Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε, κάποια μοντέλα είναι φυσικό να αδικηθούν. Πρόκειται για αυτοκίνητα αξιώσεων, με ενσωματωμένη απίθανα σύγχρονη τεχνολογία και με δυνατότητες που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήσαν αδιανόητες. Όλα τα μοντέλα της Subaru ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία, λόγω της γνωστής φιλοσοφίας της ιστορικής ιαπωνικής εταιρίας.
Είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα συμμετοχής σε αγώνες, αποκλειστικά για τη βελτίωση κάθε ενός εξαρτήματος και ολόκληρου του αυτοκινήτου! Η συγκλονιστική ιστορία που έγραψε η Subaru στο WRC δεν ήταν ούτε κατ’ ελάχιστο αποτέλεσμα «δημοσίων σχέσεων», όπως στις περισσότερες εταιρίες. Όλες οι εμπειρίες των αγώνων περνούσαν πολύ σύντομα στα αυτοκίνητα παραγωγής, που (ιδιαίτερα τα Impreza) έδειχναν σαν να είχαν μόλις συμμετάσχει σε κάποιο σκληρό ράλι!
Η Subaru είχε παρουσιάσει στην αρχή της δεκαετίας του ’70 το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με επιτάχυνση 10΄΄ (FF1)! Από τότε, όλα τα μοντέλα της είχαν το δικό τους χαρακτήρα, κάτι που μοιραία είχε αντανάκλαση και στους… ιδιοκτήτες τους. Όπως κανένα Subaru δεν είναι τυχαίο, έτσι και οι άνθρωποι που τ’ αγοράζουν δεν μπαίνουν σε καλούπια…
Μακρύ Legacy
Το εκτεταμένο «φρεσκάρισμα» που ξεκίνησε η Subaru στα μοντέλα της ήταν μελετημένο προσεκτικά και είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα Impreza έγιναν πιο «καθημερινά» στην εμφάνισή τους και πιο «εύκολα» στην οδήγηση, ώστε να απευθυνθούν σε διευρυμένο κοινό, στόχο που πέτυχε απόλυτα. Το Legacy έγινε πολύ πιο όμορφο και ενσωμάτωσε ένα μεγάλο όγκο τεχνογνωσίας, από το WRC και το έμπειρο R+D της εταιρείας.
Το Outback είναι η… μακριά έκδοση του Legacy και διεκδικεί μια κατηγορία για τον εαυτό του! Έχει ίσως πιο πολύ το στιλ ενός SW, αλλά τις ιδιότητες και το χαρακτήρα ενός suv και μάλιστα τετρακίνητου. Όσο για τις επιδόσεις του εκτός δρόμου, όσοι γνωρίζουν την τετρακίνηση της Subaru δεν πρόκειται καθόλου να εκπλαγούν…
Η ονομασία του νέου θαύματος είναι Lineartronic, διαθέτει καδένα και αποτελεί άλλη μια παγκόσμια πρωτιά της Subaru! Φυσικά, στον αυτόματο επιλογέα υπάρχει και η εναλλακτική δυνατότητα χειροκίνητης παρέμβασης, επιπλέον και με τα χειριστήρια του τιμονιού (padles). Η λύση αυτή βολεύει τους… γρήγορους, αφού μόνον ο… κόφτης περιορίζει το «γέμισμα» της κάθε ταχύτητας.
Αλλά, φυσικά, όποιος αγοράσει το Outback δεν θα εστιάσει μόνον στις απίστευτες για το μέγεθος του επιδόσεις (4,75 μέτρα) και το βάρος (1.533 κιλά) του νέου Outback. Δηλαδή τα 10,4΄΄ (!) της επιτάχυνσης και τα… 200 χ.α.ω. της τελικής. Ενδιαφέρεται για το άνετο σαλόνι, τα 526 λίτρα του πορτμπαγκάζ, τον πληρέστατο εξοπλισμό (θερμαινόμενα καθίσματα, προβολείς xenon, cruise control, ζάντες αλουμινίου 17΄΄, ηλιοροφή, διζωνικός κλιματισμός και πολλά ακόμη) και τις αστείρευτες εκτός δρόμου δυνατότητες του Outback.
Off road
Τόσο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας boxer των 2,5 λίτρων και των 167 ίππων, όσο και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης, δίνουν στο Outback ιδιότητες… τζιπ.
Φυσικά βοηθά σ’ αυτό και η αρκετά μεγάλη απόσταση απ’ το έδαφος, αλλά και η ιδανική ανάρτηση, που απορροφά κάθε εδαφική ανωμαλία.
Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για την ποιότητα ταξιδιού που προσφέρει το Outback. Μια αληθινή απόλαυση! Αλλά και η κατανάλωση αποτελεί μια μικρή έκπληξη. Στα χέρια μας, και σε μικτές διαδρομές πόλης – εθνικής – εκτός δρόμου, παρέμεινε κοντά στα 10 l/100 km, τιμή εκπληκτική για τα μεγέθη του αυτοκινήτου. Φυσικά, το Outback απευθύνεται σε όσους έχουν λεφτά (39.900 ευρώ), γνώση της φιλοσοφίας Subaru και… υψηλή δήλωση στην Εφορία! Όμως αυτοί που έχουν τα παραπάνω «προσόντα» γνωρίζουν καλά ότι δύσκολα θα βρουν υποκατάστατο…
Χρήστος Φωτιάδης