Junior Lancer
Όταν το νέο Colt λανσαρίστηκε στην Ευρώπη το 2004, σηματοδότησε ένα εντελώς νέο ξεκίνημα για τη Mitsubishi Motors:
– Η αρχιτεκτονική και φιλοσοφία του ήταν τελείως διαφορετικά από του προηγούμενου Colt MkV.
– Ήταν το πρώτο όλων των εποχών αυτοκίνητο κατηγορίας Β της Mitsubishi Motors Corporation στην Ευρώπη.
– Αναμετρήθηκε με κορυφαίους ανταγωνιστές στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς.
– Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη για Ευρωπαίους πελάτες.
– Λανσαρίστηκε παράλληλα με τον επαναπροσδιορισμό θέσης της Mitsubishi στην περιοχή.
Μία τέτοια προσπάθεια ήταν μεγάλη πρόκληση αλλά και μια ευκαιρία «εξαρχής δημιουργίας» για τη Mitsubishi Motors, προκειμένου να αναθεωρήσει τις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της και να ξεκινήσει ανακατανομή του όγκου της μεταξύ Βορρά και Νότου, καθώς και μεταξύ 4×4 και επιβατικών αυτοκινήτων.
Μετά από 267.000 μονάδες, η Mitsubishi Motors θέλησε να επωφεληθεί από αυτή την επιτυχία και να συνεχίσει με μία «ώριμη» έκδοση, η οποία όμως θα παραμένει ξεχωριστό προϊόν.
Σταθερό διότι πλησιάζει τον κορεσμό…
Από αυτή την άποψη, το σημείο εκκίνησης της Mitsubishi το 2004 εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερη αξία: με μία κατηγορία κατακλυσμένη από παραδοσιακά δυνατούς παίκτες, υποστηριζόμενη από ισχυρά δίκτυα πωλήσεων και πανίσχυρο μάρκετινγκ, δεν θα είχε νόημα να προστεθεί ένα ακόμα «συνηθισμένο» μοντέλο κατηγορίας Β στην Ευρώπη, και μάλιστα για ένα σχετικά νέο παίκτη όπως η Mitsubishi Motors.
Ταυτόχρονα, δεν θα έπρεπε να χαθεί η ευκαιρία που προσέφερε αυτό το τεράστιο απόθεμα πελατών, κυρίως στο σημερινό περιβάλλον μιας αγοράς που συρρικνώνεται…
Νέος στόχος
Όπως οι πελάτες του Lancer αναζητούν κάτι πέρα από τα παραδοσιακά μοντέλα κατηγορίας C/D, οι υποψήφιοι πελάτες του Colt θα θελήσουν κάτι διαφορετικό από το τυποποιημένο hatchback κατηγορίας Β που κυκλοφορεί σε όλους τους δρόμους της Ευρώπης.
Εμπνευσμένο από το νεαρό Lancer -με όλα όσα αυτό συνεπάγεται σε θέματα κληρονομιάς, στιλ, δυναμικής συμπεριφοράς, και αξίας/τιμής- το 2009 Colt αποποιείται την τολμηρή/χαριτωμένη προσωπικότητα του προκατόχου του αντί μιας πιο ώριμης/ενηλικιωμένης/πιο αιχμηρής εμφάνισης που μπορεί να εκπληρώνει τα όσα υπόσχεται.
Στο πλαίσιο αυτό, το Colt θα μπορέσει να διευρύνει το φάσμα των πελατών του και ειδικότερα να προσελκύσει ένα τμήμα της αγοράς που δεν είναι επαρκώς καλυμμένο (άνδρες 18/35 ετών).
Ένα Colt
Απόλυτα μέσα στη μόδα όταν λανσαρίστηκε το προηγούμενο Colt (Fiat Idea, Honda Jazz, Opel Meriva), η φιλοσοφία mini-MPV έχει δείξει τα όριά της και, με το πέρασμα των χρόνων, περιόρισε κατά κάποιο τρόπο την απήχηση του Colt σε πελάτες που αναζητούν πρωτίστως ένα «λογικό» αυτοκίνητο.
Το 5θυρο Colt έκρυψε τις πραγματικές δυναμικές αρετές του πίσω από τα λειτουργικά του πλεονεκτήματα και δεν ανέδειξε όσο έπρεπε τη σχέση του ούτε με το κύρος της μάρκας Mitsubishi ούτε με τα πιο ζωηρά 3θυρα αδελφάκια του Colt CZ3 και CZT.
Έχοντας εξελιχθεί παράλληλα, και οι δύο εκδόσεις αμαξώματος είναι: παράγωγα της ίδιας φιλοσοφίας αντί διαφορετικά προϊόντα, που απευθύνονται σε διαφορετικά target groups. Όπως, για παράδειγμα, η εισαγωγή της έκδοσης Ralliart για το 5θυρο, η κατάργηση των λογότυπων «CZ3» και «CZT» για τα 3θυρα καθώς επίσης και το κοινό σχεδιαστικό θέμα που τονίζει τη δυναμική συμπεριφορά περισσότερο από τη λειτουργικότητα και για τα δύο.
Χρήστος Φωτιάδης