Ταράζει τα νερά η 4η γενιά του Megane, ενός μοντέλου της κατηγορίας των μικρομεσαίων «οικογενειακών» αυτοκινήτων που είναι η δεύτερη σε μέγεθος της ελληνικής αγοράς, με μερίδιο άνω του 30%. Το όνομα του μοντέλου έχει μια ιστορία που βαδίζει ήδη στην τρίτη δεκαετία. Το Megane διαδέχθηκε το δημοφιλές «19» το 1995, ανανεώθηκε το 2002 με ένα ιδιαίτερο αισθητικά αμάξωμα και πέρασε στην 3η του γενιά το 2008, για να φτάσει 8 χρόνια αργότερα στο μοντέλο που οδηγήσαμε πριν λίγες μέρες.
Το νέο Megane είναι μακρύτερο κατά 6,4 εκατοστά (συνολικό μήκος 4,359 μ.), με μεγαλύτερο κατά 28 χιλιοστά μεταξόνιο, με φαρδύτερα μετατρόχια κατά 47 χιλιοστά εμπρός και 39 χιλιοστά πίσω. Μειωμένο είναι μόνο το ύψος, γεγονός που δίνει στο αμάξωμα αίσθηση κουπέ. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στην ποιότητα κατασκευής και υλικών και στην βελτίωση της ηχομόνωσης.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 8,7», που είναι το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου, περιορίζοντας έτσι τον αριθμό των διακοπτών στο ταμπλό, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό (τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Authentic, Expression, Dynamic & Line) διατίθεται και σύστημα με head-up display. Ο πίνακας των οργάνων είναι ψηφιακός με τον οδηγό να επιλέγει την διαμόρφωση που του αρέσει (ακόμα και στον ήχο του κινητήρα!) μέσω της τεχνολογίας Multi-Sense.
Το νέο Mégane διαθέτει τελευταίας τεχνολογίας οδηγικά βοηθήματα που είναι προσβάσιμα μέσω του R-Link 2:
-Ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας (ACC), ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEBS).
-Σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας (LDW), σύστημα ειδοποίησης ασφαλούς απόστασης (DW), σύστημα πρόληψης υπέρβασης ορίου ταχύτητας με αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας (OSP με TSR), σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας (BSW).
-Κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη εναλλαγή μεσαίων και μεγάλων φώτων (AHL), εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης και αυτόματο παρκάρισμα (Easy Park Assist).
Κινητήρας «σπαθί»!
Για τον 1,5 dCi δεν χρειάζεται να πούμε πολλά! Πρόκειται για τον μεσαίου κυβισμού κινητήρα της Renault, που κινεί ένα στα τρία μοντέλα της μάρκας, από το Twingo μέχρι και το Laguna. Ο κινητήρας Energy dCi 110 αποτελεί ένα αληθινό τεχνολογικό διαμάντι. Οι βελτιώσεις σε σύγκριση με τον ήδη γνωστό 1.5 dCi είναι : νέα αρχιτεκτονική στην κατασκευή του συστήματος υπερπλήρωσης, εξατομικευμένη γωνία του κώνου ψεκασμού στο θάλαμο καύσης, μειωμένο βαθμό τριβής, καθώς και αυτούσια μεταφορά του τεχνολογικού υπόβαθρου που χρησιμοποιείται στον κινητήρα Energy dCi 130.
Ο κινητήρας Energy dCi 110 επιτυγχάνει σημαντική μείωση των θερμικών απωλειών χάρη στην πρωτοποριακή αρχιτεκτονική του συστήματος υπερπλήρωσης. Η διαδρομή της εισαγωγής αέρα έχει απλοποιηθεί έτσι ώστε να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη απόδοση του turbo, και καλύτερη εκμετάλλευση των θερμικών φορτίων, χωρίς όμως να υπάρχει καμία επίπτωση στην κατανάλωση. Επιπρόσθετα, ο στροβιλοσυμπιεστής χαμηλής αδράνειας ανταποκρίνεται άμεσα από πολύ χαμηλό αριθμό στροφών λειτουργίας του κινητήρα, χάρη στο βελτιωμένο σχήμα και μέγεθος των πτερυγίων του.
Τα χαρακτηριστικά και ο εξοπλισμός του κινητήρα Energy dCi 110 τοποθετούν το Megane στην κορυφή της γκάμας σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2 (κάτω από τα 100g/km), και της κατανάλωσης (μόλις 4 λίτ/100km). Η διάταξη καταλύτη/φίλτρου μικροσωματιδίων σε συνδυασμό με την τεχνολογία EGR χαμηλής πίεσης, βοηθούν τον κινητήρα στην εκπλήρωση των προδιαγραφών Euro 6. Για τον ίδιο σκοπό, έχει αυξηθεί και η συμπίεση, που πλέον είναι στο 15.6:1 (από 15.2:1).
Το νέο Mégane είναι ένα όμορφο μικρομεσαίο οικογενειακό μοντέλο, με κόστος χρήσης αρκετά χαμηλό. Όμως και η δύναμη δεν λείπει, ενώ η ποιότητα είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και η οδική συμπεριφορά το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας. Η αρμονική σχεδίασή του και η ευκολία στη χρήση του το κάνουν έναν πολύ υπολογίσιμο αντίπαλο. Η παράδοση της ελληνικής αντιπροσωπείας και του δικτύου της αποτελούν εγγύηση για τον αγοραστή…