Η κρίση δεν έφερε μόνο πτώση των πωλήσεων, αλλά και τη μόδα των diesel σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη! Έτσι, σε μια αγορά που αποτελεί… το 1/5 εκείνης των καλών εποχών, οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων ξεπερνούν το 50%, αφήνοντας πια ελάχιστο χώρο για βενζινοκίνητα μοντέλα, όσο καλά κι αν είναι αυτά…
Για τις ανατρεπτικές βελτιώσεις των μοντέλων του γκρουπ Hyundai-Kia έχουμε μιλήσει αναλυτικά και ξεχωριστά, για κάθε μοντέλο που δοκιμάζαμε. Το Rio δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση! ΄Οσοι είχαμε οδηγήσει τα παλαιότερα μοντέλα που έφεραν το ίδιο όνομα, αδυνατούμε να εντοπίσουμε κάποια… συνάφεια, πέραν της παροιμιώδους αξιοπιστίας των αυτοκινήτων του ομίλου…
Η αλήθεια είναι ότι στην κατηγορία των σουπερμίνι (Β-segment) υπάρχει μεγάλος… συνωστισμός. Παρά κάτι… 50 μοντέλα ανταγωνίζονται για μια θέση στις στατιστικές πωλήσεων, που θυμίζουν πια… δεκαετίες του ’70, άντε ’80! Το νέο Rio, λοιπόν, έπρεπε να αναβαθμιστεί και να εκσυγχρονιστεί, ώστε να έχει τα φόντα γι’ αυτή τη μάχη. Η πρώτη μας εντύπωση είναι ότι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι τα κατάφεραν πλήρως!
Ομορφότερο
Πρώτα και κύρια, η εμφάνιση του νέου Rio είναι όντως απόλυτα πειστική. Το σχήμα, η μάσκα, τα φωτιστικά, το πίσω μέρος και τα πλαϊνά, παραπέμπουν σε σχεδιασμό υψηλού επιπέδου και αποπέμπουν αισθητική και ποιότητα κατασκευής. Μεγαλύτερο λίγο σε εξωτερικούς όγκους, αλλά και αισθητά πιο άνετο στο εσωτερικό, με ποιότητα καμπίνας που ξεπερνά ακόμα και δημοφιλή παραδοσιακά μοντέλα της Ευρώπης, το Rio κλέβει τις ματιές και τις εντυπώσεις. Δεν πρέπει διόλου να υποτιμηθεί η σαφής βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά και η χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας σε μεγάλο τμήμα του πλαισίου. Το πρώτο βελτιώνει την ταχύτητα και την ποιότητα θορύβου, το δεύτερο εγγυάται την ακαμψία, δηλαδή την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Ο 1.4 diesel των 90 PS προσαρμόζεται άριστα στον οικογενειακό χαρακτήρα του Rio, προσφέροντας επιπλέον ισχύ και ροπή από τον 1.1, χωρίς να επιβαρύνει σημαντικά την τιμή του αυτοκινήτου, ενώ δεν πληρώνει και τέλη κυκλοφορίας. Σ’ αυτό συμβάλλει και το σαφές 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με την αραιή κλιμάκωση (προς όφελος της χαμηλής κατανάλωσης). Η σωστή ηχομόνωση δεν επιτρέπει να περάσουν στην καμπίνα ενοχλητικοί ήχοι, ενώ ευχάριστη έκπληξη αποτελεί το αξιόπιστο τιμόνι, αλλά και η αποτελεσματικότητα της ανάρτησης.
Για την κατανάλωση αξίζει ειδική αναφορά. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σούπερ οικονομικός, καθώς η κατανάλωση διατηρείται εύκολα κάτω από τα 5 lt/100 km., αλλά και μέσα στην πόλη ο υπολογιστής ταξιδίου ανέφερε 6,2 lt/100 km. Η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση και ο… γεμάτος εξοπλισμός και από τη βασική έκδοση Instyle (6 αερόσακοι, ESP, start/stop, κλιματισμός, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας LED, ραδιο-CD με MP3, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι) είναι δύο ακόμη «υπέρ» στη σχετική λίστα. Τέλος, η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και η αντίστοιχη ελεύθερη πρόσβαση στο κέντρο της Αθήνας προσδίδουν νέα διάσταση στην ήδη πολύ θελκτική τιμή των 13.270 ευρώ με το όφελος απόσυρσης.
Χρήστος Φωτιάδης