Επί πολλά χρόνια, η μόνη επιφύλαξη για το Forester ήταν η… συντηρητική του εμφάνιση. Βέβαια, αυτό είναι ένα καθαρά υποκειμενικό ζήτημα. Το τετρακίνητο της ιαπωνικής φίρμας, με τα τόσα τεχνολογικά προτερήματα, δεν υπέκυπτε μέχρι πρότινος στα πρότυπα των μεγάλων SUV, αλλά διατηρούσε την χαμηλή και επίπεδη κλασική γραμμή του. Προσωπικά δεν είχα κανένα πρόβλημα!
Με την εμφάνιση του νέου Forester, θα πρέπει να μην έχει μείνει κανείς δυσαρεστημένος. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: 75 χιλ. μακρύτερο, 110 χιλ. ψηλότερο και 45 χιλ. φαρδύτερο! Αλλά και τα υπόλοιπα στοιχεία (φουσκωμένοι προφυλακτήρες, μοντέρνα φωτιστικά, εξατμίσεις που… τρομάζουν κλπ) δείχνουν ότι οι σχεδιαστές της Subaru πιέστηκαν τπερβολικά από τους… πωλητές, ώστε το αυτοκίνητό τους να μην «φοβάται» αισθητικά τον ευάριθμο ανταγωνισμό…
Κινητήρες για «έχοντες» & μη!
Η συνταγή δεν είναι νέα. Η Subaru προσφέρει μεν τον κινητήρα 2,5 turbo με τους 230 ίππους, δεν ξεχνά όμως και τους… φτωχούληδες, με το ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ των 150 (διόλου αδύναμων…) ίππων. Ακριβώς την ίδια ισχύ αποδίδει και ο καταπληκτικός πετρεκαιοκινητήρας, τον οποίο χαίρονται μόνο οι κάτοικοι της επαρχίας, λόγω της γνωστής παράλογης απαγόρευσης…
Η νέα χημεία του Forester έχει πολλά να κάνει με το… Impreza, αφού από εκεί προέρχονται τα περισσότερα τμήματά του, ακόμη και το ταμπλό! Φυσικά, το γεγονός αυτό αποτελεί εγγύηση, αφού το Impreza είναι γνωστό ως… μουλάρι και τέρας αντοχής. Αλλά και οι χώροι, τα καθίσματα και γενικά οι… χωροταξικές επιλογές παραπέμπουν απευθείας στο επιτυχημένο sedan και ικανοποιούν απόλυτα τον οδηγό.
Στο… ψητό!
Όμως τα περί εμφανίσεως αποτελούν απλή φιλολογία.΄Ολα τα λεφτά είναι στις επιδόσεις, ειδικότερα στις εκτός δρόμου. Μπορεί ίσως να ξεχαστεί κανείς, επειδή οι αναρτήσεις και ο ήσυχος ρυθμός του κινητήρα κρύβουν λιγάκι τις ικανότητες του νέου Forester, όμως μόλις βγεις στο χώμα και χρησιμοποιήσεις τα εξελιγμένα συστήματα τετρακίνησης, τότε καταλαβαίνεις με τι έχεις να κάνεις! Το ύψος των 215 χιλιοστών απ’ το έδαφος επιτρέπει πολλά παιχνίδια με τις εδαφικές ανωμαλίες, αρκεί να μην υποτιμήσεις τους ελληνικούς βράχους.
Κοντολογίς, το νέο Forester διατηρεί τις ικανότητες ενός «ήπιου» τετρακίνητου στην άσφαλτο, αλλά μεατρέπεται σε… κτήνος, αν το απαιτήσουν οι εκτός δρόμου συνθήκες. Μια βόλτα μέχρι την Λεωφόρο Κηφισιάς (στα Σίδερα Χαλανδρίου) και την επίσημη έκθεση της Subaru θα σας επιτρέψει να σχηματίσετε πλήρη άποψη και να προγραμματίσετε την… αγορά του Forester, αν σας επιτρέπουν τα νέα μέτρα…
Χρήστος Φωτιάδης