H κορυφαία γερμανική εταιρεία εισήγαγε τον όρο SAV (Sport Activity Vehicle) αντί του πασίγνωστου πια SUV (Utility), για να δώσει έμφαση στην ποικιλία των χρήσεων που έχουν τα αντίστοιχα μοντέλα της! Δηλαδή, ότι δεν είναι απλά για «εκτός δρόμου» χρήσεις, αλλά για κάθε είδους δραστηριότητες. Το Χ1 είναι το μικρότερο μοντέλο της κατηγορίας και είχαμε τη χαρά να το δοκιμάσουμε.
Όπως λένε οι ίδιοι οι Βαυαροί, η BMW X1 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για όλους εκείνους που θέλουν να ερμηνεύσουν τον όρο «οδηγική απόλαυση» σύμφωνα με τις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους. Οι αναλογίες SAV επιδεικνύουν εντυπωσιακή αυτοπεποίθηση, ενώ το εσωτερικό τεράστια ευελιξία. Η BMW X1 αποδίδει τη χαρακτηριστική εμφάνιση ενός SAV με τρόπο που είναι εξίσου πολυμορφικός όσο και δυναμικός. Είτε μέσα στην πόλη είτε εκτός δρόμου, η δυναμική, «γραμμωμένη» σιλουέτα της, με το μακρύ μεταξόνιο και τους κοντούς προβόλους, κλέβει τις εντυπώσεις. Το αυτοκίνητο συνδυάζει αθλητική σχεδίαση με compact εξωτερικές διαστάσεις, χωρίς όμως αυτό να γίνεται εις βάρος της ευελιξίας ή της μεγάλης ευρυχωρίας και στις δύο σειρές καθισμάτων. Ο συνδυασμός υλικών υψηλής ποιότητας με ταιριαστές διακοσμητικές επιφάνειες και λεπτομέρειες συμπληρώνει περίτεχνα τη συνολική εμφάνιση της BMW X1. Με την ψηλή γραμμή οροφής, το αμάξωμα δημιουργεί μια ιδιαίτερα έντονη αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό.
Ο πετρελαιοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 116 ίππους (4.000 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.750-2.250 σ.α.λ.) και είναι τρικύλινδρος, γεγονός που δεν προδίδεται από ιδιαίτερους κραδασμούς ή θορύβους. Ίσως επειδή συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Steptronic των 7 σχέσεων, που μετατρέπει την οδήγηση σε αληθινή χαρά! Στην πράξη ο κινητήρας αποδεικνύεται απολύτως επαρκής για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, παρά το βάρος του (1.580 kg), προσφέροντας ασφάλεια στα προσπεράσματα και συνολικά ικανοποιητικές επιδόσεις.
Η κατανάλωση στην πόλη είναι γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ. και μπορεί να πέσει αρκετά κάτω από τα 7 στο ταξίδι, ανάλογα και με το οδηγικό στυλ. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση είναι υπεράνω κριτικής και ότι ακριβώς περιμένεις από ένα μοντέλο της φίρμας. Στιβαρό πλαίσιο και ακριβές τιμόνι δηλώνουν κι εδώ δυνατά το παρόν, όπου σε συνδυασμό με τα πολύ καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα της ασφάλειας στον οδηγό. Γενικά, η προσθιοκίνητη και μικρότερη ντίζελ έκδοση της Χ1 δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τις ακριβότερες και πιο ισχυρές εκδόσεις της κατηγορίας, στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο, το γρήγορο και ακριβές τιμόνι δείχνουν ότι είναι φτιαγμένα από το ίδιο DNA, με αποτέλεσμα την ικανοποίηση του οδηγού και των επιβατών, για οποιοδήποτε ταξίδι, σε κάθε τύπο οδοστρώματος. Βέβαια, είναι προφανές ότι με κόστος αγοράς τις €36.985, η συγκεκριμένη έκδοση της Χ1 απευθύνεται οικονομικά σε ένα ευκατάστατο κοινό, για το οποίο όμως αποτελεί την ιδανική λύση…