Η μετάβαση από ένα μικρό πολυμορφικό σε ένα σούπερ μίνι με δυναμική εμφάνιση δε μοιάζει εύκολη υπόθεση. Όμως για το σχεδιαστικό τμήμα μιας τόσο έμπειρης εταιρείας όπως η Nissan, ήταν παιχνιδάκι! Το αποτέλεσμα το επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο, αφού το ανανεωμένο Note είναι ασύγκριτα πιο όμορφο, ενώ δεν χάνει τίποτε από την παλιά του πρακτικότητα!
Η εξέλιξη στηρίχτηκε κυρίως στο πρωτότυπο Invitation που είχαμε δει το 2012 στο Σαλόνι της Γενεύης, έτσι το νέο Note δείχνει πιο δυναμικό και πιο… μικρό σε διαστάσεις, όμως στην πραγματικότητα το νέο μοντέλο έχει σχεδόν τις ίδιες διαστάσεις με τον προκάτοχό του! Πέρα από τη βελτιωμένη εμφάνιση, το νέο Note έχει και καλύτερη αεροδυναμική, που έχει εξελιχθεί στην Αγγλία και Ισπανία. Αυτή οφείλεται σε μια νέα πλατφόρμα με τον κωδικό «V» που είναι ίδια με αυτήν του Nissan Micra, ελαφρώς μεγεθυμένη. Η νέα αυτή πλατφόρμα καλύπτει το 80% των εξαρτημάτων από την βρετανική αγορά, αφού το Note παράγεται στο εργοστάσιο του Sunderland.
Εκτός από τον δοκιμασμένο 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.2, που εφοδιάζει και το Micra και αποδίδει 80 PS, το νέο Note προσφέρεται επίσης με τον εξίσου πασίγνωστο (και αγαπημένο μας!) 1.5 dCi 90 PS της Renault .Προσεχώς θα έχουμε και τον 3κύλινδρο 1.2 DIG-S, με τους 98 ίππους. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 5 σχέσεων, με βελτιωμένο μηχανισμό επιλογής, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, ενώ ανάλογες είναι και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης, με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω.
Σπουδαίοι χώροι και… καλοτάξιδο
Το εσωτερικό του Note είναι απόλυτα λειτουργικό, με τους διακόπτες και τα χειριστήρια στη σωστή θέση, τα πλαστικά με άριστη ποιότητα και καλή συναρμογή, ενώ υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, με θαυμάσια ορατότητα εμπρός και πλάγια. Την παράσταση κλέβει ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών, που μάλιστα δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος του χώρου για τις αποσκευές. Το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 295 λίτρων – τιμή κορυφαία για την κατηγορία, ενώ με το συρόμενο πίσω κάθισμα, ο χώρος μπορεί να αυξηθεί μέχρι και τα 381 λίτρα.
Η απόκριση του κινητήρα στο γκάζι είναι καλή, ο θόρυβος σχετικά περιορισμένος και ο ήχος ευχάριστος, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να δείχνει πιο ζωηρό απ’ ό,τι πραγματικά είναι. Σ’ αυτό βοηθά και ο λεβιές που είναι μαλακός, ακριβής και γρήγορος στις αλλαγές. Άλλωστε, οι πέντε σχέσεις του κιβωτίου είναι σωστά επιλεγμένες, ώστε να ταιριάζουν με τη ροπή του κινητήρα. Την χαμηλή κατανάλωση υποστηρίζουν δύο σχετικοί δείκτες στον πίνακα οργάνων, όπως και το στάνταρ σύστημα stop/start μέσα στην πόλη. Έτσι, το Note 1.2 αποδεικνύεται πολύ οικονομικό για βενζινοκίνητο, με μέση κατανάλωση πάντα κοντά στα 6 l/100 km.
❍ ❍ ❍
Στα ατού βάζουμε ασφαλώς την πολύ καλή συμπεριφορά του νέου Note στα μακρύτερα ταξίδια, αλλά και το υψηλότατο επίπεδο ασφάλειας. Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν νέα συστήματα, όπως το Safety Shield, το Blind Spot Warning και το Moving Object Detection, αποτέλεσμα της σημασίας που δίνει η Nissan στην ασφάλεια.