Το Panda δεν είναι απλώς ένα μικρό αυτοκίνητο της κατηγορίας A, αλλά μια αυθεντική πλατφόρμα πάνω στην οποία η Fiat χτίζει μια οικογένεια αυτοκινήτων με την τεχνογνωσία και την προσοχή στη λεπτομέρεια που θα περίμενε κανείς από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Τώρα είναι η σειρά του ανανεωμένου MY 2007 και η οικογένεια αυξάνεται κατά δυο μέλη: τα ‘Panda Panda’ και το Panda των 100 ίππων.
Η νέα γενιά παρουσιάζει τέσσερα νέα χρώματα: τα Settimo Cielo Light blue (Surf Azure), Egocentrico Orange (Samba Orange), Magnetico Blue (New Orleans Blue) και Spumeggiante Beige (Cumbia Beige). Κι αυτό είναι πολύ σημαντικό, διότι η επιλογή χρώματος δεν είναι κάτι δευτερεύον, αλλά μια προϊοντική φιλοσοφία πίσω από την οποία «κρύβεται» η προσωπικότητα, το ταλέντο και, φυσικά, το στιλ. Αλλαγές στο αυθεντικό, δυναμικό σχήμα του αυτοκινήτου δεν έγιναν αφού και οι καταναλωτές ολόκληρου του πλανήτη το έχουν αγαπήσει. Το Panda Model Year 2007 συμπληρώνει αισθητικά αυτές τις γραμμές με ένα πολύ όμορφο σκούρο γκρι ταμπλό και νέα χρώματα και υλικά στο εσωτερικό: όλα αυτά επιβεβαιώνουν την εξαιρετική ποιότητα που μπορεί να διαπιστώσει κανείς με την πρώτη ματιά.
Το Panda Model Year 2007 είναι ένα αυτοκίνητο με προσωπικότητα, με απτή ποιότητα και πολύ όμορφο, με χαρακτηριστικά και αξίες που ανήκουν στο DNA της Fiat. Η ψήφος πηγαίνει στο ντιζάιν, που έχει την ευκαιρία να αναδείξει ένα αυτοκίνητο διαστάσεων πόλης και να του χαρίσει ένα επίπεδο άνεσης που περιμένουμε μόνο από μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Σχεδιασμένο να είναι οικονομικό, χωρίς όμως να χάνει ίχνος από τη ζωντάνια του. Ιδανικό στην πυκνή κίνηση της πόλης, αλλά την ίδια στιγμή πρόθυμο και αποτελεσματικό στα μακρινά ταξίδια, με την εγγύηση της αγχολυτικής και άνετης οδήγησης για τους επιβάτες κάθε στιγμή. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν το Panda Model Year 2007 ένα μικρό διασκεδαστικό και χαρούμενο αυτοκίνητο, που αντιπροσωπεύει ένα φανταστικό λόγο value for money με ένα πακέτο ηγετικών χαρακτηριστικών, χαμηλά κόστη και υψηλή μεταπωλητική αξία.
Άλλα θετικά σημεία που αναδεικνύουν το αυτοκίνητο, είναι τα καινοτόμα χαρακτηριστικά και οι πλέον εξελιγμένες τεχνολογικές λύσεις. Το Panda είναι επίσης υπεύθυνο για την παρουσίαση μιας σειράς λειτουργιών που ποτέ μέχρι τώρα δεν έχουν εμφανιστεί στην κατηγορία του: για παράδειγμα, είναι το αυτοκίνητο που πρώτο παρουσίασε τον επαναστατικό 16βάλβιδο κινητήρα 1.3 Multijet των 70 ίππων, ένα σειριακό ημιαυτόματο χειροκίνητο κιβώτιο (Dualogic), ένα εξελιγμένο σύστημα ESP, τη διάταξη DPF και ένα καινοτόμο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με δυο διαφορικά. Η οικογένεια Panda βάζει τέλος στα μίνι αυτοκίνητα όπως τα ξέραμε μέχρι σήμερα.
Καινοτόμο ντιζάιν, κορυφαία τεχνολογία προσβάσιμη σε όλους και έξυπνες λύσεις κάνουν τη ζωή ευκολότερη και απλούστερη. Αυτά είναι τα ηγετικά χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου. Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του, το Panda έγινε ιδιαίτερα αγαπητό σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά, φτάνοντας μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων του segment A. Και όχι μόνο. Αν και προορισμένο βασικά για τις ευρωπαϊκές αγορές, το Panda γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και σε χώρες όπως η Μαλαισία, η Ταϊβάν και η Μαρτινίκα. Για την ακρίβεια, από τη στιγμή που πρωτολανσαρίστηκε, έχουν ταξινομηθεί στην Ευρώπη περισσότερες από 650.000 μονάδες (προσθιοκίνητα και τετρακίνητα αυτοκίνητα), ένα νούμερο που το φέρνει στην κορυφαία θέση της κατηγορίας του, κάνοντάς το πιο καλοπουλημένο μοντέλο αυτής. Άλλωστε, οι έξοχες πωλήσεις του αυτοκινήτου απλώς επιβεβαιώνουν τα 18 βραβεία που έχει κερδίσει από τον διεθνή αυτοκινητικό Τύπο, στα οποία περιλαμβάνονται οι κορυφαίες διακρίσεις ‘Car of The Year 2004’ και ‘Auto Europa 2004’.
