Την έντονη ανησυχία της εξέφρασε η Ένωση Γονέων Αγίας Παρασκευής για την κατάσταση των σχολείων, με αναφορά σε συγκεκριμένα παραδείγματα-προβλήματα ανά μονάδα. Στην τελευταία της Γενική Συνέλευση από την οποία προέκυψε νέο Δ.Σ., «ομόθυμη ήταν η απαίτηση για κλιμάκωση των διεκδικήσεων προς όφελος μαθητών και σχολείων». Μάλιστα, ομόφωνα το Σώμα επικύρωσε ψηφίσματα για βασικά ζητήματα που απασχολούν την περιοχή.
Το αίτημα τμήματος ένταξης
Στη Γ.Σ. υπερψηφίστηκε το κείμενο που απέστειλε ο Σύλλογος κηδεμόνων 5ου & 11ου Δηµοτικών Σχολείων προς τους Υπουργό Παιδείας, Διευθυντή Ειδικής Αγωγής, Περιφερειακό επικεφαλής Εκπαίδευσης Αττικής και προϊστάμενο Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, με αίτημα τη λειτουργία τμήματος ένταξης στη σχολική µονάδα. Όπως περιγράφεται, «υπάρχουν τέσσερις µαθητές που χρειάζεται να φοιτήσουν κατά προτεραιότητα σε ενταξιακό τµήµα και φέρουν γνωµάτευση από ειδικό διαγνωστικό φορέα. Άλλοι έξι δεν έχουν σχετικό έγγραφο, αλλά τόσο οι γονείς τους όσο και ο σχολικός σύµβουλος ειδικής αγωγής κρίνουν ότι θα ωφεληθούν τα µέγιστα από τη λειτουργία τέτοιου Τµήµατος. Τα δέκα παιδιά αντιµετωπίζουν µαθησιακές δυσκολίες οι οποίες επηρεάζουν τη σχολική επίδοση, ενώ προκαλούν σε αρκετές περιπτώσεις προβλήµατα προσαρµογής και συµπεριφοράς στο περιβάλλον του σχολείου, µε επιβαρυντικές συνέπειες για την καθηµερινότητα παιδιών και τάξεων. Σηµειωτέον ότι πρόκειται για είναι ένα από τα µόλις τρία σχολεία που δε διαθέτουν Τµήµα Ένταξης στην περιφέρεια Β΄ Αθηνών».
Το ψήφισμα της Ένωσης Γονέων αναφέρει:
Απαιτούμε:
• άμεση ίδρυση τμήματος ένταξης στο 11ο δημοτικό και σε όλες τις μονάδες βάσει αναγκών των μαθητών
• πλήρη κάλυψη όλων των μονάδων που χρήζουν βοήθειας σχολικών
νοσηλευτών
• έγκαιρη εξυπηρέτηση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από την πρώτη μέρα κάθε σχολικού έτους και καθόλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς σύμφωνα με τις γνωματεύσεις των αρμόδιων φορέων.
• πλήρη κάλυψη των κενών σε παράλληλη στήριξη και στα τμήματα ένταξης
εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και εξειδικευμένο προσωπικό βάσει των αναγκών
• άμεση δημιουργία δημόσιων φορέων για εξυπηρέτηση των απαραίτητων
απογευματινών συνεδριών, ώστε να μην αποκλείονται παιδιά λόγω οικονομικής αδυναμίας.
Μάλιστα, στις 4 Απριλίου το Δημοτικό Συμβούλιο Αγίας Παρασκευής υπερψήφισε ομόφωνα την πρόταση της δημοτικής Αρχής για την ίδρυση τμήματος ένταξης στο 11ο Δημοτικό.
Όπως σημείωσε ο αντιδήμαρχος Παιδείας Πάνος Γκόνης, η δημιουργία τέτοιων τμημάτων ή μη θα κριθεί έως τα μέσα Απριλίου. Το σχετικό θέμα τέθηκε ως κατεπείγον και εκτός ημερησίας διάταξης του Δ.Σ., καθώς μόλις τρία 24ωρα πριν κοινοποιήθηκε από την Πρωτοβάθµια Εκπαίδευση Β’ Αθήνας.
Οι ανάγκες σχολικής στέγης
Εξάλλου, την κάλυψη των αναγκών σχολικής στέγης στην Αγ. Παρασκευή ζήτησαν σχετικό κείμενο Ένωση και Σύλλογοι Γονέων Σχολείων της πόλης. Ειδικότερα, σημείωσαν:
«Διεκδικούμε:
– Την άμεση ανέγερση νέων νηπιαγωγείων και την κάλυψη όλων των αναγκών της
2χρονης Προσχολικής Αγωγής, στο πλαίσιο της Δημόσιας Ενιαίας και Δωρεάν Παιδείας.
