Το C-HR κάνει το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016, χαρίζοντας στην Toyota μία ισχυρή νέα παρουσία στην αγορά crossover. Σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του, εκφράζει την αποφασιστικότητα του Akio Toyoda να επιτρέψει μεγαλύτερη στυλιστική ελευθερία και να προωθήσει τη μηχανολογική δημιουργικότητα για να πετύχει εντυπωσιακά σχέδια και αυξημένη οδηγική απόλαυση.
Ο μοναδικός χαρακτήρας του Toyota C–HR δείχνει την ευελιξία που προσφέρει η TNGA (Toyota New Global Architecture) στους υπεύθυνους εξέλιξης του οχήματος σε τρεις βασικούς τομείς – σχεδίαση, κινητήρας και δυναμική συμπεριφορά, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν μία νέα, φρέσκια εκδοχή για την όλο και πιο δημοφιλή κατηγορία crossover.
Το Toyota C-HR παραμένει πιστό στα γενικά χαρακτηριστικά των πρωτοτύπων αυτοκινήτων που προσέλκυσαν θεαματικά την προσοχή του κοινού στο Παρίσι το 2014 και στη Φρανκφούρτη το 2015. Οι τύπου coupe γραμμές του μαρτυρούν την απόφαση των σχεδιαστών να δημιουργήσουν ένα στυλ που ξεχωρίζει στη σειρά Toyota, και να λανσάρουν μία νέα κατεύθυνση στην κατηγορία μεσαίων crossover.
Το Toyota C-HR λανσάρει επίσης καινοτομίες στην κατηγορία του με την εισαγωγή ενός υβριδικού κινητήρα. Χρησιμοποιώντας το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.8 της Toyota, η οδηγική εμπειρία του C-HR είναι τέλεια ευθυγραμμισμένη με τη σύγχρονη ζωή στην πόλη και συνδυάζεται με ένα επίπεδο απόδοσης πρωτοφανές για crossover.
Τέλος, με οδηγό το όραμα του Αρχιμηχανικού Hiroyuki Koba “Απόκριση, Γραμμικότητα και Συνέπεια” η δυναμική συμπεριφορά του C-HR θέτει πρότυπα στη κατηγορία ως προς την ακρίβεια και τον έλεγχο που βιώνει ο οδηγός στο τιμόνι ενός σύγχρονου hatchback κατηγορίας C, χάρη στην προσεκτική αναβάθμιση της πιο σύγχρονης πλατφόρμας της Toyota και το χαμηλό κέντρο βάρους. Στόχος ήταν να μπορέσει το C-HR να τρέχει στις στροφές, με άριστο έλεγχο και ομαλή κατευθυντικότητα. Το όχημα γίνεται απολαυστικό όχι μόνο διασχίζοντας πολυσύχναστους δρόμους της πόλης αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, ανεξαρτήτως κατάστασης του οδοστρώματος, υπερβαίνοντας τα καθιερωμένα πρότυπα για crossover.
Είναι ένα οδηγός ο οποίος κατά κανόνα οδηγείται από το συναίσθημα. Θέλει να ξεχωρίζει και επιθυμεί να είναι ο πρώτος που θα δοκιμάζει νέες εμπειρίες και προϊόντα. Ενδιαφέρεται περισσότερο για το στυλ και λιγότερο για την πρακτικότητα και θεωρεί το αυτοκίνητο σαν προέκταση της προσωπικότητάς του. Αναζητά ποιότητα σε ό,τι αγοράζει και απολαμβάνει την ενθουσιώδη οδήγηση. Και επειδή ζει στην πόλη, το αυτοκίνητό το πρέπει να μπορεί να τον ακολουθεί καθώς ελίσσεται τις ώρες της κυκλοφοριακής αιχμής.
Έχοντας αρχιτεκτονική αμαξώματος τύπου διαμαντιού με τους θόλους των τροχών να προεξέχουν και στις τέσσερις γωνίες, δίνοντας έμφαση στη δύναμη και την ακαμψία του νέου crossover, η προσαρμοσμένη δομή του C-HR συνδυάζει το ισχυρό, χαμηλωμένο αμάξωμα και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος με το λεπτό προφίλ της καμπίνας ενός coupe.
Παρατηρώντας το C-HR από οποιαδήποτε γωνία, ο συνδυασμός πολυεδρικών τμημάτων με ρέουσες επιφάνειες και ελκυστικά ενσωματωμένες λεπτομέρειες δημιουργούν μία λεπτή ισορροπία ακρίβειας και απόλαυσης.
Το εμπρός τμήμα απεικονίζει μία εξελιγμένη έκδοση της σχεδιαστικής ταυτότητας Under Priority & Keen Look της Toyota. Η λεπτότερη πάνω μάσκα ρέει από το έμβλημα της Toyota στα λεία, δυναμικά άκρα των φτερών των προβολέων και αγκαλιάζει τις εξωτερικές γωνίες του οχήματος.
Τα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν πλήρη σειρά λυχνιών LED με κάτοπτρα και σειριακά φλας που χαρίζουν στο C-HR μία μοναδική οπτική ταυτότητα.
