Το νέο “500αράκι” είναι ένα πολύ επιτυχημένο αυτοκίνητο, που έχει συμβάλλει στην θεαματική αναβάθμιση του Ομίλου Fiat. Κατά τη γνώμη μας, θα έπρεπε να είχε κυκλοφορήσει πολύ νωρίτερα, αφού από τον αρχικό σχεδιασμό του (που δεν διέφερε σχεδόν καθόλου από την σημερινή του εικόνα…) μέχρι την παραγωγή χάθηκε πολύτιμος χρόνος. ´Ενα δεύτερο στοιχείο είναι το κόστος και η παραγωγική δυνατότητα. Το πρώτο είναι σχετικά υψηλό για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης (στα χνάρια του νέου Mini…), ενώ η δεύτερη αποδείχθηκε κατώτερη της ζήτησης! Δηλαδή, αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι η Fiat θα “έσπαγε τα ταμεία”, αν το 500 στοίχιζε 10-15% λιγότερο και -φυσικά- αν μπορούσε να παράγει τα αυτοκίνητα που θα ζητούσε η αγορά.
Βέβαια, εκτός του ότι το 500αράκι είναι ένα ευχάριστο, όμορφο και οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, έχει γίνει άρκετά δύσκολη η αγορά του, λόγω ακριβώς της ζήτησης που υπάρχει. Δηλαδή, όλα όσα παράγονται… “εξαφανίζονται” αμέσως από τις εκθέσεις! Το γεγονός δεν είναι τυχαίο, αφού η Fiat επιστράτευσε πολλά στοιχεία της πλούσιας τεχνογνωσίας της, ώστε το μίνι της να γίνει ασφαλέστατο και ακραίως λειτουργικό.
Τώρα, το 500 διατίθεται και με σύστημα Start and Stop , που εξοικονομεί λίγο ακόμη καύσιμο. Η λειτουργία του είναι γνωστή, αφού εφαρμόζεται από αρκετές εταιρείες: μόλις σταματήσουμε στο φανάρι, βάζουμε νεκρά και αφήνουμε το ντεμπραγιάζ, ώστε να σβήσει αυτόματα ο κινητήρας. ´Οταν πατήσουμε ξανά το ντεμπραγιάζ για να βάλουμε πρώτη, η μίζα ενεργοποιείται ακαριαία και ο κινητήρας λειτουργεί πάλι. Η οικονομία, όπως είπαμε, δεν είναι σημαντική, αλλά ο περιορισμός των ρύπων πολύ αξιόλογος.
Κατά τα άλλα, μας δόθηκε ξανά η ευκαιρία να χαρούμε το 500αράκι, που είναι ιδανικό για την Αθήνα και ξυπνά ευχάριστες μνήμες στους πιο παλιούς, με το ιστορικό του “σουλουπάκι” και την γλυκειά μασκούλα του. Ασφαλώς αποτελεί ένα αυτοκίνητο-τοτέμ, με το οποίο δένεσαι πολύ, τόσο ώστε να το θεωρείς… μέλος της οικογένειας. Αυτό δεν ισχύει μόνο για νεαρές κοπέλες, αλλά ακόμη και για ώριμους κυρίους…