Η δημιουργία διαρκώς νέων μοντέλων, σε περίοδο κρίσης, έχει ασφαλώς την εξήγησή της. Οι αγοραστές γίνονται πιο απαιτητικοί, ενώ οι προτιμήσεις αλλάζουν ριζικά από χώρα σε χώρα, τόσο σε θέματα αισθητικής και τεχνολογικών απαιτήσεων όσο και σε θέματα κόστους. Έτσι, δεκάδες νέα μοντέλα ξεπηδούν στις διεθνείς εκθέσεις και όσοι ασχολούμαστε μ’ αυτά τρέχουμε και δε φτάνουμε…
Κοινός παρονομαστής πια κάθε νέας εξέλιξης μοντέλου είναι η αξιοποίηση τμημάτων από τα υπάρχοντα μοντέλα, τόσο της ίδιας όσο και άλλων εταιρειών, με τις οποίες υπάρχει συνεργασία εξέλιξης. Συνήθως ξεκινούμε από ένα υπάρχον πάτωμα ή κινητήρα, αλλά η χρήση ήδη δοκιμασμένων συνταγών μπορεί να επεκταθεί στα πάντα: αναρτήσεις, φρένα, ταμπλό, ηλεκτρονικά βοηθήματα κ.ο.κ. Στην περίπτωση της σειράς 2 η BMW βασίστηκε πάνω σε μια τροποποιημένη εκδοχή της νεότερης πλατφόρμας UKL1 του Mini
Η σειρά 2 της BMW αποτελεί άλλο ένα καλό παράδειγμα «ενδιάμεσης» λύσης, μεταξύ των σειρών «1» και «3». Χρησιμοποιεί μεν αρκετά στοιχεία από τη σειρά 1, όμως σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για απλή αντιγραφή ή έστω βελτίωση. Αντίθετα, μιλάμε για πραγματική… επανάσταση, αφού πρόκειται για το πρώτο μικρομεσαίο MPV στην ιστορία της μάρκας, αλλά και το πρώτο αυτοκίνητό της με κίνηση στους εμπρός τροχούς!
Προφανώς για να αντιμετωπίσουν την… απογοήτευση των φανατικών οπαδών της πίσω κίνησης (!), οι σχεδιαστές της βαυαρικής φίρμας επέλεξαν να είναι το νέο μοντέλο ένα από τα πιο οικογενειακά της γκάμας της, έχοντας ίσως στο μυαλό τους και την B-Class της Mercedes…
Και cabrio!
Μέχρι σήμερα δεν είχαμε δοκιμάσει κανένα μοντέλο της σειράς 2. Περάσαμε λοιπόν κατευθείαν στην αγαπημένη μας κατηγορία των… ανοιχτών ουρανών, που ταιριάζει απόλυτα με το ελληνικό καλοκαίρι! Το άνοιγμα της πάνινης οροφής πανεύκολο, με συνεχές πάτημα ενός απλού κουμπιού, εφικτό ακόμα και με ταχύτητα 50 χ.α.ω. Το πίσω κάθισμα μπορεί να φιλοξενήσει έναν τρίτο επιβάτη ή και τέταρτο, αν τα μπροστινά καθίσματα τραβηχτούν αρκετά προς τα εμπρός. Αλλά η αίσθηση του χώρου δεν συγκρίνεται με τα αυστηρώς διθέσια roadsters…
O δίλιτρος κινητήρας βενζίνης με τους 184 ίππους και τα 27,5 kg.m ροπής στις 1250-4500 rpm επιταχύνει σε 7,9΄΄, πλησιάζει τα 230 χ.α.ω. και μπορεί να πετύχει μια κατανάλωση αρκετά κάτω απ’ τα 9 λίτρα/100 χλμ εκτός πόλης, αν φυσικά χρησιμοποιηθεί σωστά το cruise control και το… ελαφρύ πόδι! Πάντως διαπιστώσαμε για άλλη μια φορά πόσο έχουμε κακομάθει με τους σύγχρονους μικρούς πετρελαιοκινητήρες…
Ο κινητήρας με άμεσο ψεκασμό, common rail, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων VALVETRONIC, διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων VANOS τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων δεν μπορεί παρά να προδίδει την τεχνογνωσία υψηλότατης στάθμης. Το κιβώτιο έχει νέο λογισμικό, με launch control και πραγματικά χειροκίνητη λειτουργία που απαγορεύει το kickdown, υπογραμμίζοντας το σπορ χαρακτήρα της Σειράς 2.
Χρήστος Φωτιάδης