Αυτή η επιτυχία άλλωστε από το κοινό και τα βραβεία που έχει κερδίσει, είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το Panda να προβληθεί και να δημιουργήσει νέες εκδόσεις: το ‘έτοιμο για οτιδήποτε’ 4×4, το διασκεδαστικό Alessi, το ψυχαγωγικό Panda Active και φυσικά το Panda Emotion -χωρίς να παραλείπουμε τα Panda Cross και Panda Monster, αλλά και τα ολοκαίνουρια ‘Panda Panda’ και το Panda 100 ίππων. Επίσης, υπάρχουν σε αυτή την μεγάλη οικογένεια και πρωτότυπα, χτισμένα πάνω στην ίδια βάση και στις ίδιες αξίες: τα Panda Jolly και Panda Luxury, το κορυφαίο τεχνολογικά Panda Hydrogen και το Panda Terramare. Οι νεαροί οδηγοί επίσης θα ενθουσιαστούν όταν οδηγήσουν το Panda Rally στο Fiat Panda Rally Cup 2006.
Δυο νέα προϊόντα
Τα δύο νέα μοντέλα που προστέθηκαν στη γκάμα του Panda κι έκαναν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Διεθνές Σαλόνι του Παρισιού που τέλειωσε πριν λίγες μέρες, το Panda 100 HP και το ‘Panda Panda’, προσφέρουν στη γκάμα του 2007 ασύγκριτη σπορτίφ ικανότητα και κορυφαίο σεβασμό για το περιβάλλον.
Panda 100 HP
Το Panda συνεχίζει να εκπλήσσει, παρουσιάζοντας μια πραγματικά σπορτίφ έκδοση. Το όνομά του είναι ‘Panda 100 HP’, και από μόνο του μαρτυρά ότι δεν πρόκειται για ένα τυπικό φέις λιφτ. Το νέο αυτοκίνητο προσφέρεται με έναν εντελώς καινούργιο 16βάλβιδο κινητήρα 1.4 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 6000 στροφές, και διαθέτει ροπή 13, 7 Kg στις 4250 στροφές. Εξοπλισμένο με αυτόν τον κινητήρα, το Panda 100 HP επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα και χρειάζεται μόλις 9,5 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα, με την κατανάλωση να περιορίζεται στα 6,5 l/100 km στον τυποποιημένο συνδυασμένο κύκλο.
Αυτές οι επιδόσεις, ελκυστικές για οποιαδήποτε δεδομένα, θα ικανοποιήσουν απόλυτα τους νεαρούς πελάτες που εξακολουθούν να γοητεύονται από τις επιδόσεις και τη δύναμη. Επίσης, το Panda 100 HP ξαναχτίζει το προφίλ του μοντέλου, σε ένα αυτοκίνητο με πραγματικά σπορτίφ χαρακτηριστικά, με σπόιλερ χρωμίου, ειδικούς προφυλακτήρες και καπό, σπορτίφ γρίλιες, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης και νέες ζάντες αλουμινίου 15”. Ο ίδιος «επιθετικός» τόνος ακολουθεί και στο διαμέρισμα των επιβατών, όπου οι πελάτες θα εκτιμήσουν το δερμάτινο τιμόνι, το νέο σπορτίφ εσωτερικό και τον μαύρο πίνακα οργάνων με λεπτομέρειες χρωμίου.
Το Panda 100 HP διαθέτει και μια πολύ δελεαστική γκάμα χρωμάτων, διανθισμένη με πέντε χρώματα: κόκκινο, μαύρο, λευκό, μπλε και γκρι (τα δυο τελευταία είναι νέα).
Τέλος, ένα νέο πακέτο με το όνομα ‘Pandemonio’ είναι διαθέσιμο στην παρουσίαση, το οποίο τονίζει τα σπορ χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου με πλαϊνά «στικ» χρωμίου (κόκκινα αν το αμάξωμα είναι λευκό), κόκκινα «καλύμματα» στα φρένα (δίσκοι εμπρός-πίσω) και ζάντες αλουμινίου 15” σε ασημί χρώμα, σπορ πετάλια και αντίστοιχες νότες στο εσωτερικό.
Το Panda 100 HP είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στην τιμή των 12.990 ευρώ. Από πλευράς βασικού εξοπλισμού είναι «χτισμένο» πάνω στο επίπεδο εξοπλισμού Dynamic, που προσφέρει ABS με EBD, αερόσακους οδηγού-συνοδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα, air condition, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση και επιλογή City και επιπλέον εφοδιάζεται με τηλεχειρισμό κεντρικού κλειδώματος θυρών, προβολείς ομίχλης, πίσω διαιρούμενο κάθισμα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού καθ’ ύψος, κάθισμα συνοδηγού με αποθηκευτικό χώρο στη βάση, δερμάτινο τιμόνι, ηχοσύστημα με CD player και ζάντες αλουμινίου 15”. Το Panda 100 διαθέτει επίσης “χαμηλωμένο” αμάξωμα, δισκόφρενα εμπρός πίσω, ενώ υπάρχει ενσωματωμένος διακόπτης στο ταμπλό που ενισχύει την σπορ οδήγηση του.
‘Panda Panda’: δυο ενέργειες, μια κίνηση
Ένα πολύ φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο είναι το ‘Panda Panda’, που θα αρχίσει την εμπορική του διαδρομή τον ερχόμενο Ιανουάριο. Το Panda Panda απευθύνεται σ’ αυτούς που αγαπούν τη φύση και δίνουν προτεραιότητα στην προστασία του περιβάλλοντος, και καταφέρνει να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο χαρακτηριστικά που φαινομενικά είναι αντίθετα: την οδηγική απόλαυση και την προστασία του περιβάλλοντος. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί έναν ιδιαίτερα οικονομικό κινητήρα 1,2 λίτρων με 52 ίππους και διπλό σύστημα καυσίμου βενζίνης/μεθανίου. Το δάπεδό του προέρχεται από το Panda 4×4 και ενσωματώνει δύο ρεζερβουάρ μεθανίου, χωρητικότητας 72 λίτρων το καθένα.
Με αυτή την τοποθέτηση ο διαθέσιμος χώρος για επιβάτες και αποσκευές παραμένει αμετάβλητος, ενώ η αυτονομία του αυτοκινήτου κατά την κίνηση με μεθάνιο φτάνει τα 300 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει την ίδια χωρητικότητα με τα βενζινοκίνητα Panda, εξασφαλίζοντας μεγάλη αυτονομία και στις περιοχές όπου δεν υπάρχει διαθεσιμότητα μεθανίου.
Panda 4×4 και Panda 4×4 Climbing
Το τετρακίνητο μοντέλο είναι εξοπλισμένο με ένα ζωντανό, αξιόπιστο και δοκιμασμένο κινητήρα 1,2 λίτρων και 60 ίππων και τον επαναστατικό 1.3 multijet των 70 ίππων, σε δυο εκδόσεις (Panda 4×4 και Panda 4×4 Climbing), δυο εκδόσεις εσωτερικού και δέκα χρώματα για το αμάξωμα. Το Panda 4×4 Climbing παρουσιάζεται σαν ένα μικρό off-roader με πολύ στιλ, ικανό να αντιμετωπίσει κάθε κατάσταση, έχοντας επιπλέον μια μοναδική προσωπικότητα και άνεση.
Το Panda 4×4 προσφέρει εξαιρετική εργονομία και διαθέτει εκπληκτική ικανότητα στις off-road διαδρομές.
Και τα δυο έχουν περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις (π.χ. το Climbing είναι 357 cm μακρύ, έχει 160 cm πλάτος και 163 cm ύψος) και προσφέρουν εξαιρετική ευκολία οδήγησης.
Panda Cross: μοναδικό στιλ που συνδυάζει σπορ και κομψότητα
Το Panda Cross είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα 1.3 16v Multijet των 70 ίππων και διακρίνεται για τη φρεσκάδα και τη διασκέδαση που προσφέρει, σε ένα «πακέτο» μικρών διαστάσεων ιδανικό για τις συνθήκες της πόλης.
Το Panda Cross διαθέτει μια όμορφη εξωτερική σχεδίαση αντίστοιχη με αυτή των μεγάλων SUV (Sport Utility Vehicles), προσφέροντας όμως όλα τα πλεονεκτήματα ενός μικρού αυτοκινήτου. Οι μικρές διαστάσεις και η τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο, προσφέροντας ταυτόχρονα στον οδηγό του τη δυνατότητα να κινηθεί σε οποιοδήποτε έδαφος.
Panda Monster
Το Panda Monster βασίζεται στις εκδόσεις 4×4 και απευθύνεται σε νέους καταναλωτές. Ο μοναδικός ιταλικός τρόπος που είναι σχεδιασμένος προδίδει τη συνύπαρξη στοιχείων από δυο φίρμες που υπάρχουν στην ιταλική κουλτούρα: τις Fiat και Ducati.
Panda Alessi
Αυτή η έκδοση του Panda προέρχεται από ένα πρωτότυπο που είδαμε στην Έκθεση του Παρισιού το 2004, και τώρα βρίσκεται στην παραγωγή ως προϊόν συνύπαρξης των δυο εταιρειών. Οι Fiat και Alessi έχουν δημιουργήσει μια μοναδική προσωπικότητα για το Panda: καινοτομία, στιλ και γοητεία.
Χρήστος Φωτιάδης