Το Caliber είναι ένα ιδιόμορφο αυτοκίνητο, με πολυχρηστικό χαρακτήρα και «μάτσο» εμφάνιση, που φυσικά δεν περνά απαρατήρητο. Αυτή είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία του, από την στιγμή που πρόκειται για ένα αμερικάνικο μοντέλο που έρχεται με βλέψεις στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά.
Προκαλεί
Οι οδηγοί της Ευρώπης έχουν συνηθίσει σε αυτοκίνητα με λαμπρό παρελθόν που υπόσχονται ακόμα λαμπρότερο μέλλον. Αυτοκίνητα όπως το Golf, το Astra, το Focus, το Corolla και πλέον το Auris, δεν είναι απλά καλά αυτοκίνητα, αλλά ιδιαιτέρως επιτυχημένα όπως έχει γράψει και συνεχίζει να γράφει η ιστορία. Το Caliber ήρθε για να ανταγωνιστεί αυτούς τους κυριάρχους, πέφτοντας στο λάκκο των λεόντων κυριολεκτικά. Για να μπορέσει να τα καταφέρει, πρέπει να έχει κομψότητα και σύγχρονο σχεδιασμό, άνετο και ποιοτικό εσωτερικό, οικονομικούς και δυνατούς κινητήρες. Στα μάτια του καθενός, μπορεί να έχει πολλά από αυτά, μπορεί και τίποτα. Ένα όμως, το έχει σίγουρα και κανένας δεν μπορεί να του το πάρει: την ιδιαίτερη εμφάνιση και χαρακτήρα.
Το Caliber, από πλευράς διαστάσεων, είναι ένα πεντάθυρο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, υιοθετώντας πολλά crossover στοιχεία και ορισμένα από SUV, όπως την αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 19, 5 εκ. Τα ογκώδη φτερά, η μυώδης μάσκα με το μεγάλο καπό και η κεκλιμένη οροφή, το κάνουν να διαφέρει και να τραβάει τα βλέμματα. Με 4,415 μέτρα μήκος, είναι το μακρύτερο στην κατηγορία του και ένα από τα πιο ευρύχωρα, από την στιγμή που διαθέτει και το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,635 μέτρα). Η σχεδίαση στην καμπίνα είναι λιτή, με τον πίνακα οργάνων να ξεχωρίζει λόγω του φωτισμού του, ιδιαίτερα το βράδυ. Τιμόνι, μοχλός ταχυτήτων, κεντρική κονσόλα, προέρχονται από μεγαλύτερα μοντέλα του ομίλου Chrysler, όπως το Jeep Grand Cherokee. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, αν και κατά την γνώμη μας θα μπορούσε να ήταν καλύτερη, όπως και το φινίρισμα. Στο εσωτερικό, μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση δύο ενήλικες επιβάτες πίσω, ακόμα και τρεις με μικρές παραχωρήσεις στα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών είναι αρκετά ικανοποιητικός με 350 λίτρα χωρητικότητας. Εντύπωση κάνει το ανακλινόμενο σύστημα ηχείων, προσαρμοσμένο στην πέμπτη πόρτα και ο αποσπώμενος φακός, επίσης στο πίσω μέρος.
Σταθερό και σίγουρο
Αν και βασίζεται στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του Jeep Compass και είναι αρκετά ψηλό, διαφοροποιείται στο σύστημα μετάδοσης και την κίνηση, αφού αυτή μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Ο κινητήρας 1.8 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων είναι προϊόν συνεργασίας των DaimlerChrysler, Hyundai και Mitsubishi. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα καλό μηχανικό σύνολο, αρκετά νευρικό και σπιρτόζικο, που κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.395 κιλών. Το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο είναι λίγο ασαφές, ειδικά στις γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς ωστόσο να προβληματίζει με την συμπεριφορά του. Στο δρόμο είναι σταθερό, εμφανίζοντας ελαφρά υποστροφή υπό πίεση, με την ανάρτηση να κλέβει τις εντυπώσεις με την λειτουργία της. Αν και δεν είναι μαλακή απορροφά με ευκολία τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, βοηθώντας παράλληλα τον οδηγό να κινηθεί με σιγουριά σε πιο απαιτητικές διαδρομές.
Εκπλήσσει
Η τιμή των 16.900 ευρώ στην βασική έκδοση προκαλεί ένα ευχάριστο πονοκέφαλο, κάνοντας την διαφορά. Σε αυτό αν συνυπολογίσουμε, την διαφορετικότητα του και τον πολύ καλό εξοπλισμό ( 6 αερόσακους, ABS, ράδιοcd, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ψυχόμενο ντουλαπάκι, ζάντες 17΄΄ και κλιματισμό), μιλάμε για μια πολύ καλή λύση, για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος