Σε μια καλά οργανωμένη δημοσιογραφική παρουσίαση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τρίτη γενιά Fabia, στην έκδοση 1.0 TSI 95 PS Monte Carlo. Το μοντέλο που εκπροσωπούσε την ιστορική μάρκα στη μικρομεσαία κατηγορία υπέφερε στην αρχή λόγω εμφάνισης. Σε αντίθεση με την εξαρχής όμορφη Octavia, δεν κατάφερνε να συγχρονίσει την «γερμανική» ποιότητα αμαξώματος και κινητήρα με μια πιο νεανική και μοντέρνα εμφάνιση. Η εποχή αυτή ξεπερνιέται πλέον οριστικά, με την έλευση της τρίτης γενιάς Fabia, που μας έπεισε απόλυτα ότι συνδυάζει τεχνολογική αρτιότητα και όμορφη εμφάνιση!
Βέβαια, ακόμα και οι αρχικές εκδόσεις είχαν εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού στα 19 χρόνια που πέρασαν από την πρώτη εμφάνισή της το 1999 έχει ξεπεράσει τα 4 εκατομμύρια πωλήσεις και αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές μοντέλο της μάρκας! Η Fabia τρίτης γενιάς, με τιμές που ξεκινούν από 10.980 ευρώ στην έκδοση 1.0 MPI 75 PS Active, έχει πια εκ των πραγμάτων πολύ πιο ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά στη δύσκολη κατηγορία που ανήκει. Τέλος, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά η νέα Fabia διατίθεται στην σπορ και πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Monte Carlo, καθώς και στην πιο πρακτική Combi με το ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ των 530 λίτρων.
Οι βελτιώσεις
Οι εξωτερικές αλλαγές στην ανανεωμένη Fabia εντοπίζονται στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα LED φωτιστικά σώματα, στη νέα μάσκα και στα νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου διαμέτρου 15 έως 18 ιντσών. Επιπλέον προσφέρονται πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης με 15 εξωτερικά χρώματα και διχρωμία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η Fabia Monte Carlo, στην οποία η δυναμική εμφάνιση τονίζεται από το σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, τις προσθήκες στα μαρσπιέ, την αεροτομή οροφής, το διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα, το μαύρο σετ μάσκας, και καθρεπτών και ζαντών 16 έως 18 ιντσών και τα εμβλήματα Monte Carlo στις μεσαίες κολόνες. Και στο εσωτερικό της ανανεωμένης Fabia υπάρχουν βελτιώσεις, όπως ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, τα νέα διακοσμητικά και οι υφασμάτινες επενδύσεις. Παράλληλα, στην έκδοση Monte Carlo τα ένθετα τύπου ανθρακονήματος στο ταμπλό, τα σπορ καθίσματα και οι κόκκινες ραφές στις πόρτες στο flat bottomed δερμάτινο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων χαρίζουν πιο σπορτίφ εικόνα.
Ευέλικτο και οικονομικό
Στη σύντομη δοκιμή οδήγησης εντός πόλης, με την έκδοση Monte Carlo των 95 ίππων, ο βελτιωμένος τρικύλινδορς χιλιάρης κινητήρας επιταχύνει γρήγορα και αθόρυβα, ενώ η ανάρτηση και το μηχανικό κιβώτιο συμπληρώνουν ένα πολύ καλό σύνολο. Η χαμηλή κατανάλωση ολοκληρώνει τη θετική εικόνα, ενός αυτοκινήτου που με λίγο πάνω απ’ τα δέκα χιλιάρικα προσφέρει πάρα πολλά! Για τους πιο απαιτητικούς υπάρχουν και οι πλουσιότερες εκδόσεις, ενώ η γκάμα του εξοπλισμού ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού περιλαμβάνει προαιρετικά όλα τα σύγχρονα συστήματα, όπως η αυτόνομη πέδηση, το προσαρμοζόμενο cruise control, η ανίχνευση κόπωσης, προβολείς LED για πρώτη φορά σε Fabia και πολλά ακόμη. Επιπλέον, το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών προσφέρουν πληθώρα δυνατοτήτων συνδεσιμότητας και εφαρμογών με τα smartphones και μέσω της εφαρμογής Skoda Connect δίνει πολλές πληροφορίες για τη θέση του οχήματος, τη στάθμη καυσίμουκλπ.