Μεσούσης της πρωτοφανούς (και) για τον κλάδο του αυτοκινήτου κρίσης, η ΑΜΑΡΥΣΙΑ βρέθηκε στην καρδιά της αυτοκίνησης, στην 79η Έκθεση Αυτοκινήτου, γνωστής και ως «Σαλόνι της Γενεύης»!
Εκ πρώτης όψεως, τίποτε δεν έδειχνε ότι ο χώρος αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Τα απαστράπτοντα περίπτερα, τα κουστουμαρισμένα στελέχη και τα (πολύ λιγότερα…) πανέμορφα μοντέλα ήταν εκεί, δίπλα στα νέα αυτοκίνητα, που σε λίγο θα βρίσκονται στη διάθεση των αγοραστών.
Με τις πρώτες βόλτες και συζητήσεις, όμως, βγήκε στην επιφάνεια η αγωνία για το μέλλον ή μάλλον για τη διάρκεια της πρωτόγνωρης κρίσης. Παράλληλα, έγιναν σαφείς και οι… περικοπές στον χώρο των δημοσίων σχέσεων.
Σχεδόν κανείς δεν μοίραζε διαφημιστικά δώρα μαζί με τα press kits, ενώ ακόμα και οι περίφημοι στο παρελθόν… μπουφέδες έδωσαν τη θέση τους σε… κλειστούς και περιορισμένους χώρους, όπου η είσοδος γινόταν μόνο με… προσκλήσεις! Στις δύο μέρες της παραμονής μας στην έκθεση δεν καταφέραμε να βρούμε ούτε ένα… μολύβι, όταν χάσαμε το στυλό μας!
Σαφής η τάση προς την ηλεκτροκίνηση και τις υβριδικές λύσεις, σ’ έναν αγώνα δρόμου όλων των εταιρειών, να προσφέρουν όσο πιο γρήγορα γίνεται τα… αντίδοτα στην κρίση. Άλλωστε, οι τιμές των καυσίμων είναι ακόμη πολύ υψηλές στην υπόλοιπη Ευρώπη (1,10 έως και 1,50 ευρώ το λίτρο!), ενώ και το πετρέλαιο δεν θα προσφέρεται απ’ άπειρον στις σημερινές ιστορικά χαμηλές τιμές…
Εκτός των παραδοσιακών ευρωαμερικανικών εταιρειών, στα νέα μοντέλα των οποίων θα αναφερθούμε αναλυτικά στη συνέχεια, παρούσες ήσαν δύο κινεζικές και η ινδική Tata. Η τελευταία είχε στο περίπτερο το ήδη διάσημο Nano, το οποίο ίσως έρθει σύντομα στην Ευρώπη, αλλά και ένα ηλεκτροκίνητο πεντάθυρο μίνι.
Νέα μοντέλα
«Έδρα» μας ήταν το πανέμορφο περίπτερο της Nissan, όπου συναντήσαμε τον κ. Π. Θεοχαράκη και τον καλό μας φίλο Ευαγόρα Παππαθέου. Μπορεί το νέο 370 Ζ να «έβγαζε μάτια», αλλά το δικό μας βλέμμα έπεσε περισσότερο στο νέο Pixo, ένα σούπερ οικονομικό «χιλιάρι» με 65 ίππους και μόλις 4,6 1/100 χλμ. κατανάλωση, που αναμένεται να κυριαρχήσει στις πωλήσεις της κατηγορίας. Με ανανεωμένη όψη το Note, ενώ το crossover Qazana δείχνει έτοιμο να σαρώσει την κατηγορία, όταν με το καλό έρθει στην Ελλάδα.
Στο περίπτερο της Citroen μας υποδέχτηκε η κ. Βαλυράκη, ενώ είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε και με τον διευθυντή Marketing κ. Chardon, ο οποίος έδειξε αρκετά αισιόδοξος για το μέλλον της εταιρείας. Στο εντυπωσιακό περίπτερο ξεχώριζαν το C3 Picasso, το GT και το DS3, που αποτελεί και τη νέα φιλοσοφία της Citroen. Ας σημειωθεί ότι μαζί με το λογότυπο της εταιρείας αλλάζουν πολλά ακόμη, για τα οποία θα σας πληροφορήσουμε αναλυτικά.
Η «αδελφή» Peugeot είχε να μας παρουσιάσει το 207CC και το 3008, άλλο ένα crossover που θα προκαλέσει με την εμφάνισή του.
Στο περίπτερο της Renault μπορέσαμε να πάρουμε μια ιδέα από το… φουτουριστικό μέλλον του αυτοκινήτου. Είδαμε εκεί πολλά νέα μοντέλα, όπως το Scenic, το Grand Scenic, το Megane coupe και το ανανεωμένο Clio, που όλα τους θα ενισχύσουν τη δυναμική επανεμφάνιση της Renault στην ελληνική αγορά.
Κερδισμένη από την κρίση φαίνεται να είναι η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία, όπως φάνηκε και από την πολύ επιβλητική παρουσία των τριών εταιριών (Fiat, Alfa και Lancia) στη Γενεύη. Τις εντυπώσεις, βέβαια, έκλεψε το ανοιχτό 500C, που θα ενσκύψει το καλοκαίρι για να κλέψει καρδιές! Το ίδιο θα γίνει και με το ηλεκτροκίνητο Ampera της Opel.
Άλλα μοντέλα που ξεχώρισαν ήταν το Spark της Chevrolet, το νέο 3mps της Mazda, το 9-3 x της Saab, το S 80 της Volvo και το Exeo της Seat. Για όλα αυτά θα ξαναμιλήσουμε σύντομα.
Κλείνοντας, θα πρέπει να πούμε ότι η Γενεύη, έστω και με τις δυσκολίες που χαρακτηρίζουν την εποχή, έδωσε το στίγμα για το μέλλον. Οι τολμηροί, οι οργανωμένοι και οι τυχεροί θα βγουν κερδισμένοι. Εμείς, όπως πάντα, θα σας κρατάμε ενήμερους.
Χρήστος Φωτιάδης