Πριν λίγα μόλις χρόνια θα ήταν αδύνατο να φανταστούμε ένα αυτοκίνητο 1.600 κυβικών, με τις επιδόσεις ενός δίλιτρου και τον εξοπλισμό της κατηγορίας πολυτελείας, να καταναλώνει κάτω από 4 λίτρα/100χλμ και να στοιχίζει κοντά στις 24.000 ευρώ. Κι όμως, χάρη στην ανεπτυγμένη τεχνολογία Peugeot και κυρίως τον επαναστατικό turbodiesel και το εξατάχυτο ΕΑΤ, όλα τα παραπάνω γίνονται πραγματικότητα. Και, βεβαίως, προκαλούν τον υποψήφιο αγοραστή που διαθέτει αυτά τα χρήματα να αναλογιστεί αν θα αγοράσει το καλύτερο ή το… γερμανικό!
Και μια που μιλάμε για γερμανικά και… σουηδικό, το 308 υπερέχει… επί τη εμφανίσει! Πανέμορφο εξωτερικά, ενώ η καμπίνα του πείθει απόλυτα με την ποιότητα, τα υλικά και την φινέτσα της. Υπεύθυνη για την τεχνολογική πρωτοπορία είναι η φιλοσοφία i-Cockpit, που πρωτοείδαμε στο 208 και σημαίνει πολύ μικρό τιμόνι, που δεν κρύβει τον πίνακα οργάνων, αλλά και λιγότερα κουμπιά στην κεντρική κονσόλα. Ο χειρισμός σχεδόν όλων των λειτουργιών του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του κλιματισμού γίνεται μέσω της οθόνης αφής των 9,7 ιντσών που δεσπόζει στη μέση του ταμπλό. Η θέση οδήγησης είναι άνετη, ενώ θέμα ευρυχωρίας δεν τίθεται, περιλαμβανομένου και του μεγάλου χώρου αποσκευών των 420 l.
Κινητήρας… κανόνι
Και όταν εννοούμε «κανόνι», δεν αναφερόμαστε σε κάτι που καταναλώνει… ένα βενζινάδικο, για να κατεβάσει μερικά δευτερόλεπτα επιτάχυνσης. Μιλάμε για τις σύγχρονες απαιτήσεις ενός ευέλικτου, ήσυχου και γρήγορου πετρελαιοκινητήρα, που φτάνει (με ελαφρύ πόδι…) να καίει 3,6 λίτρα για να καλύψει 100 χιλιόμετρα! Ο νέας γενιάς πετρελαιοκινητήρας 1,6 BlueHDI των 120 ίππων (διατίθεται και με 100 ίππους), μπορεί να συνδυαστεί με το νέο αυτόματο κιβώτιο EAT (Efficiency Automatic Transmission). Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζουν το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) με το φίλτρο μικροσωματιδίων (FAP) ενισχυμένο με ειδικό πρόσθετο (Adblue). Έτσι μειώνονται κατά 90% τα βλαβερά οξείδια του αζώτου (NOx), βελτιστοποιούνται οι εκπομπές CO2 και μηδενίζονται ουσιαστικά αυτές των μικροσωματιδίων (99,9%).
Ο συνδυασμός κινητήρα, κιβωτίου και ενός καλοστημένου σασί αποκαλύπτει τις αρετές του -πού αλλού;- στο δρόμο! Επιταχύνει γρήγορα, ανταποκρίνεται άμεσα σε τιμόνι και φρένα, ενώ χωρίς να είναι «βάρκα» προσφέρει μεγάλη άνεση στους επιβάτες και ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Τι άλλο θέλει ένας οδηγός;
Τιμή ευκαιρίας…
Για την αυτόματη 1,6 ΒlueHDΙ έκδοση του 308 θα πρέπει να «μετρήσετε» 24.070 ευρώ για την βασική έκδοση Active. Η τιμή αυτή (με απόσυρση) συνοδεύεται από το πρόγραμμα 4×4 της Peugeot (4 χρόνια άτοκα, 4 χρόνια εγγύηση, 4 χρόνια οδική βοήθεια και 4 χρόνια δωρεάν service). Η πληρότητα του εξοπλισμού συνδυάζει ηλεκτρικές ευκολίες, αυτοματισμούς, στοιχεία πολυτέλειας και υψηλή τεχνολογία και ολοκληρώνει ένα άψογο πακέτο για ‘ένα σπουδαίο αυτοκίνητο κάθε χρήσης.