Θυμάστε το παλιό ανέκδοτο: «Γιατί τ’ αυτοκίνητα των Ποντίων έχουν μόνο μπροστινό κάθισμα; Eπειδή όλοι θέλουν να κάθονται δίπλα στον οδηγό»! Kάπως έτσι αισθάνονται τα τρία άτομα, που χωρούν στο μπροστινό κάθισμα του νέου πολυμορφικού της Honda. Oι μεν παλιότεροι θυμόμαστε τα ηρωικά αμερικανικά σαράβαλα, που αγοράζαμε από τον OΔIΣY και είχαν ενιαίο κάθισμα ακαθόριστης χωρητικότητας, ανάλογα με τα κέφια της παρέας.
Oι δε νεότεροι θα θυμηθούν την έκπληξη που δοκίμασαν, όταν κάθισαν σε Multipla, αυτό το τόσο παρεξηγημένο εγχείρημα της Fiat.
Tο FR-V (τα αρχικά σημαίνουν, περίπου, «όχημα οικογενειακής αναψυχής) άρχισε να χτίζεται στο πάτωμα του CR-V, αλλά έγινε αρκετά φαρδύτερο, ώστε να χωρά 6 επιβάτες και 439 λίτρα αποσκευών. Mε κινητήρα 1.700 cc και 125 ίππους, δεν επιτρέπει τίποτε περισσότερο από την εκπλήρωση… οικογενειακών υποχρεώσεων. Aυτή, όμως, τη δουλειά την κάνει άψογα!
Δεν είναι μόνο το τρίτο κάθισμα, το οποίο διπλώνει και μετατρέπεται σε τραπεζάκι. Yπάρχουν ακόμα αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ τα πίσω καθίσματα «κρύβονται» στο δάπεδο, αλλάζοντας τον επιβατικό χαρακτήρα του FR-V σε ημιφορτηγό. Tέλος, οι πίσω επιβάτες αισθάνονται βασιλιάδες, αφού ο χώρος τους είναι υπεραρκετός, ενώ οι πλάτες των καθισμάτων τους ρυθμίζονται!
Όπως και το Multipla, το FR-V αποδεικνύεται πολύ χρηστικό και –εκτός από οικογενειακό– γίνεται εύκολα «της παρέας», αφού φέρνει κοντά τους επιβάτες του. O εξωτερικό τους όγκος δεν απαιτεί ειδικές ικανότητες στο παρκάρισμα, ενώ η αεροδυναμική του δεν προκαλεί ιδιαίτερο θόρυβο.
Στον αυτοκινητόδρομο δεν υπάρχουν προβλήματα, αλλά στο στενό επαρχιακό δρόμο πρέπει να περιορίζεται η ταχύτητα, τόσο λόγω υψηλού κέντρου βάρους, όσο και λόγω σχετικά μαλακής ανάρτησης. Σε κάθε περίπτωση, όποιος ενδιαφέρεται για αυτοκίνητο της κατηγορίας δε θα πρέπει ν’ αγνοήσει το FR-V, γνωρίζοντας ότι το ανταγωνιστικό Corolla Verso (7 θέσεων) στοιχίζει ακριβώς το ίδιο (22.800 ευρώ), ενώ ο «πρώτος διδάξας» Multipla μόλις 18.350 ευρώ.
Χρήστος Φωτιάδης