα στούντιο-κουτί που το μπροστινό του μέρος καλύπτεται από μια μεγάλη τζαμαρία.
Οι φωνές τους μεταφέρονται στον έξω χώρο μέσω μικροφώνων. Τέσσερις κάμερες τους παρακολουθούν διαρκώς και οι εικόνες τους με ζωντανό μοντάζ προβάλλονται σε οθόνες.
Το εμβληματικό έργο του Μπέκετ, ιδωμένο σαν τον επώδυνο σωφρονισμό μιας γυναίκας που –από ευπρέπεια, από συνήθεια, από ενοχή– αδυνατεί να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Πόσες δοκιμασίες θα χρειαστούν, ώσπου να πάψει να συγκαλύπτει την πραγματικότητα φλυαρώντας και να ζητήσει ειλικρινά βοήθεια;
Στη διανομή των ρόλων, ως Γουίνυ η Μίνα Αδαμάκη και ως Γουίλυ ο Ερρίκος Λίτσης
Λοιποί συντελεστές
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικό – Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη