Πιστό στην παράδοση
Παρόμοιες ιστορίες είχαν στο νου τους οι σχεδιαστές της BMW, όταν αποφάσισαν να ξαναζωντανέψουν το ηρωικό μοντέλο του 1960, σχεδόν μισό αιώνα αργότερα. Αφενός η επιτυχία της επανεμφάνισης του Mini, παρά της «αλμυρές» τιμούλες του, αφετέρου η επίκληση της νοσταλγίας των οπαδών του αυτοκινήτου που καθιέρωσε το όνομα όλης της κατηγορίας, να που ο… «Μπόμπος» είδε και…εγγονάκι!
Η φιλοσοφία του Clubman έμεινε πιστή στα πρότυπα του 1960. Μεγαλύτερο κατά 24 cm από το νορμάλ Mini, με μεγαλύτερο μεταξόνιο και 100 περισσότερα λίτρα στο πορτμπαγκάζ, τις ίδιες συμπαθητικές πίσω πορτούλες και σχεδόν την ίδια…ρετρό εργονομία. Σου παίρνει λίγα λεπτά, μέχρι να ανακαλύψεις πού βρίσκονται ορισμένοι διακόπτες! Η μόνη αισθητή βελτίωση στον σχεδιασμό του αμαξώματος είναι η «Clubdoor», η…μισή πίσω πόρτα της δεξιάς μόνο (!) πλευράς, που ανοίγει μόνον μετά την μπροστινή (όπως στο Rx8), για να διευκολύνει αισθητά την επιβίβαση των πίσω καθημένων.
Τεχνολογική πληρότητα
Αντίθετα, η BMW δεν λυπήθηκε καθόλου την εφαρμογή της δεδομένης τεχνογνωσίας της, ώστε να κάνει το Clubman ένα ασφαλές και ευχάριστο αυτοκίνητο για την πόλη και μικρές αποδράσεις.
Οι 120 ίπποι του κινητήρα 1,6 της BMW δεν έχουν καμία δυσκολία να το κινήσουν με αρκετή ταχύτητα (0-100 σε 9,8΄΄/τελική 200 χ.α.ω!), αλλά και ικανοποιητική μέση κατανάλωση (8,8 λίτρα/100 χλμ.). Το στήσιμο και τα κρατήματα είναι καλύτερα απ' το απλό Mini, ενώ ο ελαφρά αυξημένος θόρυβος του κινητήρα συνάδει με τη ρετρό αντίληψη, αλλά αποτρέπει τα μακρινά ταξίδια.
Μπορείτε να ξαναζήσετε την αίσθηση του Mini σε…station έκδοση, αν διαθέσετε τουλάχιστον 23.700 ευρώ, δηλαδή κάπου 3.000 περισσότερα απ' το απλό Mini.
Χρήστος Φωτιάδης, Νίκη Γεωργαντά