Γράφει ο Αλέξανδρος Καζαντζίδης – Από την έντυπη έκδοση της Καθημερινής Αμαρυσίας, φύλλο Χαλανδρίου – Αγίας Παρασκευής – Παπάγου – Χολαργού – 17/03/2021
Με αβέβαιη ακόμη την ημερομηνία επιστροφής των παιδιών στα θρανία, πριν από λίγες μέρες συμπληρώθηκε ένας χρόνος από το πρώτο «lockdown» για τα σχολεία λόγω πανδημίας. Η βασική θέση του υπουργείου Παιδείας (ισχυρισμός που επαναλαμβάνεται από όλη την κυβέρνηση ως προς τη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης) είναι πως «κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό ώστε να θωρακίσουμε τη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα».
Ωστόσο, όπως ανέφερε η Ένωση Γονέων Χαλανδρίου, με αφορμή την τελευταία διακοπή της δια ζώσης διδασκαλίας, οι μονάδες, επί ένα έτος, ανοιγοκλείνουν χωρίς κανένα σοβαρό πρόσθετο μέτρο περιορισμού μετάδοσης του ιού, ενώ απορρίπτεται κάθε πρόταση των εμπλεκομένων, όπως μείωση μαθητών ανά τμήμα, επαρκές – μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ κορωνοϊού και ιχνηλάτηση.
Αντ’ αυτού, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, το αρμόδιο υπουργείο αποφάσισε να αυξηθεί ο μέγιστος αριθμός των παιδιών στα δημοτικά (συμπτωματικά στην πόλη, η ταχύτητα πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν τον χειμώνα η μεγαλύτερη εδώ και έναν χρόνο), ενώ διατηρήθηκε ο «υπερπληθυσμός» σε γυμνάσια και λύκεια. Ακόμη και για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, όπως το έζησαν και το ζουν οι οικογένειες, δόθηκαν ελάχιστοι πόροι ή αρκετά αργοπορημένα, με την «καυτή πατάτα» να περνά στον Δήμο, που εκτός από τα τάμπλετ, έσπευσε να αναλάβει την προμήθεια μασκών και αντισηπτικών.
Σαν να μην έφτανε αυτό, όταν επανεκκινήσει η δια ζώσης διδασκαλία, οι μαθητές σε τέσσερις μονάδες του Χαλανδρίου θα στερηθούν τα σχολικά γεύματα. Η διακοπή χορήγησής τους (σε όλη τη χώρα) οφείλεται, σύμφωνα με την κυβέρνηση, στην καθυστέρηση έγκρισης της νέας σύμβασης έργου από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ωστόσο, όπως σημείωσε η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, το υπουργείο Παιδείας δεν φρόντισε να κινηθούν έγκαιρα οι απαραίτητες διαδικασίες, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστο πότε θα επανέλθει το πρόγραμμα. Σε μια περίοδο, μάλιστα, που αυξάνονταν οι φωνές για επέκταση της διανομής σε όλα τα σχολεία, τελικά τα γεύματα στερούνται νοικοκυριά που μέσα από αυτά έβρισκαν μια λύση στη δυσκολία τους να καλύψουν τις ανάγκες φαγητού.
Με δεδομένο το μεγάλο πισωγύρισμα στη μάθηση επί έναν χρόνο, στα «παράπλευρα» προβλήματα καραδοκούν κι οι επιπτώσεις από τον εγκλεισμό των παιδιών στο σπίτι, με τη διαρκή έλλειψη κοινωνικοποίησης και διεξόδου αθλητισμού ή ψυχαγωγίας.
Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία είναι παρούσα και ένα «άνοιγμα», το επόμενο διάστημα, με τους έως τώρα όρους αναμένεται να επιβαρύνει πάλι την κατάσταση. Για να μην «γιορτάσουμε», λοιπόν, ξανά μια άλλη τέτοια επέτειο, η καθημερινότητα της νέας γενιάς καλό θα ήταν να μην πέσει κάτω από τον πήχη του «ανθρωπίνως δυνατού» ανεπαρκειών και ιδεοληψιών.