Τα μεγαλεπήβολα σχέδια της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, για εκτεταμένη εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης σε σύντομο χρονικό διάστημα, απαιτούν τη ραγδαία πρόοδο σε όλα τα υφιστάμενα πεδία. Ασφαλώς η τεχνολογική αυτή επανάσταση θα επιταχυνθεί κατά το τρέχον (μεταβατικό) έτος, ενισχυμένη και από τους αυστηρότερους στόχους της ΕΕ για το CO2 που θα έρθουν με την εκπνοή του EURO 6.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα υποστούν μεγάλες πιέσεις για την πώληση περισσότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα. ‘Όμως προκύπτουν πολλά και σοβαρά ερωτήματα. Είναι η αγορά έτοιμη να απορροφήσει τα πολύ ακριβά ακόμη αμιγώς ηλεκτροκίνητα; Μπορεί η αυτοκινητοβιομηχανία να ανταποκριθεί σε μια ενδεχόμενη μεγάλη αύξηση των παραγγελιών;
Ανεξάρτητα από την ταχύτητα και τον βαθμό της επιτυχίας των εξαγγελιών, η ηλεκτροκίνηση προχωρεί. Αυτοτελώς και εντατικά ήδη εδώ και καιρό στην κινεζική αγορά και με χαμηλότερους ρυθμούς σε Ευρώπη, Αμερική και Ιαπωνία. Ένα από τα πρώτα και πιο επιτυχημένα ευρωπαϊκά μοντέλα είναι φυσικά το i3 της BMW, το οποίο εμφανίστηκε δοκιμαστικά το 2011 και άρχισε να παράγεται το καλοκαίρι του 2013 στο νέο εργοστάσιο της Λειψίας. Έχει ξεπεράσει τις 150.000 πωλήσεις, με το ένα τρίτο περίπου να κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ. Η τεχνολογική πρόοδος εντυπωσιακή, με την αυτονομία να πενταπλασιάζεται μέχρι σήμερα!
Η σπορ έκδοση που δοκιμάσαμε διαθέτει επιπλέον 14 ίππους και 20 Nm ροπής σε σχέση με το απλό i3, είναι κατά 10 cm χαμηλότερο σε σχέση με το απλό, ενώ το μετατρόχιο είναι κατά 40 cm φαρδύτερο. Ανάλογα με τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατανάλωση ρεύματος (ταχύτητα, χρήση φώτων, καλοριφέρ κλπ, αλλά και… ψύχους!), μπορούμε να διανύσουμε κάπου 250 χιλιόμετρα έχοντας φορτισμένες πλήρως τις μπαταρίες. Για να φορτίσει σε ποσοστό 80% χρειάζεται 11 ώρες σε κοινή οικιακή πρίζα, ενώ με ταχυφορτιστή αρκούν λιγότερες από 2 ώρες. Επομένως, ένα ταξίδι μέχρι την Χαλκίδα είναι εφικτό, αρκεί να υπάρχει κάποιος γνωστός με… πρίζα εκεί!
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει με την χωροταξία, αφού το νέο i3 είναι τετράθυρο και φιλοξενεί άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ για τις αποσκευές προβλέπονται 260 λίτρα,. που με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων εκτοξεύονται στα 1100 λίτρα, γεγονός που διαπιστώσαμε στην πράξη! Φυσικά τα μεγάλα όπλα του είναι η επιτάχυνση και η ροπή, ενώ και η τελική των 160 χαω δεν είναι καθόλου αμελητέα. Αλλά ο έμπειρος οδηγός ηλεκτρικού γνωρίζει ότι το… πόδι δεν πρέπει να παρασύρεται και ο δείκτης να μένει κοντά στα 100 χαω!
Αλλά ας μην παραλείψουμε και την εμφάνιση, ιδιαίτερα τις λεπτομέρειες, όπως οι εισαγωγές αέρα στον μπροστινό προφυλακτήρα και τα πλαϊνά μαρσπιέ, οι εντυπωσιακές ζάντες ελαφρού κράματος 20″ με διπλές ακτίνες σε μαύρο Jet Black και τα κρύσταλλα με ηλιοπροστασίας. Στο εσωτερικό υπάρχουν εκλεκτά υλικά, όπως ο συνδυασμός φυσικού δέρματος ‘Stellaric’ σε καφέ Dalbergia και οι ξύλινες επιφάνειες σε σκουρόχρωμο ξύλο δρυός ματ. Η τιμή του είναι 45.050 ευρώ, που σε λίγα χρόνια – όταν η ηλεκτροκίνηση θα γίνει καθημερινότητα- θα φαντάζει εξωπραγματική!
Η Αμαρυσία είναι παντού! Ακολουθήστε μας στα social media για να μαθαίνετε ό,τι συμβαίνει στα Βόρεια Προάστια! #Follow για να βλέπετε όλες τις εξελίξεις!
Twitter: https://twitter.com/
Instagram: https://www.instagram.com/
Facebook: https://www.facebook.com/