Το πολύπαθο παράρτημα του Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης στην Αγία Παρασκευή φαίνεται ότι άλλαξε πρόσωπο. Η υπηρεσία της Λεωφόρου Μεσογείων ανήκει πλέον στα τρία «πιλοτικά» υποκαταστήματα ΕΦΚΑ της χώρας (άλλα δύο σε Αττική Πετρούπολη και Θεσσαλονίκη). Η κυβέρνηση προχώρησε σε αναβάθμιση κτηριακής – υλικοτεχνικής υποδομής και εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων με τους υπαλλήλους ροής & υποδοχής που έχουν ήδη «πιάσει δουλειά».
Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστής Χατζηδάκης επισκέφθηκε, την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου, το παράρτημα της Αγίας Παρασκευής, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Παναγιώτη Τσακλόγλου, τη Γενική Γραμματέα Παυλίνα Καρασιώτου, τον διοικητή του ΕΦΚΑ Παναγιώτη Δουφεξή και τον αρμόδιο υποδιοικητή Γιώργο Γκράτζιο.
Οι αλλαγές
Τα πρότυπα υποκαταστήματα σηματοδοτούν, σύμφωνα με την κυβέρνηση, τη μετάβαση του ΕΦΚΑ στη νέα εποχή και έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι φιλικά τόσο προς τους ασφαλισμένους που τα επισκέπτονται, όσο και προς τους εργαζομένους του Φορέα. Στόχος του αρμόδιου υπουργείου είναι η συνεχής βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και του εργασιακού περιβάλλοντος των υπαλλήλων του φορέα. Με βάση την ίδια ενημέρωση, έχουν σύγχρονο εξοπλισμό Πληροφορικής & Δικτύων και πάγιο εξοπλισμό, θέσεις εξυπηρέτησης κοινού (front office) με ομοιόμορφη προσέγγιση και συνέπεια κατά την παροχή υπηρεσιών για όλους τους πολίτες, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Διαθέτουν επίσης, όπως τονίστηκε, λειτουργικά διαμορφωμένες back office θέσεις εργασίας με κατάλληλους χώρους αρχειοθέτησης (κάτι που βάζει τέλος στις γνωστές εικόνες με τους στοιβαγμένους φακέλους στα γραφεία και την άναρχη χωροθέτηση). Στο ισόγειο θα υπάρχει εργαζόμενος υποδοχής, ενώ δημιουργείται παράλληλα ειδικός χώρος αναμονής των πολιτών όπου θα βρίσκεται ο υπάλληλος ροής ο οποίος θα κατευθύνει τους πολίτες, ώστε, με βάση τους αρμοδίους, να διεκπεραιώνουν εύκολα και γρήγορα τις συναλλαγές τους.
Προς ψηφιοποίηση όλων των αρχείων
Σε δήλωσή του, ο Κ. Χατζηδάκης ανέφερε: «Επιχειρούμε να περάσει ο ΕΦΚΑ σε μια νέα εποχή. Με καινούργιες ψηφιακές υπηρεσίες. Με εκτεταμένη συνεργασία με τα ΚΕΠ. Με τα ηλεκτρονικά ραντεβού. Με το 1555, που ήρθε για να μείνει και έχει αλλάξει την καθημερινότητα στην επαφή των ασφαλισμένων με τον ΕΦΚΑ. Και τώρα με τις υπηρεσίες ροής και υποδοχής, όπως γίνεται στον ιδιωτικό τομέα. Και με τα πρότυπα καταστήματα, όπως αυτό στην Αγία Παρασκευή, που δείχνει το δρόμο για το ποιον ΕΦΚΑ θέλουμε να δημιουργήσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν επιπλέον δυο τέτοια φιλικά προς τον πολίτη καταστήματα, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύντομα ακολουθούν άλλα δέκα. Την εικόνα που βλέπετε σήμερα εδώ θέλουμε να έχει ο ΕΦΚΑ σε όλη την Ελλάδα. Ταυτόχρονα προχωρούμε και με την πλήρη ψηφιοποίηση του ΕΦΚΑ που είναι ακόμα ένα πολύ μεγάλο βήμα. Μιλάμε για την ψηφιοποίηση όλων των αρχείων και το Ολοκληρωμένο Πληροφορικό σύστημα. Στο οποίο θα συνενωθούν 88 βάσεις δεδομένων, καθώς σήμερα δεν επικοινωνεί η μία με την άλλη. Όλα αυτά δημιουργούν μια τελείως διαφορετική πραγματικότητα τόσο για τους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, όσο και για τους ασφαλισμένους».
Από την πλευρά του, ο Π. Τσακλόγλου τόνισε: «Ο εκσυγχρονισμός του ασφαλιστικού συστήματος ήταν ένα από τα βασικά στοιχήματα της Κυβέρνησης. Ειδικά στην περίπτωση του ΕΦΚΑ νομίζω ότι είχαμε τεράστια άλματα. Αυτό φάνηκε κυρίως από την επίλυση του προβλήματος των εκκρεμών κύριων συντάξεων και τις υπόλοιπες προσπάθειες που έχουμε κάνει στον τομέα αυτό. Όμως, εκσυγχρονισμό θέλει και η ίδια η εικόνα του οργανισμού. Με τα πρότυπα καταστήματα που προκύπτουν μέσα το πρόγραμμα ανακαίνισης που υλοποιεί η διοίκηση του ΕΦΚΑ δημιουργείται ένα πολύ καλύτερο περιβάλλον τόσο για τους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και για τους ασφαλισμένους. Και αυτό είναι κάτι θετικό για όλους»
Ο Π. Δουφεξής είπε: «Καθημερινά μετατρέπουμε τον e-ΕΦΚΑ σε μια σύγχρονη δημόσια υπηρεσία. Με νέες ψηφιακές και κτηριακές υποδομές. Σήμερα, εδώ στην Αγία Παρασκευή βλέπουμε το νέο πρόσωπο του e-ΕΦΚΑ».
Πρωτοβουλίες εκσυγχρονισμού
Το αρμόδιο υπουργείο ανέφερε ότι η αναβάθμιση των υποκαταστημάτων έρχεται σε συνέχεια μιας σειράς πρωτοβουλιών που έχουν ήδη αναληφθεί με γνώμονα την βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη κατά τις συναλλαγές του με τον ΕΦΚΑ:
-Τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής στα πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα
-Θεσμοθέτηση των ηλεκτρονικών ραντεβού
-Ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555
-Διεύρυνση των υπηρεσιών που παρέχονται ηλεκτρονικά από τον ΕΦΚΑ που έχουν φτάσει τις 80
-Διεκπεραίωση συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ
-Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας
– Και το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας myEFKALive που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών και απομακρυσμένων περιοχών
Δείτε επίσης: Νέα υπηρεσία e-ΕΦΚΑ στη Λεωφόρο Μεσογείων