Κάτι αλλάζει στη Citroen Ελλάς και, απ’ ό,τι φαίνεται, σαφώς θα προκύψει βελτίωση των σχέσεών μας. Αφενός η μετακόμιση των κεντρικών γραφείων στη γειτονιά μας (Λ. Κηφισιάς/Χαλάνδρι), αφετέρου η… μετακόμιση της πρώην PR στη… Βουλγαρία (εκεί, ασφαλώς θα εκτιμήσουν τις γνώσεις της…). Τέλος, η ανάληψη των αρμοδιοτήτων της (ελπίζουμε… μόνιμα) από τον πολλά υποσχόμενο Γ. Κοίλιαρη, όλα τα παραπάνω δείχνουν φως στο βάθος του τούνελ.
Μετά από πάρα πολλούς μήνες, οδηγήσαμε δύο Citroen. Αυτό που κάποτε αποτελούσε είδηση, ας ευχηθούμε να εξελιχθεί στην οφειλόμενη ρουτίνα. Το C3 X-TR μας άρεσε από την πρώτη (και μοναδική ως σήμερα) δοκιμή που είχαμε κάνει πριν δύο και κάτι χρόνια παρά το ότι έβγαινε τότε μόνο το ημιαυτόματο κιβώτιο. Ο λόγος είναι απλός:
Για συνθήκες… Αθήνας
Με τις… μεικτές συνθήκες που επικρατούν στις ελληνικές πόλεις, τα κοινά αυτοκίνητα «δρόμου», ανεξαρτήτως ιπποδύναμης, υποφέρουν στην καθημερινή τους χρήση.
Κάτι οι στενοί δρόμοι, κάτι τα ψηλά πεζοδρόμια, κάτι οι… μαύρες τρύπες, να γιατί τα 4×4 έχουν εδραιωθεί, ακόμη και για αποκλειστική χρήση στις μεγάλες ελληνικές πόλεις.
Το νέο «μεικτό» C3 κάνει για όλα τα παραπάνω, αλλά και για κάθε είδους εξορμήσεις στα νησιά ή τα βουνά, αρκεί η χρήση να είναι «λελογισμένη», δηλαδή να μην το μπερδέψουμε με το… Wrangler! Άλλωστε, στην περίπτωση του γαλλικού αυτοκινήτου δεν έχουμε καν να κάνουμε με τετρακίνηση. Τα εξωτερικά στοιχεία που το διαφοροποιούν από το πεντάθυρο μοντέλο (σχεδιασμένα από τον Ντονάτο Κόκο) είναι οι μεγάλοι μαύροι προφυλακτήρες (που συνδυάζονται με ομοιόχρωμη ποδιά και περιμετρικά σπόιλερ) και οι όμορφες μπάρες οροφής, που μετατρέπονται εύκολα σε «σκάρα» μεταφοράς.
Όμως, η πιο μεγάλη διαφορά του Χ-TR βρίσκεται στον κινητήρα του γαλλικού γκρουπ, που έχει 1.400 cc, είναι 16βάλβιδος και αποδίδει 90 ίππους.
Εκτός από τα μετρήσιμα στοιχεία, παρατηρεί κανείς εύκολα τη βελτιωμένη ροπή και ελαστικότητα, όπως και την ισχύ στις μεσαίες στροφές. Ακόμα και η κατανάλωση είναι μικρότερη, ενώ δεν ενοχλεί καθόλου ο κάπως εντονότερος θόρυβος, που ταιριάζει με το στιλ και το σκοπό του X-TR.
Εκτός απ’ το συμβατικό, υπάρχει και το ημιαυτόματο κιβώτιο sensodrive, με χειριστήριο και στο τιμόνι. Η άποψή μας για κάθε είδους αυτοματισμό στα κιβώτια είναι γνωστή και δογματική: παρακολουθούμε τις εξελίξεις, χωρίς κανέναν ενθουσιασμό…
Με τις διάφορες εκδόσεις του C3, το Pluriel και το C2, η Citroen αποκτά μεγάλη ισχύ και στα μίνι. Όλοι αυτοί οι άξιοι διάδοχοι του Saxo καθησυχάζουν τους φόβους που υπήρχαν για τη διαδοχή του!
Το X-TR διαθέτει πλουσιότατο εξοπλισμό (τροχούς 15’’ με τάσια, ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, ABS, EBD, ηχοσύστημα, υπολογιστή ταξιδιού, πτυσσόμενα τραπεζάκια πίσω, κλιματισμό και μπόλικα ακόμα), που δικαιολογούν απόλυτα την τιμή περί τα 14.000 ευρώ.
Χρήστος Φωτιάδης