Αντίστοιχα, τα έσοδα από την εφαρμογή του συστήματος θα έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και θα διατίθενται, συγκεκριμένα, για:
● Την κάλυψη δαπανών λειτουργίας του ΣΕΣ,
● Την προμήθεια εξοπλισμού του ΣΕΣ,
● Την προμήθεια λεωφορείων για τις ανάγκες της δημοτική συγκοινωνίας,
● Τη συντήρηση του οδικού δικτύου και των πεζοδρομίων εντός της περιοχής εφαρμογής του ΣΕΣ,
● Την εγκατάσταση της κατάλληλης οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης του συστήματος ΣΕΣ σύμφωνα με τον ΚΟΚ όπως επίσης και την ετήσια συντήρησή του.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης θα επανεξεταστεί μέσα σε πέντε μήνες από την έναρξη εφαρμογής του, για τυχόν τροποποιήσεις που θα προκύψουν από πιθανές δυσλειτουργίες του συστήματος.
Γ. Κουράσης
«Θα προστατεύσουμε τη λειτουργία του»
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Χαλανδρίου σημείωσε στην τοποθέτησή του ότι η διοίκηση είναι αποφασισμένη να προστατεύσει την εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, υποστηρίζοντας ότι «όπου αυτό έχει εφαρμοστεί, έχει επιφέρει θεαματικά αποτελέσματα προς όφελος όλων».
Ο ίδιος αναγνώρισε ότι το μεγαλύτερο «βάρος» για την επιτυχία του συστήματος «πέφτει» στον Δήμο, τονίζοντας ότι θα πρέπει επίσης να συμβάλλουν ο Εμπορικός Σύλλογος αλλά και οι ίδιοι οι χρήστες των Ι.Χ.
Διίστανται οι απόψεις της Επιτροπής
Ακολούθως, τον λόγο πήραν τα παριστάμενα μέλη της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης (αξίζει να σημειωθεί ότι μετά βίας έφταναν τα 15 σε σύνολο 50), εκφράζοντας πολλές και διαφορετικές απόψεις.
«Ναι μεν, αλλά»
Συγκεκριμένα, υπέρ της εφαρμογής του συστήματος, με ορισμένες προϋποθέσεις όμως, τάχθηκαν οι εκπρόσωποι φορέων όπως ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Πεντέλης – Χαλανδρίου, ο Εμπορικός Σύλλογος και το Τοπικό Συμβούλιο Νέων.
Ωστόσο, η πρόεδρος του Συλλόγου Προστασίας Ρεματιάς Νένα Ρήγα, εξέφρασε σημαντικές επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα της δημοτικής αστυνομίας, η οποία θα κληθεί να επιτηρήσει τη λειτουργία του, ενώ κατέθεσε συγκεκριμένες «συμπληρωματικές προτάσεις», όπως η δημιουργία δωρεάν δημοτικών παρκινγκ περιμετρικά της πόλης.
Παρόμοια ήταν και η στάση του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης, με τον πρόεδρό του Γιώργο Ασημακόπουλο να δηλώνει ότι συμφωνεί σε γενικές γραμμές με την εφαρμογή Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης, αλλά ότι διαφωνεί με ορισμένες από τις παραμέτρους της συγκεκριμένης μελέτης. Τονίζοντας ότι ακόμα και σε έρευνα που είχε γίνει μεταξύ των εμπόρων, το παρκάρισμα είχε αναδειχθεί ως το νούμερο ένα πρόβλημα της εμπορικής αγοράς, ο ίδιος πρότεινε την αξιοποίηση του οικοπέδου επί της οδού Αγίας Παρασκευής (όπου προορίζεται για την ανέγερση δημαρχιακού μεγάρου) για τη δημιουργία παρκινγκ.
Μάλιστα, εκτιμώντας ότι εάν γίνει αυτό, θα δημιουργηθούν περίπου 200 θέσεις παρκινγκ, που θα μπορούν, όπως είπε να δοθούν σε εμπόρους, εμποροϋπαλλήλους και δημοτικούς υπαλλήλους.
«Φοροεισπραχτική πολιτική»
Ωστόσο, από τη συζήτηση δεν έλειψε και η αντίθετη γνώμη, από αρκετούς εκπροσώπους συλλόγων και φορέων, όπως ο Γ.Σ. Χαλανδρίου και ο Πολιτιστικός Οικολογικός Σύλλογος Αλληλεγγύης «Φλύον Πολύδροσον», που έκαναν λόγο για «φοροεισπραχτική πολιτική».
Συγκεκριμένα, τόσο ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Γ.Σ. Χαλανδρίου Δημήτρης Κουρουβακάλης, όσο και η πρόεδρος του Συλλόγου «Φλύον» Βιβή Κυπριώτη χαρακτήρισαν το ΣΕΣ ως «πεπατημένη εισπρακτική λύση», υποστηρίζοντας ότι σε περίοδο κρίσης ο Δήμος θα έπρεπε να δίνει έμφαση στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής και όχι να αναγκάζει τους δημότες να «βάζουν το χέρι στην τσέπη» πληρώνοντας για υπηρεσίες για τις οποίες έχουν ήδη φορολογηθεί.
Παράλληλα, αμφισβήτησαν την ωφέλεια που θα έχει ο εμπορικός κόσμος από το εν λόγω μέτρο, ενώ κατέθεσαν εναλλακτικές προτάσεις, όπως η καλύτερη λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας αλλά και η δημιουργία δημοτικών δωρεάν παρκινγκ.