Τον εξωστρεφή του χαρακτήρα διατηρεί το 1ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής, με διεθνείς κινητικότητες εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων του σχολείου οι οποίες πραγματοποιήθηκαν κατά το εκπαιδευτικό έτος 2024-’25
Η υπεύθυνη ευρωπαϊκών προγραμμάτων του ΓΕΛ Ασημίνα Ταράτσα ενημέρωσε σχετικά:
«Κατά το σχολικό έτος 2024-25 το 1ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής ως διαπιστευμένος φορέας υλοποιεί το πρόγραμμα ERASMUS+/Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης με γνώμονα τις ακόλουθες προτεραιότητες του προγράμματος :
Ένταξη και πολυμορφία
Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της πρόσβασης, της ένταξης, της πολυμορφίας και της δικαιοσύνης σε όλες τις δράσεις του.
Ψηφιακός μετασχηματισμός
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει τη σημασία της ψηφιακής εκπαίδευσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό που χρειάζεται η Ευρώπη, καθώς και την αυξημένη ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για όλους.
Περιβάλλον και καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής
Το περιβάλλον και η δράση για το κλίμα αποτελούν βασικές προτεραιότητες για την ΕΕ τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.
Συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, κοινές αξίες και συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.
Το πρόγραμμα στηρίζει την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και τη συμμόρφωση με τους κανόνες δεοντολογίας στη διά βίου μάθηση· προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων, της κριτικής σκέψης και του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας. Προτεραιότητα δίνεται επίσης σε σχέδια που προσφέρουν ευκαιρίες για συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, καθώς και ευκαιρίες για κοινωνική συμμετοχή και συμμετοχή στα κοινά μέσω τυπικών και μη τυπικών δραστηριοτήτων μάθησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αύξηση της ευαισθητοποίησης όσον αφορά τις κοινές αξίες της ΕΕ, τις αρχές της ενότητας και της πολυμορφίας, καθώς και την κοινωνική, πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά.
Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:
1.Ομαδική μετακίνηση 21 μαθητών/τριων και 3 συνοδών εκπαιδευτικών (17.2.25 – 21.2.25) στο σχολείο σχολείο “Szekely Miko” στο Sfântu Gheorghe στην περιοχή της Τρανσυλβανίας στη Ρουμανία. Στην περιοχή η πλειοψηφία του πληθυσμού είναι Ούγγροι. Το σχολείο ιδρύθηκε υπό την αιγίδα της Καλβινικής εκκλησίας και την οικονομική στήριξη ευεργετών τον 16ο αιώνα. Σήμερα είναι Πρότυπο Αθλητικό Σχολείο, όπου φοιτούν περίπου 1000 μαθητές/τριες όλων των βαθμίδων Ρουμάνικης και Ουγγρικής καταγωγής.
Οι μαθητές/τριες ενσωματώθηκαν στις τάξεις του σχολείου υποδοχής, συμμετείχαν σε ομαδοσυνεργατικές εργασίες, εστιάζοντας στο δίκαιο παιχνίδι, στο σεβασμό των δημοκρατικών κανόνων και συνεργάζονταν για να ολοκληρώσουν τα καθήκοντα που τους είχαν ανατεθεί.
Σε μια χώρα με παράδοση στον αθλητισμό, όπου υπάρχουν κλειστές κι ανοιχτές εγκαταστάσεις σε μικρές και μεγαλύτερες πόλεις, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν αθλητικούς χώρους και να διαπιστώσουν, ότι με έξοδα του κράτους οι μικροί μαθητές/τριες προπονούνται από τις πρώτες σχολικές τάξεις. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στη συμμετοχή τους σε αθλητικές δράσεις, ώστε να τονώσουν την αθλητική συνείδηση και την ευγενή άμιλλα.
Συμμετέχοντας σε δραστηριότητες εκτός τάξης, είχαν επίσης την ευκαιρία να βιώσουν τις ομοιότητες και τις αντιθέσεις του φυσικού περιβάλλοντος.
Συναντήθηκαν με μαθητές Ρουμανικής και Ουγγρικής καταγωγής και συζήτησαν για το πώς η κοινότητα ενστερνίζεται τις ατομικές διαφορές και πολιτισμούς.
Εξερεύνησαν την πραγματική ζωή και εξέτασαν τις πολιτιστικές πτυχές της χώρας υποδοχής. Εξοικειώθηκαν με την πόλη Sfântu Gheorghe κι επισκέφτηκαν την εκκλησία, το μουσείο και τη βιβλιοθήκη. Συμμετείχαν σε παραδοσιακούς χορούς, γεύτηκαν τοπικά παραδοσιακά προϊόντα και έμαθαν για τους μύθους της περιοχής. Γνώρισαν την ιστορία του τόπου, επισκέφθηκαν αξιοθέατα της πόλης Brasov και της πόλης Sighisoara που έχει ανακηρυχθεί Μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO.
Κατά συνέπεια, οι μαθητές εμβάθυναν στην ευρωπαϊκή τους ταυτότητα ως ενεργά μέλη της Ε.Ε. Η εξερεύνηση της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς διεύρυνε τους ορίζοντές τους, ενίσχυσε τους διαπολιτισμικούς δεσμούς, με στόχο τη γεφύρωση τυχόν πολιτισμικών κενών.
Περαιτέρω δεξιότητες που αποκτήθηκαν είναι οι ΤΠΕ, η επικοινωνία μέσω ξένων γλωσσών, η γνώση της βιωσιμότητας μέσω δράσεων φιλικών προς το περιβάλλον.
