Με τη σειρά 1, η BMW μπήκε για τα καλά σε ξένα χωράφια. Χωρίς να πτοείται από τις περιπέτειες της Mercedes με την «ακαλαίσθητη» σειρά Α, πάλεψε σχεδιαστικά και κατάφερε να αναπτύξει ένα επιτυχημένο μικρομεσαίο μοντέλο. Τόσο η εξωτερική και εσωτερική του εμφάνιση, όσο και τα τεχνικά του δεδομένα, οδήγησαν σε πλήρη αναγνώριση από την αγορά και, τελικά, σε ικανοποιητικό μερίδιο της κατηγορίας.
Η μάσκα, το μακρύ εμπρός καπό, οι ιδιαίτερες κυρτές επιφάνειες στα πλευρά και το αρκετά μακρύ μεταξόνιο, δεν δίνουν την εντύπωση ενός αυτοκινήτου μόλις 4,20 μέτρων. Από την άλλη, το εσωτερικό είναι «καθαρόαιμο» BMW, με τη σχετική λιτότητα, αλλά και την υψηλή ποιότητα των υλικών. Οι χώροι είναι πολύ καλοί μπροστά και λιγότερο πίσω, αλλά για τις αποσκευές υπάρχουν 330 λίτρα. Η σχεδιαστική ανανέωση έδωσε στη σειρά 1 ακόμη ελκυστικότερη εμφάνιση. Στα μηχανικά μέρη, η έμφαση έχει δοθεί στην προσθήκη των 3κύλινδρων μοτέρ. Το εμπρός και το πίσω μέρος έχουν ανασχεδιαστεί πλήρως. Τα φώτα τονίζουν το πλάτος, ενώ η τρισδιάστατη σχεδίαση των κάθετων στοιχείων δίνουν στα νεφρά της μάσκας ανάγλυφο σχήμα και πιο αιχμηρή εμφάνιση στο ρύγχος συνολικά.
Μικρές είναι οι αλλαγές που εντοπίζονται στο εσωτερικό. Οι αισθητήρες βροχής και φώτων είναι πλέον βασικός εξοπλισμός, όπως και το χειριστήριο του iDrive με την οθόνη 6,5 ιντσών στη βάση της κονσόλας, το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και κάποια νέα applications του BMW Connected Drive. Η ποιότητα της καμπίνας είναι φυσικά υψηλού επιπέδου, με κορυφαία υλικά, προσεγμένο φινίρισμα και πολύ στιβαρή συναρμογή. Μια είδηση που μας στενοχωρεί είναι ότι πιθανόν αυτό να είναι το τελευταίο μοντέλο της σειράς 1 με πίσω κίνηση!
«Θαυματουργός» κινητήρας!
Η 116d είναι 3κύλινδρη και 1500 κυβικών, με απόδοση 116 ίππους και 27,5 kgm. Αντικαθιστά τον 4κύλινδρο 1.600 με απίστευτη επιτυχία. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, καταναλώνει 3,7 lt/100 km και εκπέμπει 97g CO2. Είναι ο ίδιος κινητήρας που γνωρίζουμε από το Mini Cooper D, αλλά τοποθετείται κατά μήκος, έτσι ώστε η κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Είναι κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, με άμεσο ψεκασμό common rail που λειτουργεί με 2.000 bar και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Με διαφορετικής σχεδίασης θάλαμο καύσης και ηλεκτρική αντλία ψύξης που λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται η κατανάλωση πέφτει στα 3,4 lt/100 km και οι εκπομπές διοξειδίου στα 89 μόλις γραμμάρια, για την έκδοση EfficientDynamics. Το Steptronic αλλάζει πολύ ομαλά στην αυτόματη λειτουργία.
Ο συγκεκριμένος συνδυασμός κινητήρα και κιβωτίου δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου, στην άνεση και στην ευκολία οδήγησης στην πόλη. Η κατανάλωση διατηρείται γύρω στα 6,5 lt/100 km χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Ο κινητήρας είναι ιδιαίτερα ήσυχος, με ραφιναρισμένη λειτουργία, χωρίς τους κραδασμούς που συνοδεύουν συχνά τους τρεις κυλίνδρους.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 96 g/km
Διαστάσεις 4.329 x 1.765 x 1.421 mm
Βάρος 1.430 kg