Την ακύρωση της απόφασης του υπουργού Παιδείας, Ευριπίδη Στυλιανίδη, η οποία εκδόθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο και αφορά σε αναθέσεις μαθημάτων στους εκπαιδευτικούς, ζήτησαν με προσφυγή που κατέθεσαν πρόσφατα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδος, το Σωματείο «Σύλλογος Πτυχιούχων Επιστήμης Υπολογιστών Πανεπιστημίου Κρήτης» και 142 ακόμα, εκπαιδευτικοί και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί πληροφορικής τόσο των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και όσο και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ).
Η προσφυγή
Στην προσφυγή, οι κατατείθεντες υποστηρίζουν ότι με την συγκεκριμένη υπουργική απόφαση και την σχετική εγκύκλιο που ακολούθησε, η διδασκαλία της πληροφορικής αντί να επαφίεται στους κλάδους πληροφορικής ΠΕ 19 και ΠΕ 20, ανατίθεται σε κλάδους και ειδικότητες εκπαιδευτικών, των οποίων το γνωστικό αντικείμενο είναι ελάχιστο ή ακόμα και ανύπαρκτο, εκείνο που όρισε ο νόμος 2009/92 και η εισηγητική του έκθεση.
Όπως υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες, το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ) και επαγγελματικών σχολών (ΕΠΑΣ) να στερούνται από την πρόσβαση στο αντικείμενο της πληροφορικής.
Επιπλέον, οι προσφεύγοντες αναφέρουν ότι με την εν λόγω υπουργική απόφαση όχι μόνο υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης και προσλαμβάνονται για τα μαθήματα πληροφορικής αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι άλλων ειδικοτήτων με επιβάρυνση του προϋπολογισμού, αλλά και ότι πλήττονται τα συνταγματικά δικαιώματα των μαθητών λόγω της υποβάθμισης του επιπέδου διδασκαλίας των μαθημάτων πληροφορικής.
Τέλος, σύμφωνα με την προσφυγή, η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση παραβιάζει την αρχή της ισότητας, καθώς στους μαθητές του γενικού λυκείου διδάσκουν καθηγητές πληροφορικής, ενώ οι μαθητές ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ υφίστανται τη δυσμενή μεταχείριση που οδηγεί σε εκπαίδευση δυο ταχυτήτων.