Σε εποχή κρίσης, με τα καύσιμα να ανεβαίνουν και πάλι σε κόστος, το θέμα της οικονομιάς επανέρχεται δραματικά στο προσκήνιο. Η Toyota, η εταιρεία που “εφηύρε” το υβριδικό αυτοκίνητο, δεν θα μπορούσε να λείπει από την αναζήτηση ενός συμβατικού αλλά πιο οικονομικού μοντέλου. Ο νέος κινητήρας Optimal Drive, που εξοπλίζει το Auris, πετυχαίνει απόλυτα το στόχο του, σε βαθμό απίστευτο.
Στα πρώτα 160 χιλιόμετρα, ο δείκτης καυσίμου δεν μετακινήθηκε καθόλου. “´Εχει χαλάσει ή πρόκειται πράγματι για ένα αυτοκίνητο σούπερ οικονομικό;”, αναρωτηθήκαμε! Με γεμάτο ντεπόζιτο, το Auris της δοκιμής μας έκανε… 700 ολόκληρα χιλιόμετρα! ´Οχι, δεν είναι παραμύθι. Και μάλιστα χιλιόμετρα μικτά, εντός και εκτός πόλης, ακόμη και με υψηλές ταχύτητες, χωρίς το γνωστό μας “ελαφρύ πόδι”.
Έτσι, αναγκαστήκαμε να ψάξουμε όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, που να εξηγούν αυτή την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου. Το νέο Avensis 1.33 Optimal Drive έχει κινητήρα ελαφρώς μικρότερου όγκου, αλλά με κάπου 4 ίππους περισσότερους. Είναι αρκετά πιο γρήγορο στις επιταχύνσεις του, εκπέμπει αισθητά λιγότερα καυσαέρια και καταναλώνει λιγότερο καύσιμο από το Auris 1.4! Η διαφορά μπορεί να φτάσει και το 1,5 λίτρου στα 100 χιλιόμετρα, αν ο οδηγός το μεταχειριστεί με σεβασμό!
Επίσης, το νέο Auris εξοικονομεί 90 ευρώ από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας, ποσό περισσότερο συμβολικό, αφού η πραγματική οικονομία, όπως είπαμε, γίνεται στην κατανάλωση βενζίνης.
Αθόρυβη, αλλά… θαυματουργή
Η Toyota έκανε πάλι το θαύμα της! Χωρίς πολλή φασαρία, εξέλιξε έναν κινητήρα-θησαυρό, τον οποίο χρησιμοποιεί ήδη σε δύο μoντέλα της (θα σας πούμε σύντομα τις εντυπώσεις μας από το Yaris…), με θεαματικά αποτελέσματα.
Ειδικά στο Auris, δεν χρειάστηκε καν face lift, αφού το μοντέλο είναι σχετικά καινούργιο και δεν έχει ανάγκη εξωτερικών βελτιώσεων.
Έτσι, χωρίς επιβάρυνση στν τιμή αγοράς (κάπου 14.500 ευρώ, χωρίς τις εκπτώσεις), οι λάτρεις των Toyota μπορούν να κάνουν ένα μεγάλο δώρο στον εαυτό τους και στο… πορτοφόλι τους, απολαμβάνοντας την γνωστή ποιότητα και ασφάλεια της πρωτοπόρας ιαπωνικής εταιρείας.
Χρήστος Φωτιάδης