Η επίσκεψη στο Sfântu Gheorghe αποτέλεσε μια εμπειρία που θα αλλάξει τη ζωή για πολλούς από τους μαθητές μας.
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Α. Ταράτσα, Υπ/ντρια κλ. ΠΕ88.01, Ε. Ψυρρή, κλ. ΠΕ 86 και Α. Σαμοίλη, κλ. ΠΕ11
2. Παρακολούθηση εργασιών (job shadowing)
α) Ο εκπαιδευτικός : κ. Χ. Ασημακόπουλος, κλ. ΠΕ03 Μαθηματικών, επισκέφθηκε το σχολείο “Colegiul National Szekely Miko” στην πόλη Sfantu Gheorghe (Αγιος Γεώργιος) στην Τρανσυλβανία της Ρουμανίας, (17.2.25 – 21.2.25) και
β) Οι εκπαιδευτικοί κ. Ι. Σαραντόπουλος, κλ. ΠΕ86 Πληροφορικής, Υπ/ντής και η
κα Μ. Μπότσαρη, κλ. ΠΕ03 Μαθηματικός, επισκέφθηκαν το ISF Waterloo international school στο Waterloo του Βελγίου (24.2.25 – 28.2.25) στο πλαίσιο της δραστηριότητας job shadowing.
Συνεργάστηκαν με τους καθ’ ύλην εκπαιδευτικούς, αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με τις μεθόδους διδασκαλίας και ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα ενός άλλου ευρωπαϊκού κράτους.
Συμμετείχαν σε εργαστήρια διαφοροποιημένης διδασκαλίας με στόχο την καλλιέργεια της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών. Απέκτησαν ευρύτερη κατανόηση πρακτικών, πολιτικών και συστημάτων στην εκπαίδευση.
Απέκτησαν εμπειρίες ως προς τις πρακτικές αποτελεσματικής οργάνωσης των σχολικών μαθημάτων, την καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα σε μαθητές διαφορετικών εθνοτήτων και την προώθηση δημοκρατικών διαδικασιών στη σχολική κοινότητα, όπως συμβούλια τάξης, καλές πρακτικές κατά την ανάδειξη μαθητικών συμβουλίων, ενεργή συμμετοχή στις δραστηριότητες που διοργανώνονται στο Δήμο κλπ.
Επισκέφθηκαν μουσεία και ιστορικά αξιοθέατα, τοποθεσίες πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Οι εκπαιδευτικοί που επισκέφθηκαν το διεθνές σχολείο στο Βατερλώ, είχαν επίσης την ευκαιρία να επισκεφθούν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και να προετοιμάσουν επίσκεψη με μαθητές μας, στοχεύοντας στην τόνωση και ευαισθητοποίηση τους στις κοινές αξίες της ΕΕ, τις αρχές της ενότητας και της πολυμορφίας. Γνώρισαν παραδόσεις της χώρας, το τοπικό φαγητό, ποτό, μουσική. Έγιναν πολιτιστικοί διαμεσολαβητές.
3. Παρακολούθηση σεμιναρίου – «πράσινη μετακίνηση» (28.7.25 – 1.8.25)
Βασική προτεραιότητα του προγράμματος είναι η προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης, της βιώσιμης ανάπτυξης και των δράσεων για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Υπό αυτό το πρίσμα, τρείς εκπαιδευτικοί του σχολείου μας η κα Α. Ταράτσα, Υπ/ντρια, κλ. ΠΕ88.01, η κα Α. Σαμοίλη, κλ. ΠΕ11 και ο κ. Μ. Καισίδης, κλ. ΠΕ04 μετακινήθηκαν συνδυαστικά με τουριστικό λεωφορείο (flixbus) και την πρακτική της συνεπιβίβασης στο Βρότσλαβ (Wroclaw) της Πολωνίας για την παρακολούθηση του σεμιναρίου με θέμα : “Ρυθμός, αυτοέκφραση, επαφή με την φύση στην εκπαίδευση”.
Το σεμινάριο αφορούσε μια σύγχρονη προσέγγιση στη διδασκαλία μέσω της τέχνης. Έγινε αναφορά στη συμβολή του ρυθμού στις γλωσσικές δεξιότητες, τη νοημοσύνη, στις θετικές επιστήμες. Τη βελτίωση της “πλαστικότητας” του εγκεφάλου και τη δημιουργική σκέψη. Ο ρυθμός και η επαφή με τη φύση στην συμπεριληπτική εκπαίδευση, ως μέσο για ομαδική συνεργασία και την ενίσχυση των δημοκρατικών αξιών. Παρουσιάστηκαν πρακτικές αντιμετώπισης του στρες. Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν με δραστηριότητες στη φύση και καθημερινές πρακτικές βιωσιμότητας.
Βασικοί στόχοι αποτέλεσαν η διαχείριση της ομάδας, η διαπροσωπική και διαπολιτισμική επικοινωνία και συνεργασία, καθώς και η εξωστρέφεια του σχολείου.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί αλληλοεπίδρασαν με άλλους ευρωπαϊκούς πολιτισμούς (μουσική, χοροί και παραδόσεις άλλων λαών), ενισχύοντας την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα, και την καλλιέργεια μιας κοινής πολιτισμικής κληρονομιάς.
Δόθηκε η ευκαιρία για την ανταλλαγή απόψεων με συναδέλφους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και σύναψη μελλοντικών συνεργασιών».
Ειδήσεις από την Αγία Παρασκευή στο amarysia.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook