Οι Κορεατικέςαυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πάρει προβάδισμα στον τομέα της ποιότητας των καινούργιων αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπως καταγράφει η σημαντική μείωση του αριθμού των προβλημάτων ανά 100 οχήματα (PP100), σύμφωνα με την “JD Power 2015 U.S. InitialQuality StudySM (IQS)”. Εν τω μεταξύ, οι 10 ιαπωνικές μάρκες συλλογικά υποχωρούν κάτω του μέσου όρου του κλάδου για πρώτη φορά στην ιστορία των 29 ετών της μελέτης. Η Μελέτη Αρχικής Ποιότητας (InitialQualityStudy) εξετάζει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες καινούργιων αυτοκινήτων κατά τη διάρκεια των πρώτων 90 ημερών της ιδιοκτησίας τους.
Συνολικά ο κλάδος σύμφωνα με τη μελέτη, βιώνει μια βελτίωση της τάξεως του 3%από έτος σε έτος στην αρχική ποιότητα, φθάνοντας κατά μέσο όρο στα 112 PP100 σε σύγκριση με 116 PP100το 2014. Οι Κορεατικές μάρκες φθάνουν συλλογικά τα 90 PP100 κατά μέσο όρο, μια βελτίωση των11 PP100 από το 2014. Οι Ευρωπαϊκές μάρκες, με 113 PP100, ξεπερνούν τις Αμερικάνικες και τις Ιαπωνικές μάρκες, που φθάνουν στα 114 PP100.
«Αυτή είναι μια σαφής στροφή στο πεδίο της ποιότητας» δήλωσε ο κ. Renee Stephens, Αντιπρόεδρος της JD Power στο κλάδο αυτοκινήτου της Αμερικής. «Για πολύ καιρό, οι ιαπωνικές μάρκες έχουν θεωρηθεί από πολλούς ως ο χρυσός κανόνας στην ποιότητα του οχήματος. Ενώ οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να κάνουν βελτιώσεις, βλέπουμε άλλες μάρκες, κυρίως Κορεατικές μάρκες, που πραγματικά επιταχύνουντον ρυθμό βελτίωσης. Κορυφαίες εταιρείες όχι μόνο επιταχύνουντο ρυθμότων βελτιώσεων τους σε υπάρχοντα μοντέλα, αλλά εργάζονται πυρετωδώς από το λανσάρισμα των οχημάτων ακόμη για υψηλότερη ποιότητα και πιο διαισθητική σχεδίαση».
Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, τα συστήματα ψυχαγωγίας και συνδεσιμότητας είναι τα πιο επιρρεπήσε προβλήματα στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τα συστήματα αναγνώρισης φωνής συχνά αναφέρονται ως προβληματικά, καθώς η πλειοψηφία των μοντέλων που περιλαμβάνονται στη μελέτη που διαθέτουν συστήματα αναγνώρισης φωνής λαμβάνουν 10 ή περισσότερα PP100 που σχετίζονται με αυτό το χαρακτηριστικό. Ο αριθμός των ιδιοκτητών που επιθυμούν την αναγνώριση φωνής στο νέο όχημά τους έχει αυξηθεί στο 67% το 2015 από 57% το 2013.
Στην κατάταξη της 2015 IQS, η Kia & η Hyundaiκατακτούν την 1η& 2η θέση στις non-premiumμάρκεςμε 86 PP100 & 95 PP100 αντίστοιχα. Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της μελέτης που η Kia κατακτά την κορυφή στιςnon-premium μάρκες στην αρχική ποιότητα ενώ η Hyundai βρίσκονταν και το 2014 στις πρώτες θέσεις της έρευνας.
Χρήστος Φωτιάδης