Η Fiat Group Automobiles (FGA) συμμετέχει στο «NGV Europe International Show and Workshops» που διεξάγεται στις Βρυξέλλες (Βέλγιο) 7-10 Ιουλίου. Στην πέμπτη πλέον έκδοσή της, η εκδήλωση διοργανώνεται από το NGVA Europe (Natural and bio Gas Vehicles Association), μέλη του οποίου είναι οι κορυφαίες ευρωπαϊκές εταιρείες, μεταξύ των οποίων είναι και η FGA. Η αποστολή του είναι να αναπτύξει μια βιώσιμη και συμφέρουσα αγορά για αυτόν τον τύπο οχημάτων σε όλη την Ευρώπη.
Η Fiat Group Automobiles επέλεξε επίσης να είναι «Χρυσός» χορηγός της εκδήλωσης, επαναβεβαιώνοντας τη δέσμευσή της για τη βιώσιμη κινητικότητα με τη συμβολή της στη διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου και την παρουσίαση των πιο φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων στην σύγχρονη αγορά για το ευρύ κοινό. Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα; Τα τρία μοντέλα στην εκδήλωση που είναι διαθέσιμα για test drives: Fiat Punto 1.4 Fire Natural Power (70 ίπποι και 115 g/km CO2), Doblò 1.4 T-Jet Natural Power (120 ίπποι και 134 g/km CO2) και Panda 0.9 TwinAir Turbo (80 ίπποι και 86 g/km CO2). Βραβευμένος ως «Best Green Engine of the Year 2013» και διαθέσιμος επίσης στα μοντέλα Fiat 500L & 500L Living, ο κινητήρας 0.9 TwinAir Turbo συνδυάζει τις τεχνολογίες MultiAir, υπερτροφοδότη και downsizing με συγκεκριμένες τεχνολογίες καύσης φυσικού αερίου.
Σε σύγκριση με τη βενζινοκίνητη έκδοση, ο επαναστατικός δικύλινδρος κινητήρας διπλού καυσίμου περιλαμβάνει συγκεκριμένα επιπλέον εξαρτήματα του συστήματος καυσίμου. Η τέλεια ενοποίηση όλων των συνιστωσών και η state-of-the-art τεχνολογία
–όπως το σύστημα MultiAir και του υπερσυμπιεστή– εγγυώνται μέγιστη αξιοπιστία και διασφαλίζουν ότι η απόδοση και ο χειρισμός παραμένουν τα ίδια, όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεθάνιο.
Μέσα στο γεμάτο πρόγραμμα από workshops, συζητήσεις, συνέδρια, ξεχωρίζουν οι συμμετοχές των Massimo Ferrera, (EMEA Powertrain Engineering, Research & Technology – Alternative Fuels) και Maurizio Consalvo (EMEA Product Planning, Head of 2020 project). Ο τελευταίος έλαβε μέρος στο εργαστήριο “Successful Policies” στις 8 Ιουλίου, με βάση τη μακροχρόνια εμπειρία της Fiat στην ιταλική και ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων με φυσικό αέριο, τονίζοντας τη σημασία μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, που είναι κλειδί για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Αυτός παρέδωσε τη σκυτάλη στον Massimo Ferrera, ο οποίος στο εργαστήρι «Τεχνολογίες Οχημάτων και Κινητήρων» στις 9 Ιουλίου θα επικεντρωθεί στις τεχνολογικές εξελίξεις από τη Fiat, που την έχουν φέρει στην τρέχουσα ηγετική της θέση στον τομέα αυτό, αλλά και τις μελλοντικές τεχνολογίες – το βιομεθάνιο, για παράδειγμα – μέσω των οποίων το φυσικό αέριο θα φέρει περιβαλλοντικά οφέλη ανάλογα με εκείνα της τεχνολογίας που βασίζεται στον ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Στον τομέα των εναλλακτικών καυσίμων, η Fiat θεωρεί ότι οι κινητήρες φυσικού αερίου είναι τώρα η πλέον κατάλληλη τεχνολογική επιλογή που συμβάλει στη μείωση της ρύπανσης στις αστικές περιοχές και τον περιορισμό των εκπομπών CO2. Οι κινητήρες φυσικού αερίου ελαχιστοποιούν τις πιο επιβλαβείς εκπομπές, όπως τα σωματίδια (σχεδόν εκμηδενίζονται), το οξείδιο του αζώτου και οι πιο δραστικοί υδρογονάνθρακες, οι οποίοι προκαλούν το σχηματισμό άλλων ρύπων. Δημιουργούν επίσης 23% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τους κινητήρες βενζίνης. Ως εκ τούτου, το φυσικό αέριο είναι το «καθαρότερο» και φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται σήμερα και είναι επίσης μια δυνητική πηγή ανανεώσιμης ενέργειας στην περίπτωση του βιομεθανίου.
Για περισσότερα από 15 χρόνια, ο όμιλος Fiat είναι ο κορυφαίος κατασκευαστής ΟΕΜ (Original Equipment Manufacturer) οχημάτων φυσικού αερίου, με μία ευρεία γκάμα φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων διπλού καυσίμου (βενζίνης/φυσικού αερίου), η οποία εξυπηρετεί τις ανάγκες ενός μεγάλου πελατειακού κοινού, που περιλαμβάνει τους επαγγελματίες μεταφοράς αγαθών: από το 1997, ο Όμιλος έχει πουλήσει περίπου 600.000 επιβατηγά και επαγγελματικά οχήματα Natural Power.
Χρήστος Φωτιάδης