Τα σημερινά ανδράποδα διέλυσαν το γόητρο της Ελλάδας. Μου αρέσει πολύ να καταφεύγω στην Ιστορία και να διδάσκομαι από τις πράξεις κρατών τα οποία κήδονται του γοήτρου τους.
Γυρνάω πολλά χρόνια πίσω, στον Δεκέμβριο του 1944, όταν ξεκίνησε το αδελφοκτόνο κίνημα, που έστειλε στον θάνατο χιλιάδες Ελλήνων.
Ήταν τότε που η Αγγλία, θέλοντας να βοηθήσει την Ελλάδα, έστειλε στην Αθήνα τον στρατηγό Σκόμπι.
Γράφει η Χαριτίνη Καλαμπόκη, Δημοσιογράφος
Έζησα όλη εκείνη την περίοδο και θυμάμαι πολύ καλά τα όσα συνέβησαν τότε. Προφανώς ο Σκόμπι δεν έφερε σε πέρας το ρόλο για τον οποίο εστάλη στην Ελλάδα. Θεωρήθηκε αποτυχημένος από την κυβέρνησή του και απεστάλη τότε ο στρατάρχης Αλεξάντερ, ο οποίος ζήτησε την απομάκρυνση του Σκόμπι ως αποτυχημένου, μέχρι που τον αποκάλεσαν ηλίθιο.
Όμως παρ’ όλη την αναγνωρισμένη ανικανότητα του Σκόμπι, για να μη χάσει το κύρος της η Μεγάλη Βρετανία, τον διατήρησε στην θέση του και ήταν αυτός που υπέγραψε την ανακωχή με τον ΕΛΑΣ.
Το ίδιο έγινε με τους Αμερικανούς με την αντικατάσταση του στρατηγού Πετρέους, με πρόσχημα την εξωσυζυγική του σχέση.
Έβγαλαν τον ερωτύλο Πετρέους από την αρχηγία της CIA, πράγμα που δεν έκαναν για τον ερωτύλο Κλίντον. Άρα στο βωμό του γοήτρου η κάθε υπερδύναμη συγχωρεί τα πάντα.
«Η Κυβέλη μού δόθηκε ολοσχερώς στο καμαρίνι της»
Σκέφθηκα να χαλαρώσω λίγο το κλίμα, παρουσιάζοντας ενός άλλου τύπου αφήγημα, που αναφέρεται στις φαντασιώσεις του εγγονού του Γέρου της Δημοκρατίας, όπως λέγανε τον παππού του Νίκου Παπανδρέου. Ενός ανθρώπου που έπαιξε τεράστιο ρόλο στη λήξη του πολέμου και της γερμανικής κατοχής. Τα παρακάτω που θα δείτε είναι μια επινόηση του Νίκου Παπανδρέου όσον αφορά την ερωτική ζωή του παππού του.
Λέσβος 1919. Ο Παπανδρέου ήταν Νομάρχης της Λέσβου όταν έδωσε παράσταση η Κυβέλη.
Κάλεσε την ηθοποιό να πάει στο Διοικητήριο. Η απάντηση ήταν «Ποιος είναι αυτός; Να έρθει στο καμαρίνι μου». Ο Γέρος υποχώρησε, παρ’ όλο που φοβόταν τη γυναίκα του Σοφία Μινέικο.
Εθνικό Θέατρο 1936. Περιγράφει την Κυβέλη, ως απολύτως ερωτική ύπαρξη. Την έχρισε διευθύντρια του Εθνικού Θεάτρου, γνωρίζοντας ότι θα τα κάνει μαντάρα. Παρ’ όλα αυτά ομολογεί πως «η γυναίκα αυτή έχει το ταλέντο να βγάζει τον πιο ηδονοθήρα εαυτό μου. Με ταΐζει φράουλες στο στόμα, με χαλαρώνει, με βοηθάει να ξεχάσω». Αφού περιγράφει όλη την ερωτική πανδαισία που απολάμβανε βλέποντας το γυμνό της σώμα, ξαφνικά όπως περιγράφει στην φαντασίωσή του ο Νικόλας για τον παππού του, θυμάται πως «χούφτιασε τα στήθη της και μου τα γύμνωσε». Λέει πολλά στις φαντασιώσεις του ο Νικόλας για τον παππού του…
Ο Ανδρέας ίσως ήταν το πρότυπο, για τον Νίκο.
Κάποτε σε ένα περιοδικό διάβασα πως τα αδέλφια Γιώργος και Νικόλας είχαν επιτιμήσει τον πατέρα τους Ανδρέα, διότι ησχολείτο με αυτόν τον χαμένο ελληνικό λαό. Τότε είχε γίνει μήνυση στη Λιάνα Κανέλλη για την αναφορά της στον Ανδρέα.
Τη γλαφυρή περιγραφή της ερωτικής ζωής του παππού του, ο Νίκος Παπανδρέου σκοπεύει να την εκδώσει σε βιβλίο που θα ξεσηκώσει θύελλες. Όλα αυτά δημοσιεύτηκαν σε ένα περιοδικό που έχει τίτλο «Δέκατα», με το οποίο συνεργάζεται ο Νίκος Παπανδρέου.
Θα περιμένουμε το βιβλίο του για να θαυμάσουμε, πέραν της επινοητικότητάς του, αλλά και τον τρόπο που είδε τον παππού του στον ερωτικό τομέα και που τον περιγράφει με τόσο γλαφυρό τρόπο. Ελπίζω να μη θεωρηθεί απαγορευμένο για μικρές ηλικίες. Πολλές φορές το να ξεφεύγεις από την πραγματικότητα είναι δυναμωτικό της ψυχής.