– Τη μεταστέγαση των υφιστάμενων νηπιαγωγείων που φιλοξενούνται σε Δημοτικά
σχολεία, σε ανεξάρτητα κτίρια
Την άμεση ανέγερση των:
– 14ου Νηπιαγωγείου στα Πευκάκια
– 12ου Δημοτικού και ενός Νηπιαγωγείου στον Τσακό
– 6ου Γυμνασίου στα Πευκάκια
– 11ου Δημοτικού στο Κοντόπευκο
Απαιτούμε από την Πολιτεία: Να προχωρήσει σε απαλλοτριώσεις και αγορές οικοπέδων προς όφελος της Σχολικής Στέγης και σε άμεσες ενέργειες για την ανέγερση Σχολείων & Νηπιαγωγείων με κονδύλια από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και να μην εναπόκειται η μόρφωση των παιδιών μας στην οικονομική ή μη ευρωστία του κάθε Δήμου.
Η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών
Παράλληλα, οι εκπρόσωποι των κηδεμόνων έθεσαν το ζήτημα της οικονομικής ενίσχυσης για την κάλυψη των αναγκών στα σχολεία, σημειώνοντας:
«Ζητάμε:
– Αύξηση χρηματοδότησης των δύο Σχολικών Επιτροπών και από τους ίδιους πόρους
του Δήμου, προκειμένου να μπορούν να προγραμματίζουν τις εργασίες και τις αγορές τους και να μπορούν να ανταποκριθούν απρόσκοπτα τα αιτήματα των σχολείων
– Άμεση ικανοποίηση του ομόφωνου αιτήματος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής για οικονομική ενίσχυσή της
– Διπλασιασμό κονδυλίου των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων λειτουργικών δαπανών
– Υπερδιπλασιασμό του ΚΑΠ για τις επισκευές και συντηρήσεις των σχολείων».
Εκπαιδευτικό κενό σε Γενικό Λύκειο
Πάντως, το γονεϊκό κίνημα παρενέβη ζητώντας άμεση και πλήρη κάλυψη του ελλείμματος των 18 ωρών στο μάθημα των Μαθηματικών που προέκυψε στο 4ο ΓΕΛ, έπειτα από ατύχημα καθηγήτριας μαθηματικών στις 13.03.2019». Ζητούμενο είναι η «αναπλήρωση όλων των ωρών , τόσο της κατεύθυνσης της Γ΄Λυκείου (μάθημα πανελλαδικώς εξεταζόμενο) αλλά και των υπολοίπων τάξεων της Α΄και Β. «Καμία ώρα μαθήματος χαμένη σε καμία τάξη και κανένα τμήμα.
Δε δεχόμαστε εκπτώσεις στη μόρφωση των παιδιών μας, δε δεχόμαστε πατέντες και
προφορικές συμβουλές για μείωση του ωρολογίου προγράμματος σε καμία τάξη και τμήμα», καταλήγει το αντίστοιχο κείμενο.
Πάνος Γκόνης: Έχουμε κινηθεί ήδη για όλα τα ανοικτά ζητήματα
Με δήλωσή του στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ, ο αντιδήμαρχος Παιδείας Πάνος Γκόνης τοποθετήθηκε ως προς τα αιτήματα που έθεσε η Ένωση Γονέων. Για τη διεκδίκηση ίδρυσης τμήματος ένταξης, ο ίδιος επεσήμανε ότι έχει δρομολογηθεί λύση.
Σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις των σχολικών επιτροπών, σημείωσε πως «το ζήτημα έχει ήδη ξεπεραστεί με τις επιχορηγήσεις που έχουμε κάνει».
Αναφορικά με τα θέματα σχολικής στέγης, το στέλεχος της δημοτικής Αρχής τόνισε ότι «εμείς δεν διαφωνούμε με το ψήφισμα των γονέων. Έτσι κι αλλιώς για τα τρία από τα τέσσερα οικόπεδα έχουμε κάνει κινήσεις. Η υπόθεση του 6ου Γυμνασίου εκκρεμεί από τις «Κτιριακές Υποδομές». Η επιτροπή αστικού σχεδιασμού δεν έχει καταφέρει να ξεκαθαρίσει το ιδιοκτησιακό του καθεστώς». Όπως πρόσθεσε ο κ. Γκόνης, «για όλα έχουν υποβληθεί δικά μας αιτήματα μέσα από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Εξάλλου, έχουμε αγοράσει δύο οικόπεδα και υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την περίπτωση του Μακρή. Έχουμε κινητοποιηθεί για όλες τις εκκρεμότητες».
Αλέξανδρος Καζαντζίδης