Στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου βρέθηκαν εκπρόσωποι των καταστηματαρχών της πόλης την Τετάρτη 18 Ιουνίου, προκειμένου να ενημερώσουν αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν oι επιχειρήσεις της περιοχής. Η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μαρία Μίλλερ τοποθετήθηκε για σειρά ζητημάτων, με πρώτο τα εξελισσόμενα έργα στο κέντρο του προαστίου, προσκομίζοντας, μάλιστα, σχετική τεχνική έκθεση από πολιτικό μηχανικό.
Αναλυτικά η τοποθέτησή της:
«Ο εμπορικός σύλλογος αποφάσισε να έρθει στο δημοτικό συμβούλιο αφενός για να εκφράσει τις διαφωνίες του αλλά και να θέσει κάποιες προτάσεις για να γίνει το εμπορικό κέντρο πιο λειτουργικό και αφετέρου για να ενημερωθούν όλες οι δημοτικές παρατάξεις από τις οποίες θα περιμένουμε να τοποθετηθούν για τις θέσεις τους γραπτώς στο mail του συλλόγου.
Οι έμποροι δεν είναι μόνοι τους είναι με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων τους με τους εργαζομένους τους και με τους πελάτες τους που οι περισσότεροι είναι κάτοικοι Χαλανδρίου.
Ελπίζω να γινόμαστε κατανοητοί.
1)Το πρώτο θέμα μας είναι η ανάπλαση του εμπορικού κέντρου το οποίο σχεδιάστηκε και εκτελείται χωρίς καμμία διαβούλευση με τους εμπόρους,με τους κατοίκους του κέντρου αλλά ούτε με τον εμπορικό σύλλογο,όπως είθισται στη Δημοκρατία.
Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι ο εμπορικός σύλλογος προσέλαβε πολιτικό μηχανικό να μελετήσει το έργο και να συντάξει τεχνική έκθεση που τεκμηριώνει αυτά που ο σύλλογος, έχει διαπιστώσει. Το ευχάριστο και επιθυμητό θα ήταν θα ήταν το νέο έργο να παρουσιάσει κάτι καλύτερο αισθητικά και πρακτικά. Δυστυχώς όμως δεν είναι έτσι.
Οι μακρόστενες πλάκες Καβάλας που ατέχνως έχουν τοποθετηθεί άλλες προεξέχουν και άλλες Υποχωρούν προς τα κάτω και τα μικρά εξογκωμενα πλακίδια δυσκολεύουν και κάνουν το βάδισμα επώδυνο.
Ως εκ τούτου δημιουργούνται και πολλά ατυχήματα. Και φυσικά τα άτομα με αναπηρικά αμαξίδια,οι γυναίκες με τα παιδικά καροτσάκια έχουν τεράστια δυσκολία να κινηθούν.
Οι πλάκες αυτές δεν είναι υδατοπερατές έτσι λοιπόν ότι πέσει επάνω από ούρα και περιττώματα ζώων, ώριμα φρούτα, λάδια μηχανής κ.λ.π αφήνουν λεκέδες και δημιουργείτε ένα βρώμικο τοπίο. Οι αρμοί Τρίβονται και δημιουργούν σκόνη ,οι πλάκες ξεκολλάνε και σπάνε. Ο λόγος που συμβαίνουν αυτά; Τα εξηγεί η έκθεση του μηχανικού.
Στην Πλάτωνος και Χαϊμαντά παραμένουν στο σχεδιασμό τα άναρχα σκορπισμένα παρτέρια. Ειδικά στην Πλάτωνος που είναι ένας πολύ στενός δρόμος και δεν έχει προβλεφθεί να υπάρχει διάδρομος τριάμισι μέτρων όπως ορίζει ο νόμος για να περνάνε νοσοκομειακά και πυροσβεστικά οχήματα βάζοντας σε κίνδυνο τους κατοίκους.
Η πρόταση του συλλόγου. Στενότερα παρτέρια σε ευθυγράμμιση με χαμηλή βλάστηση. Επιμελής καθαρισμός των παρτεριών καθώς είναι γεμάτα με περιττώματα προφανώς αδέσποτων ζώων,και υπάρχει τρομερή δυσοσμία. Κλάδεμα των δέντρων καθώς έχουν φτάσει στο ύψος των κτιρίων και ξερά κλαδιά πέφτουν στον πεζόδρομο με κίνδυνο να τραυματιστούν διερχόμενοι πεζοί.
