“Με τη δημιουργία άμεσων δεσμών μεταξύ πρωτοτύπων και μοντέλων παραγωγής, η Renault ανταποκρίνεται στην υπόσχεσή της για σχεδιασμό απλών, όμορφων & φιλικών αυτοκινήτων που μιλούν στα συναισθήματα ”
Axel Breun
Επικεφαλής σχεδιασμού πρωτοτύπων και εκθεσιακών μοντέλων
Η “Σοφία” αποτελεί το 6ο πέταλο της συγκεκριμένης στρατηγικής, και παρουσιάζεται στη φετινή διεθνή έκθεση της Φρανκφούρτης. Ενσαρκώνεται από Initiale Paris, που εκφράζει την καλλιέργεια, την ευρύτητα του πνεύματος και την τέχνη να απολαμβάνει κανείς να ευχαριστιέται τη ζωή και να απολαμβάνει μέσω των αισθήσεων του τις χαρές της. Με αυτό το σκεπτικό οι σχεδιαστές της Renault δημιούργησαν το Initiale Paris, μία εντελώς νέα προσέγγιση της έννοιας του ταξιδιού στην πρώτη θέση, που συνοδεύεται από όλες τις συγκινήσεις που απορρέουν από αυτή την εμπειρία.
“Το Initiale Paris είναι το έκτο πρωτότυπο της σχεδιαστικής στρατηγικής της Renault. Αποτελεί μία πρόγευση του μοντέλου που θα αντικαταστήσει το Espace, ενσωματώνοντας το όραμα της Renault για τα μοντέλα της κατηγορίας premium.”
Laurens van den Acker
Διευθυντής βιομηχανικού σχεδιασμού της Renault
Εξωτερικός σχεδιασμός που συνδυάζει τις ρευστές γραμμές με τη στιβαρότητα. Αναβαθμισμένο εσωτερικό με high tech χαρακτήρα.
“Το πρωτότυπο Initiale Paris είναι ότι καλύτερο έχει να επιδείξει σήμερα η Renault, θέτοντας στην υπηρεσία των αισθήσεων το στυλ και τις καινοτομίες.”
François Leboine
Σχεδιαστής του Initiale Paris
Εξωτερικός σχεδιασμός: ρευστότητα, δυναμισμός, χρώμα και φως.
Το Initiale Paris είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο (4.85 μ. μήκος). Πολυτελές χωρίς να είναι υπερβολικό, το νέο πρωτότυπο διαθέτει εντυπωσιακούς χώρους στο εσωτερικό του. Ο σχεδιασμός του αμαξώματος, εκφράζει άμεσα:
• την έντονη προσωπικότητα ενός σεντάν, με τη χαρακτηριστική του μάσκα και τις δυναμικές γραμμές του,
• το χαρακτήρα ενός SUV, με τους μεγάλους τροχούς των 22’’ και τα φαρδιά φτερά,
• τη φωτεινότητα και τους χώρους ενός minivan, με τις τεράστιες γυάλινες επιφάνειες και την πρωτοποριακή οροφή που λούζει την καμπίνα με φως.
Οι ρευστές και μοντέρνες σχεδιαστικές γραμμές στο αμάξωμα του Initiale Paris είναι εμπνευσμένες από τον κόσμο της αρχιτεκτονικής και της αεροναυπηγικής, δύο τομείς που συνδυάζουν αρμονικά τη στιβαρότητα και την ανάλαφρη αίσθηση. Το σχήμα των πλευρικών παραθύρων θυμίζει έντονα φτερό. Το πίσω παράθυρο που παραπέμπει σχεδιαστικά στο πίσω φτερό αεροπλάνου, διαθέτει ηλεκτρικά αεροδυναμικά πτερύγια ακριβώς όπως αυτά ενός αεροπλάνου, τονίζοντας με τον τρόπο που κινούνται, ακόμα περισσότερο τον σοφιστικέ χαρακτήρα του σχεδιασμού.
Η αρμονία ανάμεσα στη στιβαρότητα και την ανάλαφρη κατασκευή τονίζεται και από την ύπαρξη ενός ιδιαίτερα έντονου λογότυπου που απαντάται σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου. Ο λογότυπος, με τις έντονες ακμές και τη μορφή διαμαντιού, θυμίζει αρχιτεκτονική κατασκευής μίας κυψέλης μελισσών. Θα τον συναντήσει κανείς στη μάσκα, στους τροχούς, και στις πλευρές του αμαξώματος, ενώ συνδετικός κρίκος με το εσωτερικό είναι η ύπαρξη του λογοτύπου στα μαρσπιέ των πίσω θυρών.
Η δομή του αμαξώματος θυμίζει έντονα το σκελετό ενός αεροπλάνου, ενώ θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι παραπέμπει και στην αρχιτεκτονική του Grand Palais και του Πύργου του Eiffel, εμβληματικά μνημεία που αντιπροσωπεύουν με απαράμιλλο τρόπο την παριζιάνικη κομψότητα. Αλλά ο μεγαλύτερος φόρος τιμής στο Παρίσι αποδίδεται με τον εξαιρετικά πρωτότυπο συνδυασμό αλουμινίου και πλεξιγκλάς στην οροφή. Ξεχωρίζει έντονα από το κυρίως αμάξωμα, με μορφή χάρτη του Παρισιού, εμφανίζοντας τα διαμερίσματα της πόλης, τις λεωφόρους και τον Σηκουάνα. Το τεχνολογικό αυτό επίτευγμα, με το καταπληκτικό αισθητικό του αποτέλεσμα, δίνει το στίγμα της ταυτότητας του νέου “Initiale Paris” ειδικότερα, αλλά και της Renault γενικότερα, δεδομένου ότι στις όχθες του Σηκουάνα, γεννήθηκε ο βιομηχανικός κολοσσός της Renault. Και εκτός αυτού, ποια πόλη σε ολόκληρο τον κόσμο, εκτός από το Παρίσι ενσωματώνει καλύτερα τον γαλλικό τρόπο της χαράς της ζωής, και το εκλεπτυσμένο γούστο ή την πολυτέλεια;
Χρήστος Φωτιάδης