Ουρές, συνωστισμοί και πολίτες, που από τα ξημερώματα πιάνουν θέση στη σειρά, είναι η εικόνα την οποία κατέγραψε η «Αμαρυσία» σε διαδοχικές της αυτοψίες στη ΔΟΥ Χολαργού και τον ΕΦΚΑ Αγίας Παρασκευής.
«Συγχώνευση» συνωστισμού
Στην Εφορία Χολαργού, στην οδό Βενιζέλου 100, το δείγμα γραφής της 8ης Ιουλίου επιβεβαίωσε τους φόβους που διατυπώθηκαν από τη συγχώνευση της Υπηρεσίας με την αντίστοιχη του Χαλανδρίου, όπου ήδη καλούνται να εξυπηρετηθούν περίπου 250.000 πολίτες (!) συμπεριλαμβανομένων των δύο αυτών Δήμων και της Αγίας Παρασκευής, των Βριλησσίων και της Πεντέλης.
Στις εικόνες που παραθέτει η «Αμαρυσία», δεκάδες πολίτες βρίσκονταν συγκεντρωμένοι όρθιοι έξω από είσοδο, χωρίς αποστάσεις μεταξύ τους, με ελάχιστους να τηρούν τα μέτρα ατομικής προστασίας, όπως και ο υπάλληλος της ΔΟΥ που ήταν υπεύθυνος για τη σταδιακή είσοδο των φορολογουμένων στο κτίριο. Τα δείγματα προχειρότητας επιβεβαίωσε, πέντε μέρες μετά, ένα φορτηγό, σταθμευμένο έξω από την υπηρεσία, φορτωμένο με εκατοντάδες κούτες από αρχεία και φακέλους. Παρότι σε σχετική ερώτησή μας, ο οδηγός απάντησε αρχικά ότι είναι υλικό που προέρχεται από την Εφορία Χαλανδρίου, διευκρινίστηκε ότι θα καταλήξει στην… ανακύκλωση!
Διαβάστε: Καταργείται η Εφορία Χαλανδρίου – Συγχωνεύεται με τη ΔΟΥ Χολαργού
Αναμονές… ημερών
Λίγα μόλις μέτρα παραπέρα, στον ΕΦΚΑ Αγίας Παρασκευής (πρώην ΟΑΕΕ), στην οδό Λυκείου 2, η κατάσταση, που καταγράψαμε στις 13 Ιουλίου, μοιάζει τριτοκοσμική. Πολίτες, οι οποίοι πιάνουν σειρά από τις 05:00 το πρωί, ουρές δεκάδων ανθρώπων που σε συνθήκες κορωνοϊού και κατακαλόκαιρου, περιμένουν χωρίς αποστάσεις έξω στον προαύλιο χώρο, μήπως εξυπηρετηθούν την ίδια μέρα.
Τα προβλήματα δυσχεραίνει το γεγονός ότι αρκετούς μήνες πριν από την εξάπλωση της πανδημίας, το υποκατάστημα έχει ήδη υπό τη δικαιοδοσία της κατοίκους του Βόρειου Τομέα Αθηνών και των Κυκλάδων! Λογίστρια από την Αθήνα, που αναλαμβάνει υποθέσεις πελατών της, τόνισε στην «Αμαρυσία» ότι είναι από τις χειρότερες υπηρεσίες που έχει επισκεφθεί. Όπως είπε, έστειλε ηλεκτρονικά τα αίτηματά της, τα οποία, ωστόσο δεν απαντήθηκαν εντός τριών εβδομάδων, με αποτέλεσμα να μεταβεί αυτοπροσώπως στο κτίριο, καθώς κινδύνευε να χάσει προθεσμίες που «έτρεχαν».
Ανάλογη εμπειρία μας εξιστόρησε και ένας άνδρας περίπου 70 χρόνων, από τον Γέρακα, που χρειάστηκε να μεταβεί στην Αγία Παρασκευή επί δύο συνεχόμενες μέρες. Η εμπειρία του ξεκίνησε στις 10 Ιουλίου, όπου βρισκόταν στην ουρά της ταλαιπωρίας από τις 07:00 το πρωί. Στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι η εν λόγω Υπηρεσία στις 12:00 το μεσημέρι «κατεβάζει ρολά».
Κάνοντας υπομονή και περιμένοντας να φθάσει στην «πηγή», λίγο πριν η ώρα δείξει 12 ακριβώς, ένας υπάλληλος βγήκε στην είσοδο και ενημέρωσε στους συγκεντρωμένους, ότι δεν θα εξυπηρετηθούν. Ο ίδιος ρώτησε αν θα μπορούσαν να κρατήσουν θέση για τη Δευτέρα, προκειμένου να μην χάσουν και άλλη ώρα. Η απάντηση ήταν αρνητική.
Η συνέχεια της περιπέτειας διαδραματίστηκε τη Δευτέρα 13 Ιουλίου. Ελπίζοντας πως αυτή τη φορά θα λυθεί το ζήτημα, έφθασε στον Οργανισμό το πρωί. Ωστόσο μέχρι τις δέκα δεν είχε εξυπηρετηθεί. Αγανακτισμένος τόνισε στην «Αμαρυσία» ότι δεν θα άφηνε το θέμα της ταλαιπωρίας να περάσει έτσι και θα έκανε σχετική αναφορά στον διοικητή του φορέα.
Ρεπορτάζ: Ελένη Αλειφέρη – Αλέξανδρος Καζαντζίδης