Όπως κάθε καλοκαίρι έτσι και φέτος η Κινηματογραφική Λέσχη Cine- Δράση ξεκινάει τις καλοκαιρινές προβολές της (από την Πέμπτη 25 Ιουνίου και κάθε Πέμπτη του Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου) στον προαύλιο χώρο του 2ου Γυμνασίου Βριλησσίων.
«Τηρώντας όλα τα πρωτόκολλα ώστε να μείνουμε όλοι υγιείς. Με ταινίες που συμβάλλουν στην ψυχαγωγία, την καλή διάθεση, τον προβληματισμό. Έτσι για να είμαστε πάλι μαζί. Και ας μην αγγιζόμαστε, ας μην φιλιόμαστε. Μόνο να επικοινωνούμε, να συζητάμε. Για να μην ξεχνάμε πως είναι να βρισκόμαστε με γείτονες και φίλους, με ανθρώπους που έχουμε τα ίδια ενδιαφέροντα και τις ίδιες συνήθειες» αναφέρει το Cine Δράση σε ανακοίνωση που εξέδωσε λίγο πριν μας συστήσει τα φετινά κινηματογραφικά διαμάντια που έχει αλιεύσει για τα σινεφίλ μάτια μας.
«Ξαναβρισκόμαστε με 12 ταινίες από όλο τον κόσμο. Από την Τσεχία τα «Παιχνίδια διχασμού και εγκυμοσύνης», τη Χιλή «Το Μαργαριταρένιο Κουμπί» την Αργεντινή την «Απαγορευμένη Εκπαίδευση», τη Γεωργία το «Corn Island», την Τουρκία τις «Ατίθασες», τη Γερμανία «Ο Παράδεισος δεν είναι εδώ», την Ινδία «Το δικαστήριο», τη Γαλλία «Αυτή η γη είναι δική μας», το Λίβανο «Η προσβολή», την Ιαπωνία «Ο δάσκαλος», την Βουλγαρία το «Slava». Και με δύο αποκλειστικότητες από την Ισπανία. Τα φιλμ ‘«Η Αιχμάλωτη» και οι «Προϋποθέσεις να θεωρείται κανείς φυσιολογικός’» δεν έχουν παιχτεί στις ελληνικές αίθουσες και στο Cine Δράση τα προβάλει σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες και την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα.
Είναι ταινίες που αφηγούνται ιστορίες για έρωτες, για παππούδες και εγγονές, για ατίθασα κορίτσια, για χαμένους γονείς και υιοθετημένα παιδιά, για Εβραίους που κρύβονται στα υπόγεια «φοβισμένων’» ηρώων, για τα βάθη του ωκεανού, για ηφαίστεια, βουνά, παγετώνες και μαργαριταρένια κουμπιά. Ταινίες για πρωτοποριακά συστήματα εκπαίδευσης όπως το σύστημα Μοντεσσόρι ή το Βάλντορφ και η κατ’ οίκον διδασκαλία. Ταινίες και χαρισματικούς δασκάλους που σημαδεύουν για πάντα τη ζωή των μαθητών τους. Ταινίες για το περιβάλλον, τα σκουπίδια που το απειλούν και το χρήμα που κρύβεται στην εκμετάλλευση τους. Ιστορίες για χριστιανούς και μουσουλμάνους, Παλαιστίνιους και Λιβανέζους, άντρες που χάνουν την ψυχραιμία τους κάτω από το βάρος προσβολών που αφορούν τις θρησκευτικές διαφορές.
Ταινίες για αφελείς καλόκαρδες γυναίκες που πέφτουν θύματα νεοφασιστικών κομμάτων. Ιστορίες από μεγάλους παραμυθάδες του σινεμά όπως ο Ακίρα Κουροσάβα, ο Φατίχ Ακίν, ο Πατρίτσιο Γκουσμάν, ο ΖΙάντ Ντουαερί. Σενάρια απόι νέους ανερχόμενους σκηνοθέτες όπως ο Ινδός Τσαϊτάνια Ταμάνε, η Ισπανή Λετίτσια Ντολέρα, ο Αργεντίνος Γκαστόν Μπιράμπεν, η Τουρκάλα Ντενίζ Γκαμζέ Εργκουβέν.
Ευχαριστούμε την Β΄ Σχολική Επιτροπή του δήμου Βριλησσίων και την διευθύντρια του Β΄ Γυμνασίου κ. Μαρία Φουσέκα για την παραχώρηση του σχολικού προαυλίου Για μια ακόμα φορά ευχαριστούμε την κ. Βίκυ Μαλλίρη για τον σχεδιασμό του προγράμματος. Από τα βάθη της καρδιάς μας ευχαριστούμε τη νεαρή μας φίλη Έλεια Καμμένου για το σχεδιασμό του εξωφύλλου. Θα θέλαμε να είναι πάντα μαζί μας» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Οι προβολές έως και τον Αύγουστο αρχίζουν στις 9:00μμ.