2) Θέσεις στάθμευσης.
Η πολιτική του Δήμου για συνεχείς μειώσεις των διαθέσιμων θέσεων,η τοποθέτηση πλαστικών κολονακίων σήμανσης και η ελάχιστη πρόβλεψη για χώρους φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων σε συνδιασμό με την ανυπαρξία πλάνου αντικατάστασης με νέες θέσεις στάθμευσης, κάνουν την αγορά να ασφυκτιά και να καθίσταται αδύνατη η εύρυθμη λειτουργία της.
Θέλουμε να σας ρωτήσουμε κύριε δήμαρχε.
Πόσες τελικά θα είναι οι θέσεις στάθμευσης που θα δημιουργηθούν στο νέο Δημαρχείο;
Από αυτές πόσες θα κρατήσετε για το προσωπικό του Δημαρχείου και πόσες θα δώσετε στους επισκέπτες του Χαλανδρίου;
Έχετε κάποιο σχέδιο για την διαχείριση του πάρκινγκ
Ζητάμε τα Σαββατοκύριακα που είναι κλειστό το Δημαρχείο να δοθούν οι θέσεις πάρκινγκ στους πολίτες.
Προτείνουμε το κτήμα Μαμόπουλου να καθαριστεί και να γίνει πάρκινγκ.
3) Ζητάμε λεωφορειακή σύνδεση του εμπορικού κέντρου Χαλανδρίου με σταθμούς μετρό (Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Δουκίσσης Πλακεντίας).
4) Περιορισμό μικροπωλητών -αυστηροποίηση των προϋποθέσεων για άδειες.
5) Οριοθέτηση τραπεζοκαθισμάτων καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος προκειμένου να αποφεύγετε η εικόνα χάους και εκμετάλλευσης που στραγγαλίζει τα εμπορικά καταστήματα.
6) Όσον αφορά την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης.
Ο σύλλογος μας έχει εκφράσει την αντίθεση του με το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης που στη παλαιά εφαρμογή του είχε δημιουργήσει αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά μας και χάρις στις κινητοποιήσεις των συναδέλφων και του συλλόγου μας που είχε καταθέσει αγωγή κατά του Δήμου καταφέραμε να το καταργήσουμε.
7) Δημοτικά τέλη.
Τα δημοτικά τέλη από το 2019 έως το 2025 έχουν υπερδιπλασιαστεί,το ίδιο και στα εμπορικά καταστήματα.
Τα εμπορικά καταστήματα όμως δεν βγάζουν οικιακά σκουπίδια αλλά ανακυκλώσιμα,που σε άλλες χώρες όχι μόνο δεν πληρώνουν αλλά πληρώνονται. Ως εκ τούτου ζητάμε μείωση τελών στα εμπορικά καταστήματα. Τα Δημοτικά τέλη Δήμου Χαλανδρίου: 9ος 2019: Δ.Τ. 1,10 -Δ.Φ. 0,40 – Τ.Α.Π 1650 ×0,60
1ος 2025: Δ Τ. 1,96: Δ.Φ 1,23: Τ.Α .Π. 2100×0,60
8)Τα πεζοδρόμια του Χαλανδρίου αυτά που έχουν κατασκευαστεί πριν χρόνια είναι σε άθλια κατάσταση, αλλά και αυτά που ανακατασκευάστηκαν έχουν στη μέση δέντρα με μεγαλύτερη λακούβα από πριν. Ήδη σε ορισμένα σημεία άρχισαν οι πλάκες να σηκώνονται υπό την πίεση των ριζών.
Οι ράμπες που κατασκευάστηκαν έχουν τέτοια κλίση που ένα αμαξίδιο θα ανατραπεί.
Σε ορισμένους δρόμους έχει γίνει τεράστια διαπλάτυνση του πεζοδρομίου και στις άκρες έχει αιχμηρό τελείωμα όπου οι ανύποπτοι οδηγοί αφού ο δρόμος έχει στενέψει τόσο πολύ στη στροφή σκίζουν τα λάστιχα τους, τα δε φορτηγά αναγκάζονται να ανέβουν στο πεζοδρόμιο για να στρίψουν»
Δείτε επίσης: Μ. Μίλλερ στην «Α»: «Κακό το αποτέλεσμα της ανάπλασης του κέντρου»