Όσοι μάς διαβάζουν τα τελευταία 12 χρόνια, γνωρίζουν πολύ καλά τις απόψεις μας για ορισμένα «στελέχη», που όψιμα είδαν την οργανική τους θέση ως… θρόνο και εαυτούς ως… αυθεντίες. Μάρτυς μας ο Θεός, υπάρχουν ακόμη αρκετά τέτοια στελέχη, όμως ευτυχώς έχουν από καιρό καταστεί θλιβερή μειοψηφία. Οι περισσότεροι υπεύθυνοι για την επικοινωνία με τα ΜΜΕ δείχνουν καθημερινά τον επαγγελματισμό τους, ειδικότερα σε μια περίοδο πρωτοφανούς κρίσης, όπου όλοι μας έχουμε ανάγκη ο ένας τον άλλο…
Πρόσφατα είχαμε δύο απίστευτα κρούσματα παραβίασης κάθε είδους δεοντολογίας και επαγγελματισμού, από το τμήμα επικοινωνίας της Fiat. Το πρώτο αφορούσε ένα δελτίο Τύπου, στο οποίο είχαν εμπλακεί δύο ιστορικοί διεθνείς όμιλοι, οκτώ (8) μάρκες (!) και δύο μεγάλες εισαγωγικές εταιρείες!!! Το περιεχόμενο αυτής της «ανακοίνωσης» σόκαρε κυριολεκτικά τους ανθρώπους του κλάδου, εδικά όσους έχουμε μια μακρά πορεία ως υψηλόβαθμα στελέχη πολυεθνικών εταιρειών! Ο περαιτέρω σχολιασμός του κειμένου, μάλλον θα μας έκανε… συνένοχους του «κουτσομπολιού» που αυτό εξέπεμπε, αφού μάλλον αποτελεί δείγμα για… σεμινάριο αποτροπής γκαφών…
Η δεύτερη περίπτωση επίδειξης… επαγγελματισμού, αφορούσε μια πρόσκληση, για την παρουσίαση κάποιων νέων κινητήρων. Ειλικρινά αιφνιδιαστήκαμε, αφού οι σχέσεις μας με την Fiat διακόπηκαν εδώ και πολλούς μήνες. Φυσικά και δεν επρόκειτο να παραστούμε, μιας και η συγκεκριμένη εταιρεία δεν ανήκει πλέον στη σφαίρα των ενδιαφερόντων μας…
΄Ομως οι εκπλήξεις δεν σταμάτησαν εκεί. Αρκετές μέρες αργότερα, λάβαμε ένα mail από μια άγνωστή μας εταιρεία (HEX Ltd), η οποία… ανακαλούσε την πρόσκληση, και μάλιστα αναλάμβανε την… ευθύνη, για την… «λανθασμένη αποστολή» της!!!
Θέλετε άλλο σχολιασμό; Δε νομίζουμε. Κι όμως, αυτοί οι άνθρωποι εμφανίζονται ως «εκπρόσωποι» μεγάλων ομίλων και μπαινοβγαίνουν στα επικοινωνιακά σαλόνια, χαμογελώντας στα φλας που τους καταγράφουν, για την διαιώνιση των… κατορθωμάτων τους. Στην Ελλάδα, άλλωστε, «ό,τι δηλώσεις είσαι». Αν οι εταιρείες είναι ευχαριστημένες μαζί τους, τότε… βίον ανθόσπαρτον και καλούς απογόνους. Η μόνη μας παράκληση (που και αυτήν επιμένουν να αγνοούν…) είναι να μη μας ταλαιπωρούν άλλο με τα καταπληκτικά δελτία Τύπου τους. ΄Οσο λιγότερα μαθαίνουμε για του λόγου τους, τόσο καλύτερα για όλους…
Χρήστος Φωτιάδης