Το 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ταϋγέτου και Ξάνθης.
Το πρόγραμμα των προβολών
Αυτές είναι οι ταινίες που θα προβληθούν από την οθόνη του Cine Δράση τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2020.
Πέμπτη 25 Ιουνίου
Παιχνίδια διχασμού και εγκυμοσύνης/Miseme Se Prohamat
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΔΙΧΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣΤσεχία, 2000. Διάρκεια: 117′. Σκηνοθεσία: Jan Hrebejk. Πρωταγωνιστούν: Bolek Polivka, Csonger Kassai, Anna Siskova, Boleslav Polivka, Csongor Kassai.
Βρισκόμαστε στην κατεχόμενη Τσεχία, λίγο πριν το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα άτεκνο ζευγάρι κρύβει στο σπίτι του έναν νεαρό Εβραίο, δραπέτη από στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπου σκοτώθηκαν οι γονείς του. Τα πράγματα περιπλέκονται από τις επισκέψεις ενός δωσίλογου και το ζευγάρι για να μην κινήσει υποψίες των κατακτητών και των συνεργατών τους σκέφτεται να προφασιστεί ότι περιμένει παιδί. Αλλά ο σύζυγος είναι στείρος, γεγονός που γνωρίζουν σχεδόν όλοι στην γειτονιά οπότε ο μόνος τρόπος να το αποδείξουν είναι μια πραγματική εγκυμοσύνη. Και για αυτό θα χρειαστεί τη βοήθεια του φυγά.
Πέμπτη 2 Ιουλίου
Το Μαργαριταρένιο Κουμπί/El Boton de Nacar / The Pearl Button
Χιλή, 2015 . Διάρκεια: 82′. Σενάριο-Σκηνοθεσία :Patricio Guzman. Πρωταγωνιστούν: Martin Calderon, Cristina, Patricio Guzman, Ema Malig, Gabriela Paterito, Gabriel Salazar Vergara.
Το νερό είναι το μεγαλύτερο σύνορο της Χιλής και ταυτόχρονα κρύβει το μυστικό δύο κουμπιών που βρέθηκαν στο βάθος του ωκεανού. Στην τεράστια ακτογραμμή της χώρας συναντά κανείς ηφαίστεια, βουνά και παγετώνες. Μέσα στο νερό βρίσκονται παγιδευμένες οι φωνές των ντόπιων ιθαγενών από περασμένους αιώνες, των ναυτικών που κατέφθασαν από την Αγγλία, μα και των πολιτικών κρατουμένων των σύγχρονων καθεστώτων. Ολόκληρη η Ιστορία της Χιλής μετατρέπεται σε έναν αποστομωτικής ομορφιάς στοχασμό που ξεκινά από τη θάλασσα και τις άγριες περιπέτειες που κρύβουν τα νερά της και φτάνει ως τον ουρανό και τη γένεση του ίδιου του σύμπαντος.
Πέμπτη 9 Ιουλίου
Cautiva (Αιχμάλωτη)
Aργεντινή, 2003.Διάρκεια:115’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Gaston Biraben. Πρωταγωνιστούν: Barbara Lombardo, Susana Campos, Hugo Arana, Osvaldo Santoro, Naomi Frenkel, Lidia Catalano, Mercedes Funes, Silvia Bayle.
Η Κριστίνα, ένα 15χρονο κορίτσι, οδηγείται μια μέρα από το αυστηρό καθολικό της σχολείο στο Μπουένος Άιρες, στο γραφείο ενός δικαστή, ο οποίος της αποκαλύπτει ότι στην πραγματικότητα λέγεται Σοφία Λομπάρντι και είναι κόρη ενός νεαρού ζευγαριού στρατευμένων αρχιτεκτόνων, που εξαφανίστηκαν τη δεκαετία του 70, όταν η χώρα βρισκόταν κάτω από το ζυγό της δικτατορίας του στρατηγού Βιντέλα.
(Η ταινία δεν έχει προβληθεί στην Ελλάδα και στο Cine Δράση παραχωρήθηκε ευγενικά από το ην προβάλει σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Θερβάντες και την Πρεσβεία της Ισπανίας στην Αθήνα)
Πέμπτη 16 Ιουλίου
The Insult/ Η προσβολή
Λίβανος, 2017. Διάρκεια: 112′. Σενάριο: Ziad Doueiri- Joelle Touma. Σκηνοθεσία: Ziad Daoueiri. Πρωταγωνιστούν: Adel Karam, Kamel El Basha, Camille Salameh, Diamand Bou Abboud, Rita Hayek.
