Εδώ και 20 χρόνια δεν κουραζόμαστε να υπογραμμίζουμε την πρόβλεψη, ότι η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία βαδίζει στα χνάρια της ιαπωνικής, προς την κορυφή! Στο τέλος του προηγούμενου αιώνα, η Κορέα προσπαθούσε ακόμη να αυτονομηθεί από την… αμερικανική κηδεμονία, που την κρατούσε αιχμάλωτη από το τέλος του πολέμου! Η συνέχεια ήταν ραγδαία, σε δυο μάλιστα ευδιάκριτες φάσεις. Τα οικονομικά μοντέλα μικρού κυβισμού, που αποδείχθηκαν ανθεκτυικά στο χρόνο, ήταν το πρώτο άλμα, με τo σύνθημα “value for money”!
Η δεύτερη φάση ήταν εξίσου δύσκολη και θεαματική, με την ίδια επιτυχή κατάληξη. Τα μοντέλα με το “i” στην αρχή κάθε ονομασίας τους πάλεψαν σκληρά για την καταξίωση! Ήτνα μεν αισθητά αναβαθμισμένα σε εμφάνιση και τεχνογνωσία, όμως και η τιμή τους ακολουθούσε κατά πόδας! Από leader της ελληνικής αγοράς (Attos και Accent), η κορεατική εταιρεία αγωνιζόταν να πείσει ότι τα νέα μοντέλα της άξιζαν τα παραπάνω λεφτά τους! Και τα κατάφερε! Εκεί ακριβώς “έσκασε” και η αλλαγή της αντιπροσωπείας, που στοίχισε χρόνο και χρήμα στη μάχη των πωλήσεων. Αλλά κι αυτό ξεπεράστηκε!
Το μέλλον
Τα τελυταία χρόνια είμναι πια δεδομέμη η πεποίθηση, ότι τα αυτοκίνητα του μεγάλου κορεατικού ομίλου δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτε από τα αντίστοιχα ιαπωνικά και ευρωπαϊκά και ο αγώνας διεξάγεται επί ίσοις όροις! Η αποκάλυψη του νέου i10 και όσα έκρυβε η ανάπτυξή του άνοιξε επίσημα τον τρίτο κύκλο του μεγάλου ταξιδιού της Hyundai προς το μέλλον της αυτοκίνησης. Και ακολούθιησαν τα υπόλοιπα μοντέλα. Το Kona Hybrid προσθέτει μια νέα χάντρα στο περιδέραιο των “κοσμημάτων” της Hyundai!
To υβριδικό concept στηρίζεται στο επιτυχημένο ιαπωνικό προηγούμενο: ένας ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος κινητήρας 1.580 λίτρων με 105 ίππους και ένας ηλεκτροκινητήτας 43,5 ίππων, που κινεί το Kona στις χαμηλές ταχύτητες της πόλης, αλλά ενισχύει και τον βενζινοκινητήρα στην εκκίνηση και τις επιταχύνσεις, χάρη στην υπέροχη ροπή του! Οι αντιδράσεις και η συνεργασία των δυο κινητήρων είναι άψογες, ενώ η εμπειρία του οδηγού μπορεί να φέρει την πολύ χαμηλή κατανάλωση εντός πόλης. Τα ταξίδια είναι αποκλειστική υπόυθεση του βενζινοκινητήρα…
Πλεονέκτημα του συστήματος είναι ότι η μπαταρία ιόντων λιθίου (βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα) φορτίζεται αποκλειστικά από τον άλλο κινητήρα, στο φρενάρισμα ή απλά σε κατηφορική διαδρομή. Ο οδηγός δεν ασχολείται με… πρίζες και καλώδια! Κατά τα άλλα, διαπιστώσαμε ξανά τις αρετές του Kona σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και σε στροφές επαρχιακών δρόμων, όπου ιο πίσω πολλαπλοί σύνδεσμοι κάνουν θαύματα!
Κι αν φαντάζεστε ότι η τιμή ενός τόσο προηγμένου αυτοκινήτου είναι απαγορευτική, κάνετε μέγα λάθος. Με μόλις 23.590 ευρώ είναι δικό σας, μαζί με δυο κινητήρες και δυο μπαταρίες! Για τους κατοίκους των βορείων προαστίων υπάρχει η δυνατότητα δοκιμής του μοντέλου στην
επίσημη αντιπροσωπεία στον Κόμβο της Αττικής Οδού (Μαρούσι), κατόπιν τηλεφωνική συνεννόησης. Κάντε τη δοκιμή και θα μας θυμηθείτε!