Ως το μεγαλύτερο πρόβλημα του Χαλανδρίου χαρακτηρίζει το κυκλοφοριακό και τη στάθμευση ο υποψήφιος δήμαρχος της πόλης Χάρης Ρώμας. Ο επικεφαλής του συνδυασμού «Χαλάνδρι στο Φως» καταθέτει τις προτάσεις του για το ζήτημα, εκτιμώντας ότι μέσα από αυτές θα μπορεί να λυθεί.
Αναλυτικά:
«Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς μου ως δήμαρχος Χαλανδρίου, πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για τα μεγάλα θέματα που απασχολούν τους Χαλανδραίους, όπως το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα εδώ και πολλά χρόνια, που είναι αυτό της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της στάθμευσης, ιδιαίτερα στο κέντρο του Χαλανδρίου.

Είναι γνωστό ότι η πόλη μας αναπτύχθηκε στην πορεία των ετών χωρίς κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο πολεοδομικής οργάνωσης. Μεγάλωσε απότομα, με κατακόρυφη αύξηση του πληθυσμού του και των κατοικιών του, χωρίς να προβλεφθούν ούτε μεγάλοι δρόμοι, ούτε κεντρικοί οδικοί άξονες, ούτε χώροι στάθμευσης στον αστικό ιστό της πόλης.
Δεν υπήρξε, ποτέ ουσιαστικά για το Χαλάνδρι μας, ένας συνολικός σχεδιασμός στις βασικές του υποδομές. Δε νοείται όμως, σύγχρονη πόλη στον 21ο αιώνα, χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό και χωρίς μια στοιχειώδη οργάνωση ως προς το κυκλοφοριακό σύστημα. Το δικό μου όραμα, ως αυριανός δήμαρχος Χαλανδρίου, είναι να αναμετρηθούμε με το μεγαλύτερο πρόβλημα της πόλης που είναι το κυκλοφοριακό και η στάθμευση και να τα λύσουμε. Κι αυτό θα μπορέσει να επιτευχθεί μόνο μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις.
1.Να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μια ολοκληρωμένη και στοχευμένη κυκλοφοριακή μελέτη, με τολμηρές παρεμβάσεις.
2.Να οργανώσουμε νέες διαδρομές, που θα εκτρέπουν την διαμπερή κίνηση από το Κέντρο της πόλης.
3.Να αυξήσουμε επιτέλους τους ανύπαρκτους δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Για το θέμα της εύρεσης νέων χώρων στάθμευσης στο Χαλάνδρι, ο συνδυασμός μας “Χαλάνδρι στο Φως” προτείνει:

-την ανέγερση καινούργιου parking στον χώρο έναντι του Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου
-την εξασφάλιση επιπλέον θέσεων στάθμευσης από τον πάρκινγκ που θα κατασκευαστεί στο υπό ανέγερση Δημαρχείο
-τη σύνδεση των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης με την αγορά της πόλης! Δηλαδή, οι επισκέπτες οδηγοί θα εξασφαλίζουν είτε μειωμένο κόμιστρο στάθμευσης είτε ακόμη και μηδενικό προσκομίζοντας απλά την απόδειξη των αγορών τους από τα τοπικά καταστήματα του Χαλανδρίου.
-την χρήση νέων τεχνολογιών με τη λειτουργία έξυπνων εφαρμογών (smart apps) αντίστοιχων με εκείνων που χρησιμοποιούνται ήδη με επιτυχία σε σύγχρονες πόλεις της Ελλάδας (λ.χ. Ρέθυμνο) και του εξωτερικού. Ο κάθε επισκέπτης οδηγός θα μπορούσε ανά πάσα στιγμή να παρακολουθεί, από την οθόνη του κινητού του, διαθέσιμες θέσεις πάρκινγκ αντί να χρονοτριβεί κάνοντας αναρίθμητους κύκλους και προκαλώντας κυκλοφοριακό χάος.
4.Να συνδέσουμε με πιο πυκνά δρομολόγια τη δημοτική συγκοινωνία με τους πλησιέστερους σταθμούς Μετρό, οι οποίοι δυστυχώς δεν εξυπηρετούν επαρκώς στην παρούσα φάση τους κατοίκους και τους επισκέπτες με το κέντρο του Χαλανδρίου. ΄
5.Να βάλουμε στην κυκλοφορία καινούργια λεωφορεία που θα αποκτήσουμε ως Δήμος. Πρώτα απ’ όλα σεβόμενοι την παγκόσμια προσπάθεια για ένα πράσινο και βιώσιμο πλανήτη, να προμηθευτούμε ηλεκτρικά λεωφορεία και δεύτερον σεβόμενοι τους ηλικιωμένους αλλά και τους συμπολίτες με αναπηρία, να βάλουμε στην κυκλοφορία ένα τουλάχιστον λεωφορείο “on demand”. To λεωφορείο αυτό θα μπορεί να παραλαμβάνει τους συγκεκριμένους δημότες από σημεία κοντά στο σπίτι τους, αν το σπίτι τυγχάνει να είναι σχετικά απομακρυσμένο από στάσεις λεωφορείων και να τους μεταφέρει μέχρι το κέντρο ή την τοπική αγορά της περιοχής τους.
Όπως είπα από την πρώτη στιγμή της ανακοίνωσης της υποψηφιότητάς μου, ζητάμε την ψήφο των πολιτών για τα μεγάλα θέματα και τα μεγάλα προβλήματα της πόλης του Χαλανδρίου. Όχι απλά για μια διαχείριση του αυτονόητου και των μικρών προβλημάτων και μόνο. Είμαι σίγουρος ότι οι Χαλανδραίοι αξίζουν μια πόλη φιλική, σύγχρονη και λειτουργική. Το σημερινό κυκλοφοριακό χάος είναι στην κορυφή της ατζέντας μας και πιστεύω ακράδαντα ότι θα το λύσουμε».
Δείτε επίσης: Συλλογική κουζίνα στο ΚΑΠΗ Κάτω Χαλανδρίου