Τυχερή η Volkswagen στην Ελλάδα, που έχει στη γκάμα της ένα τόσο προηγμένο αυτοκίνητο, σε δυο περιζήτητες κατηγορίες: diesel και σούπερμίνι!
Πράγματι, το νέο Polo παραπέμπει σε ένα πλήρες αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, τόσο από πλευράς ισχύος όσο και διαθέσιμων χώρων. Όμως αυτό που κλέβει την παράσταση είναι η τεχνογνωσία που κρύβεται κάτω απ’ το καπό του…
Ο κινητήρας turbodiesel με τους 90 ίππους αποδεικνύεται σπουδαίος στην πράξη, για πολλούς και διαφόρους λόγους. Πρώτον επειδή είναι ζωηρός και ροπάτος, δεύτερον επειδή είναι αθόρυβος και τρίτον επειδή είναι οικονομικός. Στο ταξίδι μπορεί να ρίξει την κατανάλωση στα… 4 l/100 km, ενώ και στην πόλη δεν ξεπερνά τα 5,5 l/100km!
Εκεί που ο συγκεκριμένος κινητήρας ξεχωρίζει εμφανώς από τον μικρότερο (1,2 / 3κύλινδρος, 75 ίπποι) είναι το σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που συμβάλλει τόσο στην οικονομία όσο και στην ομαλότερη απόδοση ισχύος και λειτουργία. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαία η αυτονομία των περίπου… 900 χιλιομέτρων με γεμάτο ρεζερβουάρ, σε συνθήκες ταξιδιού και με λογική οδήγηση!
Φυσικά, η πρώτη επιλογή σε συνθήκες κρίσης παραμένει ο μικρός κινητήρας diesel, όμως αξίζει να αποκτήσει κανείς την εικόνα αυτής της επιπλέον δυνατότητας που προσφέρει η Volkswagen, αν τα οικονομικά δεδομένα το επιτρέπουν…
Άνεση και ασφάλεια
Τομείς στους οποίους δεν κάνει εκπτώσεις η Volkswagen. Η θέση οδήγησης είναι κορυφαία και έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Εργονομικά δεν υπάρχουν λάθη. Τα χειριστήρια και τα κουμπιά είναι στις συνήθεις θέσεις, απαιτώντας πραγματικά ελάχιστο χρόνο εξοικείωσης. Το Polo στον τομέα της παθητικής ασφάλειας έχει αποσπάσει πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP. Και καθώς έχει δοκιμαστεί με τα νέα δεδομένα αξιολόγησης, απέσπασε 90% στην προστασία ενηλίκων, 86% στην προστασία παιδιών, 41% στην προστασία πεζών και 71% για τα υποσυστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Εδώ να σημειώσουμε ότι ο εξοπλισμός ασφαλείας περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους (μετωπικοί και πλευρικοί), ABS και ESP.
To Polo 1.6 TDI BlueMotion Trendline κοστίζει 17.260 ευρώ. Έχει διετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, αλλά προσφέρεται επέκταση εγγύησης στα τέσσερα χρόνια έναντι 319 ευρώ. Το μεγάλο οικονομικό πλεονέκτημα του Polo όμως είναι ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, μιας και εκπέμπει CO2 96 g/km. Η μέση κατανάλωση του μετρήθηκε στα 5,9 λίτρα/100 km. Η περιοδική συντήρησή του απαιτεί αλλαγή λαδιών κάθε 15.000 km και service κάθε 30.000.
Χρήστος Φωτιάδης