Αρκετές ειδήσεις σε σημαντικά θέματα που αφορούν εν μέρει και τον Βόρειο Τομέα Αθήνας, έκρυβαν οι προγραμματικές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχχ. Καραμανλή στη Βουλή, όπως το θέμα των διοδίων της Αττικής Οδού, η Γραμμή 4 του μετρό και τα αντιπλημμυρικά έργα (με την διευθέτηση του ρέματος Σαπφούς να εξακολουθεί να αναμένει την εξέλιξή της στα συρτάρια του υπουργείου).
Αρχικά, ο υπουργός έστειλε σαφές μήνυμα προς την «Αττική Οδός Α.Ε.» ότι η νέα κυβέρνηση δε θα δεχθεί αύξηση των διοδίων. Ο Κ. Καραμανλής, αφού υπογράμμισε ότι «μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν, η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων», πρόσθεσε: «Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι. Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου». «Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα», τόνισε ο υπουργός και συμπλήρωσε: «Ένα είναι σίγουρο: Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό, καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης».
«Να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο μετρό»
Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στα έργα που προτίθεται να ξεκινήσει, συνεχίσει ή ολοκληρώσει η νέα κυβέρνηση, αναφερόμενος στην Γραμμή 4 του μετρό, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η αναφορά του για 10 αντιπλημμυρικά έργα, καθώς είναι γνωστό ότι στο υπουργείο του βρίσκεται, πλέον, ο φάκελος με την μελέτη διευθέτησης του ρέματος Σαπφούς στο Μαρούσι και τις άλλες περιοχές των Βορείων Προαστίων που διασχίζει.
Ο Κ. Καραμανλής εστίασε σε τρία μεγάλα έργα, των οποίων όπως είπε «η μέχρι σήμερα πορεία αποτελεί παράδειγμα προς αποφυγή», εκφράζοντας τη διαφωνία του με την πρακτική των μεγάλων εκπτώσεων και των κατατμήσεων: Το Πάτρα- Πύργος, το Άκτιο- Αμβρακία και το ΒΟΑΚ. Περιέγραψε αναλυτικά τις καθυστερήσεις και τις υπερκοστολογήσεις και δεσμεύτηκε για ριζική λύση με διασφαλισμένη χρηματοδότηση και τη βοήθεια της ΕΕ στο πρώτο, επανεξέταση στο δεύτερο και άμεση δημοπράτηση στο τρίτο.
Αναφέρθηκε επίσης στον προγραμματισμό έργων της κυβέρνησης, τονίζοντας ότι η κυβερνητική πρόθεση είναι:
-Να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες του «Μετρό Γραμμή 4 – Άλσος Βεϊκου – Γουδί», καθώς και τα έργα στο Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, βρίσκοντας οριστική λύση για τους σταθμούς «Εγνατία» και «Αγία Σοφία» σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού.
-Να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης.
-Να προχωρήσουν γρήγορα έργα που υλοποιούνται, όπως το Νότιο τμήμα του Ε65.
-Να προχωρήσει ο διαγωνισμός της Υποθαλάσσιας Οδικής Ζεύξης της Σαλαμίνας με το Πέραμα, που έχει καθυστερήσει πολλά χρόνια.
-Υλοποίηση μιας σειράς έργων όπως το Ελευσίνα – Υλίκη, τις επεκτάσεις της Ιόνιας οδού με το Αγρίνιο και την Κακαβιά, «Δράμα – Αμφίπολη – Εγνατία», κ.λπ.
-Υλοποίηση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Σύνορα και Αθήνα – Πάτρα.
-Συντήρηση του Εθνικού Σιδηροδρομικού Δικτύου.
Έμφαση θα δοθεί στις κτιριακές υποδομές της χώρας (Σχολεία, Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Δικαστικά κτίρια)
-Έργα έχουν χαρακτηρισθεί Εθνικού Επιπέδου μετά τις πλημμύρες σε Χαλκιδική και το σεισμό στη Μαγούλα.
-Δημοπράτηση δέκα αντιπλημμυρικών έργων, συνολικού προϋπολογισμού 430 εκ. €, τα οποία έχουν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
-Θα συνεχιστούν οι Προγραμματικές Συμβάσεις, με τους Δήμους Μαραθώνα, Ελευσίνας, Αγ. Θεοδώρων – Λουτρακίου, Μάνδρας – Ειδυλλίας και Ραφήνας – Πικερμίου, για έργα αποκατάστασης από φυσικές καταστροφές.
Ο υπουργός δήλωσε, επίσης, ότι δε θα αλλάξει τους νόμους 4412 και 4413, θα κάνει όμως μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές, όπως τη δυνατότητα επίβλεψης και από ιδιωτικές εταιρείες, τις μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για μεγάλα έργα και επιπλέον, θα εξετασθεί η δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις».
Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Ο K. Καραμανλής επανέλαβε ότι σε ορίζοντα τετραετίας πρώτος στόχος είναι η ανανέωση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς με αστικά ηλεκτρικά λεωφορεία, «αλλά με διαφάνεια, αποφεύγοντας προβληματικές διαγωνιστικές διαδικασίες, με σεβασμό στο δημόσιο χρήμα», όπως υπογράμμισε. Δήλωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα στην εκπόνηση ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσης ώστε να αποφευχθεί κατάρρευση του ΟΑΣΘ και τόνισε: «Ούτε θαύματα μπορούν να γίνουν, ούτε να επιστρέψουμε στο παρελθόν. Δυστυχώς, η ζημιά έχει ήδη γίνει. Και για το ζήτημα αυτό φέρει ευθύνη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, γιατί ενέκρινε τη μία και μοναδική πανευρωπαϊκά κρατικοποίηση είπε. Θα αξιοποιήσουμε όλα τα ικανά στελέχη του ΟΑΣΘ. Χωρίς κομματικές παρωπίδες, όπως συνέβη επί ΣΥΡΙΖΑ αλλά με αξιοκρατικά κριτήρια, καθώς θα υπάρξει αλλαγή της διοίκησης». Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι η κατάσταση σήμερα στο μετρό της Αθήνας, αλλά και στους σιδηροδρόμους είναι «δύσκολη και προβληματική», δεσμευόμενος ότι θα αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στην καθημερινή λειτουργία.
Σχολές οδήγησης
Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε και στα προβλήματα με τις εξετάσεις οδήγησης. «Αυτή την στιγμή κρατιούνται “όμηροι” 100.000 περίπου πολίτες. Εκπαιδευτές, υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί άνω των 74 ετών. Ο απόλυτος παραλογισμός. Τεράστια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στην Υπηρεσία και την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας” σημείωσε και πρόσθεσε: «Ο νόμος 4427 σχεδιάστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ με τρόπο ανεφάρμοστο, με πολλά νομικά κενά και οι ίδιοι αναγκάστηκαν να τον «παγώσουν» επί 2,5 χρόνια. Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Πρέπει άμεσα να επανεξεταστούν και να διορθωθούν».