Χαμηλότερα, ο αναβαθμισμένος, τρισδιάστατος προφυλακτήρας που ενσωματώνεται στους θόλους των τροχών και η τραπεζοειδής μάσκα ενισχύουν το φαρδύ σταθερό στήσιμο του C-HR.
Η κίνηση του μαύρου μαρσπιέ προς τον εμπρός και πίσω τροχό, μαζί με τη γραμμή που τέμνει οπτικά το πλαϊνό τμήμα τονίζει την ‘αίσθηση ανύψωσης’ του λεπτού αμαξώματος. Η coupe γραμμή του C-HR αναδεικνύεται με τις συγκαλυμμένες λαβές των πίσω θυρών που ενσωματώνονται στην κολόνα C, και την ισχυρή προβολή της καμπύλης γραμμής της οροφής σε μια αεροτομή με πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος.
Η καμπίνας λεπταίνει έντονα όσο προχωρά προς τα πίσω ενσωματώνοντας την πίσω πόρτα και προστατεύοντας το χώρο αποσκευών. Αυτό δημιουργεί αντίθεση με τα εντυπωσιακά ένθετα θόλων τροχών και χαρίζει στο νέο crossover ένα φαρδύ και πολύ δυναμικό στήσιμο. Στο σχεδόν κάθετο πίσω τμήμα εδράζονται πίσω φωτιστικά σώματα που διατίθενται με τεχνολογία LED αποτυπώνοντας στην πίσω όψη του C-HR μία εξίσου εκφραστική οπτική ταυτότητα.
Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε 3 ηπείρους με επικεφαλής τον PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρίας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.
Αποδίδοντας 122 DIN hp, ο νέος υβριδικός κινητήρας είναι αποδοτικότερος και ελαφρύτερος και προσφέρει πιο σπορ επιδόσεις από το προηγούμενο σύστημα. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πετύχει θερμική απόδοση 40% – ασυναγώνιστη επίδοση για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, με μειωμένο βάρος και διαστάσεις, έχουν επανατοποθετηθεί για βέλτιστη χωροταξία, συμβάλλοντας περαιτέρω στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.
Εναλλακτικά, το Toyota C-HR διατίθεται με τα νέο κινητήρα 1.2 turbo 115 DIN hp/85 kW, που έκανε ντεμπούτο στο Auris. Αυτό συνδυάζεται με ένα 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο CVT που έχει εξελιχθεί για να πληροί τις προσδοκίες απόκρισης και άμεσης αίσθησης με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι οι Ευρωπαίοι πελάτες με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια. Το CVT διατίθεται με εκδόσεις FWD ή 4-wheel drive.
Τέλος, ένα δίλιτρο μοντέλο μόνο με CVT θα διατίθεται για ορισμένες αγορές.
«Έχω παρατηρήσει, για παράδειγμα, ότι οι Ευρωπαίοι έχουν πολύ πιο ομαλό οδηγικό στυλ βασισμένο στην πιο διεισδυτική παρατήρηση της κυκλοφορίας» σχολιάζει ο Hiroyuki Koba. «Αποφεύγουν εμπόδια, προσαρμόζοντας απλά την πορεία και την ταχύτητά τους και προσπαθούν να διατηρήσουν την ταχύτητά τους για πιο αποδοτική μετακίνηση ενώ σε άλλα μέρη του κόσμο θα επέλεγαν να σταματήσουν. Αυτό μας ώθησε να συνεργαστούμε με την Ευρωπαϊκή ομάδα μας πάνω στην οδηγική ακρίβεια σε όλους τους τομείς του οχήματος. Θέλαμε να πετύχουμε επιδόσεις εφάμιλλες με ενός καλού hatchback κατηγορίας C.»
Με χαμηλό κέντρο βάρους και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η νέα πλατφόρμα TNGA έχει δημιουργήσει ιδανικό σημείο εκκίνησης από το οποίο διασφαλίζεται ότι όλα τα χαρακτηριστικά του πλαισίου μπορούν να σχεδιάζονται ώστε να έχουν άμεση και φυσική απόκριση στις ενέργειες του οδηγού. Ο Αρχιμηχανικός Hiroyuki Koba έχει εμπλακεί σε κάθε δυναμική αξιολόγηση και απόφαση θέλοντας να διασφαλίσει την απόλυτη υλοποίηση του οράματός του“Response, Linearity & Consistency” (Απόκριση, Γραμμικότητα και Συνέπεια).
Ειδικότερα, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει την τέλεια γραμμική αίσθηση, το οποίο μαζί με τη βελτιστοποίηση των κλίσεων του αμαξώματος, χαρίζει στο Toyota C-HR οδηγική ακρίβεια αξιοσημείωτη για crossover. Περιορίζοντας την κίνηση του αμαξώματος, κάτι που γενικά επηρεάζει τα ψηλά αυτοκίνητα, έχει επίσης άμεση επίδραση στην άνεση. Ακόμα και σε Ευρωπαϊκούς συχνά κακοσυντηρημένους δρόμους, το αυτοκίνητο διατηρεί την αυτοκυριαρχία και ακρίβειά του, κάτι που αυξάνει την αυτοπεποίθηση και τη χαρά της οδήγησης.