Alfa Romeo 159 3.2. Σε μία εποχή που τα αυτοκίνητα μοιάζουν όλο και πιο πολύ μεταξύ τους, οι παλιοί λάτρεις της αυτοκίνησης αναζητούν αυτά που διαφέρουν. Η ιστορική ιταλική φίρμα εξακολουθεί να τα καταφέρνει, ακόμα και όταν οι προϋποθέσεις δεν τη βοηθούν. Εννοούμε, βέβαια, τη… γερμανική καταγωγή της 159, που υπήρξε ο πιο ευτυχισμένος καρπός της σύντομης συνεργασίας Alfa – Opel και περιείχε ουκ ολίγα «γερμανικά» στοιχεία, όπως πολύ καλά θυμόμαστε από την πρώτη δοκιμή που είχαμε κάνει στο Σούνιο.
Κι όμως, οι Ιταλοί (λες και αποφάσισαν ν' αποδείξουν πόσο καλύτεροι είναι…) κατάφεραν να μας δώσουν μιαν άλλη 159, που ξυπνά έντονες μνήμες από το παρελθόν! Ειλικρινά, δεν πιστεύαμε αυτά που βλέπαμε, ακούγαμε και αισθανόμαστε! Αρχίζοντας από τον… απειλητικό ήχο του V6 κινητήρα με τους 260 ίππους, η 159 3,2 ξεκαθαρίζει την… αγριάδα της. Με επιτάχυνση 7,2΄΄ και τελική 240 χ.α.ω., χαρίζει στον οδηγό τις άπειρες απολαύσεις, αλλά πάντα με τη… γερμανική βούλα ασφάλειας. Η μεγάλη ιπποδύναμη δεν συγκινείται από το βάρος του αμαξώματος, ενώ η τετρακίνηση καθιστά το ταχύτατο 159… τρένο, που δεν εκτροχιάζεται με τίποτα.
Παραδοσιακή κούκλα…
Σπονδή στο τιμημένο παρελθόν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η 159 με τα διακριτικά Ti (Turismo Internazionale), η οποία είναι σε θέση να προσφέρει κάτι από τη μοναδική σπορτίφ αίσθηση των Alfa Romeo των προηγούμενων δεκαετιών.
Τη διαφορά από τις υπόλοιπες 159 στην έκδοση Ti, κάνουν, εκτός από τα σχετικά διακριτικά στα μπροστινά φτερά και το πίσω τμήμα, τα έξτρα σπόιλερ, η χαμηλωμένη ανάρτηση, οι αλουμινένιες ζάντες των 19, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων και το χρώμιο στους εξωτερικούς καθρέπτες και στις απολήξεις της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό, οι διαφορές εντοπίζονται στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα σπορ καθίσματα εμπρός, τα σπορτίφ όργανα στον πίνακα ελέγχου, την αλουμινένια πενταλιέρα, το δερμάτινο τιμόνι και τον επίσης δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων.
Εκτός από την «εικόνα», η 159 είναι σπορτίφ και στην πράξη, ειδικά στην έκδοση των 3.2 λίτρων που οδηγήσαμε.
Στον δρόμο, όπως είπαμε, το μοντέλο είναι κυριολεκτικά απόλαυση. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης, κράτημα κορυφαίο σε όλες τις περιπτώσεις, τιμόνι γρήγορο και σταθερό. Με λίγα λόγια, αυτή η Alfa έχει πολλά από τις ιταλικές δόξες του παρελθόντος.
Όσο για την κατανάλωση, αυτή κατά μέσο όρο κυμαίνεται στα 14 λίτρα, όμως αν το παρακάνετε έστω και ελαφρώς, θα πλησιάσετε τα 20 λίτρα ανά 100 χλμ.!
Η οδήγηση της μεγάλης 159 αποτελεί μια μεγάλη απόλαυση για τον… μερακλή οδηγό, ο οποίος ζηλεύει αυτούς που διαθέτουν κάτι παραπάνω από 50.000 ευρώ για να την αγοράσουν. Όσοι το κάνουν, δεν θα το μετανιώσουν, αφού τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το υπερτροφοδοτούμενο μοντέλο είναι αμέτρητα.