Εκτός από την παγκόσμια πρωτιά των coupe cabriolet, η Peugeot έχει άλλη μια μεγάλη επιτυχία στο ενεργητικό της: τη σειρά των «μεταλλαγμένων» station wagon, που προέρχονται από τα αντίστοιχα Sedan. Η αρχή έγινε με το 206 SW και ακολούθησαν όλα τα υπόλοιπα δημοφιλή μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Το 308 SW είναι το πιο πρόσφατο, αλλά η επιτυχία του δεν αποτέλεσε έκπληξη για κανέναν.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που παραλάβαμε από την πάντα αξιόπιστη στη δουλειά της κ. Αντζελίνα Λαγκαδινού της Lion Hellas, συνεχίζει πράγματι το ίδιο concept της απόλυτης επιτυχίας. ∆εν είναι μόνον η καλή εμφάνιση και οι απίστευτοι χώροι, αλλά κυρίως η οδική συμπεριφορά ενός τόσο μεγάλου (σε μήκος) αυτοκινήτου. Τα κρατήματά του, αλλά και οι επιδόσεις του (δεν είχαμε την ευκαιρία να το φορτώσουμε όσο επιτρέπουν οι χώροι του…) αποτελούν ευχάριστη έκπληξη. Σε καμιά περίπτωση δεν αισθάνεσαι ότι… κουβαλάς στην πλάτη σου ένα τόσο μακρύ αυτοκίνητο.
Απολαυστική οδήγηση
Το αμάξωμα του SW συνδυάζει έναν αριθμό από προτερήματα, όπως η ευχάριστη οδήγηση, με μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό και αυξημένο χώρο αποσκευών, προσφέροντας 573 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο πορτ μπαγκάζ και θέσεις για δύο ακόμα επιβάτες. Το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε επταθέσιο κατ’ επιλογή, αφού οι δυο τελεύταίες θέσεις αναδιπλώνονται..
Μέσα απ’ το Peugeot 308 η ορατότητα είναι μοναδική. Η Peugeot είναι η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε ένα επιβατικό αυτοκίνητο με τόσο μεγάλη ηλιοροφή: 0,83 m³! Και μάλιστα πανοραμική γυάλινη οροφή, επεξεργασμένη θερμικά για τη μείωση της θερμοκρασίας στην καμπίνα. Το φως εισχωρεί από την ηλιοροφή και επεκτείνεται μέχρι τα πίσω καθίσματα. Οι επιβάτες απολαμβάνουν μία μοναδική αίσθηση χώρου και φωτεινότητας στο εσωτερικό του 308, η οποία αυξομειώνεται χάρη στη χρήση του ηλεκτρικού σκιαδίου.
Στο Peugeot 308 1.6 με τους 150 ίππους και το τούρμπο, ο ρυθμιστής ταχύτητας επιτρέπει να διατηρήσετε μια σταθερή ταχύτητα χωρίς να έχετε το πόδι σας στο πεντάλ του γκαζιού. Ο περιοριστής ταχύτητας επιτρέπει τον προγραμματισμό της ταχύτητας που δεν επιθυμείτε να ξεπεράσετε. Ο ανιχνευτής χαμηλής πίεσης ελαστικών, προειδοποιεί και εντοπίζει ένα ελαστικό με χαμηλή πίεση. Με το κούμπωμα της όπισθεν στο 308, οι εξωτερικοί καθρέφτες ρυθμίζονται αυτόματα με κλίση προς τα κάτω και ενεργοποιείται η ηχητική υποβοήθηση στο παρκάρισμα.
Το 308 είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα συστήματα για να εγγυηθεί την ασφάλεια των επιβατών σε κάθε διαδρομή: βελτιστοποιημένη ανάρτηση, εξαιρετική ικανότητα πέδησης, έξυπνο φωτισμό πορείας, ABS, EBD, EBA, SCS, και ASR. To σύστημα AFIL (Προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής πορείας)είναι μία καινούργια τεχνολογία, που ανιχνεύει κάθε ακούσια αλλαγή πορείας, όταν το όχημα κινείται με ταχύτητες άνω των 80 χλμ/ω. Υπέρυθροι αισθητήρες στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου παρακολουθούν τη διαγράμμιση του οδοστρώματος (συνεχόμενη ή διακεκομμένη γραμμή) και, σε περίπτωση που υπάρξει αλλαγή πορείας χωρίς να προηγηθεί η ενεργοποίηση του προειδοποιητικού φλας, ειδοποιεί τον οδηγό με ελαφριές δονήσεις στο κάθισμα του οδηγού.
Για όλα του τα χαρίσματα, το 308 ζητά μόνον 21.450 ευρώ, τιμή πολύ λογική, αν ληφθούν υπ’ όψιν οι χώροι και η υψηλή τεχνολογία που το χαρακτηρίζουν.
Χρήστος Φωτιάδης