Το άλυτο μεσανατολικό πρόβλημα γίνεται με έντεχνο, συγκινητικό και διδακτικό τρόπο πεζή καθημερινότητα. Σε μια γειτονιά της Βηρυτού, ένα συνεργείο του δήμου, διορθώνει κατασκευαστικά λάθη στο οδόστρωμα. Κάτω από το μπαλκόνι του Τόνι και της εγκύου γυναίκας του Σιρίν, ο εργοδηγός Γιασέρ θα βραχεί από τα νερά του μπαλκονιού τους, θα του ζητήσει να προσέχει και δίχως την άδειά του θα δοκιμάσει να διορθώσει την υδρορροή τους. Στην διάρκεια αυτής της σύντομης διαδικασίας, οι δυο άντρες θα έρθουν σε αντιπαράθεση και μια προσβλητική κουβέντα του Γιασέρ προς τον Τόνι, θα γίνει η αρχή μιας αψιμαχίας που γρήγορα ξεφεύγει από τον έλεγχό τους. Η ουσία της βεβαίως βρίσκεται όχι στην ίδια την πράξη ή στα λόγια που ειπώθηκαν αλλά στην ταυτότητα των δύο αντρών αφού ο Τόνι είναι χριστιανός Λιβανέζος και ο Γιασέρ Παλαιστίνιος.
Πέμπτη 23 Ιουλίου
Ατίθασες/Mustang
Τουρκία, Γαλλία, 2015. | Διάρκεια: 97′. Σκηνοθεσία: Deniz Gamze Erguven. Σενάριο: Deniz Gamze Erguven, Alice Winocour. Πρωταγωνιστούν: Gunew Sensoy, Doga Zeynep Doguslu, Tugba Sunguroglou, Elit Iscan, Ilayda Agdogan.
Πέντε αδελφές μεγαλώνουν στο σπίτι της γιαγιάς τους στην επαρχιακή βόρεια Τουρκία, εγκλωβισμένες σε μια αναπόδραστη και απόλυτα οπισθοδρομική κοινωνική πραγματικότητα. Έντονη κοινωνική ματιά και μια ομάδα χαριτωμένων βασικών χαρακτήρων, που αναδεικνύει καθημερινές χαρές, λύπες, ακόμα και τραγωδίες, με μια πολύχρωμη χαλαρότητα που συγκινεί, προβληματίζει, αλλά απελευθερώνει ταυτόχρονα τον θεατή. Χωρίς να ξεπέφτει στο μελόδραμα ή στη φάρσα, η σκηνοθέτης χειρίζεται το θέμα της με σπιρτόζικο, τρόπο και τηρεί αξιοθαύμαστη αφηγηματική συνέπεια η οποία αιχμαλωτίζει το κοινό, σε ένα μοντέρνο παραμύθι.
Πέμπτη 30 Ιουλίου
Το Δικαστήριο/Court
Ινδία, 2014. Διάρκεια: 116′. Σενάριο- Σκηνοθεσία: Chaitanya Tamhane Πρωταγωνιστούν: Bipin Maniar, Geetanjali Kulkarni, Panna Mehta, Pradeep Joshi, Shirish Pawar, Usha Bane, Vira Sathidar, Vivek Gomber
Μια ιστορία τριών ανθρώπων απλή και καθοριστική. Ένα πορτρέτο της νέας Βομβάης που αποκαλύπτει όσα δεν ξέρουμε γι’ αυτήν. Μια σύνθετη και βαθιά πολιτική ταινία με ανοχή και χιούμορ και πολύ απλή μορφή, το πρώτο μεγάλου μήκους φιλμ ενός εξαιρετικά τολμηρού νεαρού Ινδού σκηνοθέτη. Όταν ένας ακτιβιστής τραγουδοποιός συλλαμβάνεται με την κατηγορία ότι οι επαναστατικοί στίχοι του παρακίνησαν ένα εργάτη του αποχετευτικού δικτύου σε αυτοκτονία, ο δικηγόρος του, η παντρεμένη εισαγγελέας-δημόσιος κατήγορος και ο ηλικιωμένος δικαστής ξεκινούν τη διαδικασία της εκδίκασης της υπόθεσής η οποία θα διαρκέσει πολύ, με συνεχόμενες αναβολές μετά από κάθε ακρόαση, καθώς το δικαστικό σύστημα στην Ινδία είναι πιο ανοργάνωτο και χρονοβόρο ακόμα και από το δικό μας.